
به گزارش برق نیوز، در آیین پایانی جشنواره ملی برق و رسانه، ضمن تجلیل از برگزیدگان؛ از تمبر جشنوارههای ملی فرهنگی - هنری مدیریت مصرف برق رونمایی شد.
لزوم تغییر نگرش مخاطب درباره مسائل مختلف انرژی
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در آیین پایانی جشنواره ملی برق و رسانه گفت: در حوزه انرژی در معرض ناترازی هستیم، منتها همه این ناترازی بر عهده تولید نیست، بخش عمدهای از این ناترازی برعهده مصرف است.
کاظمی افزود: در زمینه تولید، پروژههای بسیار بزرگی در دست اجراست و این ناترازی که از گذشته به ارث برده شده است، حل خواهد خواهد شد.
وی اضافه کرد: بخشی از ناترازی مربوط به مصرف، به تجهیزات و بخشی دیگر به افراد بازمی گردد که باید تلاش کنیم در بخش مربوط به افراد، رفتار شهروندان را اصلاح کنیم.
وی در عین حال اذعان کرد که اصلاح رفتار کار بسیار سختی است و به تغییر نگرش و باور نیاز دارد، باید افراد در زمینه به اندازه مصرف کردن قانع شوند.
کاظمی همچنین گفت: ما هیچوقت نمیگوییم کم مصرف کنید، ادبیات مان را باید اصلاح کنیم. کم مصرف کردن، ادبیات مناسبی نیست، کم مصرف کردن به معنای آن است که حق فرد است که مصرف کند ولی بگوییم که مصرف نکند. درصورتی که منظور آن است که افراد به اندازه نیازشان استفاده کنند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در ادامه افزود: باید نگرش مخاطب را درباره مسائل مختلف انرژی تغییر بدهیم، باید اهمیت و سختی تولید انرژی به درستی تشریح شود.
وی سخنان خود را این گونه ادامه داد که یکی از دلایلی که گاهی اوقات در مدیریت مصرف همراهی نمیشود این است که باور و نگرش یک چیز است و ما چیز دیگری میخواهیم، این موضوع باید اصلاح شود.
کاظمی در پایان نیز گفت: با توجه به پیچیده شدن رسانهها و در پی آن پیچیده شدن مخاطب، کار سخت میشود و باید از برنامه دقیق و حساب شده پیروی کرد، در غیر این صورت اتفاقی روی نمیدهد.
اصحاب رسانه یار نخست صنعت برق در گذر موفق از اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲
مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر در آیین پایانی نخستین جشنواره برق و رسانه گفت: اصحاب رسانه، نقش آفرینی موثری در تابستان ۱۴۰۲ داشتند و با وجود آنکه در فوتبال به آنها یار دوازدهم گفته میشود، در صنعت برق برای عبور موفق از اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ در حقیقت یار نخست بودند و خدا را شاکریم که این تابستان را نیز همانند تابستان ۱۴۰۱ با تامین برق پایدار پشت سر گذاشتیم.
محمد علی اکبری افزود: مجموعه اقدامات موجب شد تا قطعیهای بدون برنامه و طولانی مدت و نارضایتیهای بسیار در سال ۱۴۰۰ را در دو سال گذشته شاهد نباشیم و این مهم با همت بلند مدیران و همکاران ما در صنعت برق و همچنین تعامل خوب صنعت با اصحاب رسانه و نقش بسیار مهم رسانه در حوزه فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی حاصل شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای فصل گرم درخواست ما از اصحاب رسانه این بود که در حوزه فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و همچنین اطلاع رسانی فعالیتها و عملکرد صنعت برق، یاری رسان این صنعت باشند و این قول را هم دادیم که در قالب جشنوارهای آثار را ارزیابی خواهیم کرد و از آثاری که به عنوان برگزیده انتخاب میشوند، قدردانی کنیم.
علی اکبری در پایان گفت: آثار ارسالی و برگزیده این جشنواره به مثابه این میماند که ما یک بخش کوچکی از عظمت یک کوه یخ را نظاره میکنیم. اینکه مدیریت مصرف انرژی دغدغه ذهنی اصحاب رسانه شود، موجب تولید آثار فاخر در درازمدت خواهد شد.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.