کد خبر: ۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
امسال روز خبرنگار همزمان شد با دهمین سالگرد تاسیس برق نیوز. برق نیوز از وابستگی‌ها اجتناب نمود و تلاش کرد با حفظ استقلال خبری در راستای رسالت حرفه‌ای خبری خود گام بردارد. بخش خصوصی برق کمتر از بخش دولتی در برق نیوز فرصت حضور یافت. با آنکه برق نیوز پربازدیدترین وب سایت صنعت برقی شده، اما به ذعم ما اثرگذاری بالا و رفرنس خبری شدن این پایگاه، مهمترین وجه تمایز و قدرت این رسانه بوده است. برق نیوز رسانه حکومتی نبوده و تلاش کرده تا صدای صنعت برق باشد. قدرت رسانه‌ها در دیده شدن آنهاست و ما دلگرم به حضور شمائیم.

سرویس صنعت برق نیوز: امسال روز خبرنگار همزمان شد با دهمین سالگرد تاسیس برق نیوز. ده سال در صنعت برق فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی بی وقفه داشتیم و روز‌های تلخ و شیرین زیادی را دیدیم. یک دهه گذشته صنعت برق پرچالش‌ترین و سخت‌ترین دوران خود را سپری کرد و نقش رسانه تخصصی این صنعت در پرداختن به معضلات و ایجاد شفافیت در این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

برق نیوز از وابستگی‌ها اجتناب نمود و تلاش کرد با حفظ استقلال خبری در راستای رسالت حرفه‌ای خبری خود گام بردارد. نقد حکمرانی برق با واکنش‌های تندی روبه رو شد و زحمت زیادی در ایجاد فضای فعلی رسانه‌ای ایجاد شد. حالا که یکدهه از عمر رسانه تخصصی صنعت برق می‌گذرد کمتر فعال صنعتی و دولتی است که آنرا نشناسد و ضریب نفوذ پایگاه خبری برق نیوز در بخش دولتی به حداکثر خود رسیده است.

برق نیوز سیاست خود را بر نقد درون سیستمی و پرداختن به چالش‌های اساسی صنعت برق بنا نهاد و در این بین پوشش وقایع و اخبار سازمان‌های دولتی برق در اولویت قرار گرفت. بخش خصوصی برق کمتر از بخش دولتی در برق نیوز فرصت حضور یافت. بخش خصوصی صنعت برق و حتی تشکل‌های صنفی این صنعت، هیچ وقت رسانه‌ای نبوده و هرآنچه که در برق نیوز از آن‌ها گفته شده بدون حمایت آن‌ها انجام شده است. برخلاف خیلی از صنایع دیگر که رسانه‌های تخصصی آن صنعت توسط فعالان بخش خصوصی حمایت میشود در صنعت برق، تقریبا هیچ حمایتی از برق نیوز نشده که گا‌ها طلبکارانه انتظار پوشش دغدغه‌های خود را داشته اند و حتی با مخافظه کاری حاضر نیستند دغدغه‌ها را به نام خود منتشر کنند.

با آنکه برق نیوز پربازدیدترین وب سایت صنعت برقی شده، اما به ذعم ما اثرگذاری بالا و رفرنس خبری شدن این پایگاه، مهمترین وجه تمایز و قدرت این رسانه بوده است. با اکثر مدیران و فعالان ارشد کشور، استان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برق ایران ارتباطات و تعاملات رسانه‌ای برقرار شده، اما اجازه دخالت در انتشار اخبار داده نشده است. برق نیوز هیچ گاه به فرموده این و آن از پرداختن به واقعیت‌ها طفره نرفته و درخواست غیرمنطقی شرکت‌ها و مدیران در عدم پوشش برخی وقایع پاسخ داده نشده است و شاید برای همینه که گا‌ها مغضوب برخی از مدیران بوده ایم.

برق نیوز به زودی تولیدمحتوا‌های مولتی مدیای خبری خود را آغاز خواهد کرد تا اثرگذاری خود را دوچندان کند. گفتگو‌های دوطرفه چالشی با بررسی ریشه‌ای مشکلات هدفگذاری شده و در ماه‌های آتی عملیاتی خواهد شد. بخش نظرات برق نیوز بیشترین اهمیت را پیدا کرده و علاوه بر رصد شدن مستمر توسط مدیران، مورد توجه نهاد‌های بازرسی و حراستی قرار می‌گیرد. بر این باوریم که وجود این رسانه بیش از آنکه برای بنیانگذارنش مفید بوده باشد برای صنعت برق مفید فایده قرار گرفته است.

برق نیوز رسانه حکومتی نبوده و تلاش کرده تا صدای صنعت برق باشد. صنعت برق بزرگتر از وزارت نیروست و همه بخش‌های برقی را در ارگان‌ها و صنایع مختلف شامل میشود. یک دهه از عمر برق نیوز گذشته تا این رسانه، دفترچه خاطرات تلخ و شیرین صنعت برقی‌ها باشد.

وزار و مدیران مختلفی را دیده ایم. رسانه و خبر حذف شدنی نیست. نمی‌توان واقعیت‌ها را کتمان کرد، اما می‌توان آن‌ها را به درستی تبیین کرد. درک رسانه‌ای تیم مدیریتی در دوره اردکانیان و محرابیان حرفه‌ای نبوده و برای همین است که وزارت نیرو در بین مردم پایگاه اجتماعی قابل اعتنایی ندارد. در داخل صنعت برق اوضاع بدتره و بیشترین فاصله بین مدیران و بدنه کارکنان رخ داده است. برقی‌ها وقتی سراغ رسانه رفته اند که به پاسخ مجبور شده اند. رسانه قبل از بحران نیاز به تعامل دارد درحالیکه صنعت برقی‌ها پس از بروز بحران در پی حل آنند. آن‌ها نه تنها خود را در مقابل رسانه بعنوان نماینده افکار عمومی پاسخگو نمی‌بینند که علاقمند به اختیار گرفتن رسانه اند. آیا موفق بوده اند؟

خبرنگاری یعنی گفتن چیزی که برخی‌ها نمی‌خواهند گفته شود در غیر اینصورت روابط عمومی است. در سیاست‌های پیش رو تلاش داریم با جذب اسپانسر به توسعه فعالیت‌های خبری پرداخته و سرویس‌های خبری متنوعی را ارائه کنیم تا بخش بیشتری از دغدغه‌های کاربرانمان را پوشش دهیم. قدرت رسانه‌ها در دیده شدن آنهاست و ما دلگرم به حضور شمائیم.

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
من یکی از همکاران بازنشسته هستم و از مدیران ارشد شرکت برق بودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
7
دهمین سال فعالیت را به شما و مجموعه تبریک عرض میکنم
در درج اخبار بدون وابستگی جناحی و بدون حب و بغض مطالب را درج میکنید
گله دارم بعضی از مطالب ارسالی بنده که مطالب اسرار مگو را فاش میکنم و به فکر سالم سازی وزارت نیرو و کارم در سی سال خدمت مبارزه با فساد و رشوه و پیگیری کارهای عقب مانده و دستگیری از افرادی که کارشان دست همکاران دزد من گیر کرده بود کار انجام داده ام
و الان هم وقتی مطلبی برای تنویر افکار همکاران ارسال میکنم پاره ای موارد درج نمی‌شود
میدانم که شما هم محدودیت دارید
مدیر پایگاه سپاس
امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در خدمت همکاران صنعت برقی خود باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من چند سری براشون گزارش فساد فرستادم ولی یکبارش اطلاع رسانی داده شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وجود رسانه در جامعه ای مثل ایران از نون شب هم واجب تره. اگر خبرنگاران نبودند در حادثه مهسا حقیقت کشف نمی شد. در برق شما وظیفه مهمی دارید
دوستدار صداقت و راستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
8
سلام و خداقوت خدمت مدیریت و همه دست اندرکاران سایت تخصصی برق نیوز، که با انعکاس اخبار مرتبط با صنعت برق توانسته به خوبی جای خودش رو در این صنعت باز نموده و اعتماد نسبی و ‌مطلوب کارکنان این صنعت بزرگ رو به دست بیاره.
مدیر پایگاه ممنون دوست عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما اثر خبرای برق نیوز روی مدیرمون رو دیدم
از شما حساب میبرن و انتظاره بیشتر به فکر تبدیل وضعیت باشید
روز خبرنگار مبارک شما
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
8
درود بر برق نیوز و خداقوت به همت و عزم راسخ آن خبرنگاری وزین در کشف حقایق
مدیر پایگاه سپاس از شما
ناشناس
|
Spain
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
7
سلام
روز خبرنگار را به همه زحمت کشان و دلسوزان برق نیوز تبریک می گویم. انصافا مورد توجه ترین و قوی ترین رسانه در صنعت برق ایران هستید.
مدیر پایگاه سپاس
امیدواریم که تونسته باشیم کمکی کرده باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
5
تبریک به تیم خبر برق نیوز
جای مصاحبه ها در سایت شما خالیست باید آنها را مجبور به پاسخگوی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
2
با سلام
بنده نیز روز خبرنگار را به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم و از خداوند برای شما و خانواده های محترمتان آرزوی سلامت و عزت و عاقبت بخیری را دارم .
مدیر پایگاه سپاس از شما
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
3
باسلام و تبریک
زحمات شما در خبر رسانی و بازدارندگی بعضی از تخلفات در صنعت برق قابل تقدیر است. پیشنهاد می شود به خصوص در نظرات از ترور شخصیت افراد جلوگیری شود. و بعضی کامنت ها را پس از بررسی درج نمایید. راهکار آن هم شناسایی افراد معتمد و با انصاف در شرکت ها با حفظ محرمانگی ارتباط با فرد مورد نظر سعی گردد کامنت ها هم علمی و بازدارنده باشند .
مدیر پایگاه اتفاقا چون توسط ما مدیریت می شود حساسیت برانگیز شده
باید مثل اینستا و توئیتر هرکسی حرفش را بزند ولی لایک و تایید کاربران اون کامنتهای بهتر را بالا بیاورد و کامنتهای بیهوده به حاشیه روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برخی از نظرت واقعا نادرست و اشتباه هستند.
مدیر پایگاه بخش قابل توجهی از کامنتها متاسفانه سانسور شده و یا حتی منتشر نمی شود. برخی از مدیران و شرکتها که تمایل داشته باشند کامنتهای انتقادی بدون نام برایشان ارسال می گردد تا ترتیب اثر دهند. برخی از شرکتها کلا هر انتقادی به آنها می شود را غیرمنصفانه قلمداد کرده و راه را برای اصلاح بسته اند.
مدیران دولتی اغلب در پی نقد خوشایند هستند. نقدی که میز و سیاست گذاری های انها را هدف قرار نداده و صرفا در پی اصلاح امور پیش افتاده یا تغییر در روشهای بدون هزینه باشد.
با این وجود این نقد را به خودمان می پذیریم و در تلاش برای راهی جهت مدیریت بهتر فضای کامنتها هستیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
2
برق نیوز دیگه وقت شوهر کردنته!
مدیر پایگاه کو شوهر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز همشونو شوهر داده
دکتر توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
2
سلام و درود
عرض تبریک و خسته نباشد دارم خدمت شما عزیزان. مستدام باشید.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
3
درود بر برق نیوز. همیشه برای ما قابل احترام هستی
مدیر پایگاه سپاس از لطف شما
باختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
3
خدا قوت به تمامی پرسنل زحمت کش برق نیوز که واقعا دراین مدت خیلی مفید بود امیدوارم باقدرت بیشتر به کار ورسالت خود ادامه دهند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
2
سلام تبریک به همه همکاران شما..لطفاازبرق شهرستانها هم بیشترخبربزاریدوحمایت کنیدمشکلات شهرستانهای کوچک خیلی زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مشکل برق نیوز اینه که خبرای شهرستان ها را اطلاع نمی دهد و شهرستانهای کوچک براش مهم نیست. خیلی ها در شهرستانهای کوچک زحمت یاد می کشند ولی کسی اهمیت نمی دهد
مدیر پایگاه بله
انتقاد بجایی است
البته اخبار مهم شهرستانها را پوشش می دهیم ولی خیلی از اخبار با اینکه زحمت زیادی براشون کشیده شده در ابعاد کشوری جزو خبرهای مهم بحساب نمیاد.
مثلا نصب یک ترانس 63 کیلوولت در ابعاد کشوری مهم نیست ولی برای شهرستانها مهمه
یا مثلا انتصاب معاون اداره برق یک شهرستان در ابعاد کشوری ممکنه مهم نباشه ولی برای خود آن شهرستان مهمه
از طرفی اگر بخواهیم این اخبار را در صفحه نخست کار کنیم روزی دهها خبر در این قسمت باید کار شود که اجازه دیده شدن خبرهای مهم سراسری را نمی دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
4
روز خبرنگار رو تبریک میگم و ممنون از اینکه مطالب ارسالی اینجانب رو در سایت برق نیوز درج واطلاع رسانی می فرمایید خدا قوت
پرسنل برق اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
5
درود سپاس از زحمات شما بابت درج پیامهای پرسنل و شفاف سازی
جهت پیگیری مطالبات آنها
هدایتی نیا
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
1
درود بر شما دوستان ارجمند که در اطلاع رسانی به مردم تلاش می نمایید تندرست و شادکام باشید .و همواره اخبار خوب و نشاط آور و اثر گذار در توسعه کشور و رفاه حال مردم داشته باشید تحمل بهتان و دروغ خیلی سخت و ناراحت کننده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
2
0
سلام، خداقوت، ممنون از زحمات چندین ساله شما، ولیکن یکسال است منفعل شدید، سانسورچی شدید، ترسو شدید، دیگر مردمی نیستید و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
2
باسلام و خداقوت خدمت کلیه دست اندرکاران مجله خبری برق نیوز
درصورت امکان اخبار عزل و نصب ها و دلایل انها را هم درج کنین مدتیست کم رنگ شده و عزل و نصبها چراغ خاموش انجام می شن و بعضا شوک به همه وارد میکنه
تشکر مستدام و پایدار باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
3
تبریک به برق نیوزی ها
اگر شما نبودید خیلی از خرابکارها رو نمی شد
کارمند برق فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
2
با سلام خدمت دوستان متولی برق نیوز
خواستم بگم که کار شما خوب و ستودنی هست ولی جای بهبود داره
انشالله در مسیرتون که قطعا خیرخواهی برای کل صنعت بوده موفق و پیروز باشید.
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
2
ممنون که اطلاع رسانی خوب انجام می دهید خواهشی که از شما داریم تحت هر شرایطی بیطرف باشید و همه مطالب را منعکس کنید احساس می شود گاهی اوقات بعضی انتقادات سازنده را درج نمی کنید فساد در وزارت نیروی آقای محرابیان هست و ایشان باید از اطلاع رسانی های شما استقبال کند و به بازرسان دستور پیگیری صادر کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
مبارک باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
سلام به شما که برای اطلاع رسانی صنعت و آب و برق همه تلاش و بعبارتی رسالت خود را علی رغم بعضی موانع و مشکلات خبری بخوبی انجام داده اید اگر بتوانید از این موانع پیش روی هم در اطلاع رسانی موفق شوید باید گفت که برق نیوز وزین توانسته برای اعتلای صنعت اب و برق قدمهای خوبی بردارد
روابط عمومی بی اختیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
این سایت جایگاه خودش را در صنعت برق پیدا کرده و اعتقاد دارم در بخش اطلاع رسانی خبرهای خانواده بزرگ صنعت برق خوب عمل کرده است. جای تاسف دارد که توانیر به روابط عمومی ها اجازه همکاری با این سایت نمی دهد
مدیر پایگاه شما مستنداتی دارید که توانیر چنین دستوری داده باشد؟
ما مجوز فعالیت خبری داریم و هیچ مقام دولتی و غیردولتی نمی تواند مانع از فعالیت خبری و دسترسی آزاد به اخبار گردد.
اگر چنین مستنداتی دارید بفرستید.
ممکنه وقتی توان پاسخ گویی ندارند از روشهای دیگر در پی حذف باشند ولی کسی جرات ندارد رسما چنین خواسته ای را بیان کند.
شک نکنید اگر ما مطلبی خلاف واقع منتشر کرده باشیم ما را دادگاهی کرده و برایمان حکم می گرفتند.
سیمبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
1
خداقوت به شما
شما به تنهایی در مقابل ساختار دیکتاوری دولتی برق قرار گرفته اید. با همین قدرت ادامه دهید و بدانید دعای خیر همه ما باشما است
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
سلام و درود بر مدیریت و کارکنان برق نیوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
1
پیشنهاد دارم برق نیوز عملکرد وزارت نیرو و شرکتها را مورد ارزیابی قرار دهد. رسانه ها نقش مهمی در ممیزی شرکتها از نگاه یک سازمان بیطرف دارند.
مدیر پایگاه برای ارزیابی شرکتها نیاز به اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد آنهاست که خود توانیر هم این آمار را ندارد. شرکتهای برقی و مدیران آنها به دلیل ماهیت دولتی بودن آنها تمایلی به ارزیابی شدن ندارند و از این بابت بسیار تحت فشارند. حتی توانیر نیز بدلیل این حساسیتهای غیرمنطقی جرات انتشار نتایج ارزیابی شرکتها و مدیران را ندارد.
در برخی از موارد مثل کیفیت سایت ها، تعامل با رسانه ها، تعداد کامنتهای هر شرکت و درصد کامنتهای موافق و مخالف و... می توان ارزیابی هایی را انجام داد.
بهترین حالت نظرسنجی است که اونم برای شخصیتهای کشوری می توان اجرا کرد نه همه مدیران. مثل نمی توان عملکرد برق حرارتی با توانیر یا ساتبا و... را مقایسه کرد و صرفا می توان عملکرد هر ارگان را به نظرسنجی گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
0
1
نمی دانم اطلاع رسانی می کنید یا خیر بازنشستگان توزیع علی رغم موافقت وزیر محترم طی نامه ای سال گذشته به تمامی شرکتها رفته یاد آنها پرداخت شده بجز توزیع ؟؟؟ بررسی فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام به مدیران محترم برق نیوز خسته نباشید منظور نامه ای هست که از طرف وزارت نیرو جهت موافقت با پرداخت رفاهیاتِِ به بازنشستگان صنعت آب و برق ابلاغ شده و این نامه بدست کلیه شرکتهای آب و برق منطقه ای و نیروگاه و....رسیده لکن به معاونت توزیع ابلاغ نشده یا بدست آنها نرسیده هم اکنون بازنشستگان شرکتهای توزیع نیروی برق از این رفاهیاتِِ بهره مند نیستند و هزینه سنگینی به دوش آنها افتاده
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of)
سلام و تشکر از دوستان برق نیوز به جهت اطلاع رسانی و پیگیری مسائل و اخبار صنعت برق
بخشنامه رفاهیات وزارت نیرو در مورد بازنشستگان در تمام ابوابجمعی وزارت نیرو اجرایی شده غیر از شرکت‌هایی توزیع که ویترین صنعت برق و صف اول خدمت رسانی به مردم در صنعت برق می باشند لطفا به عنوان‌ یک مطالبه از سوی بازنشستگان شرکت‌های توزیع برق نیوز پیگیری فرمایید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار