کد خبر: ۵۶۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
به منظور تامین برق پایدار و با قابلیت اطمینان بالا، ١١ طرح مهم فوق توزیع و انتقال در استان‌های مازندران و گلستان از مهر ماه گذشته با حجم سرمایه گذاری ٢٧٠٠ میلیارد تومان آغاز شده و در حال اجرا است.

به گزارش برق نیوز، در همین زمینه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر طی دو روز از این طرح‌ها بازدید کرد.

مهران گلابکش پس از این بازدید‌ها در خصوص پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها گفت: از طرح‌های یاد شده تاکنون ٤ طرح به پایان رسیده و ٧ طرح دیگر با پیشرفت خیلی خوب در دست اجرا است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و شدت بارش‌ها و کار در شالیزار برای اجرای خطوط انتقال، امیدواریم مردم با همراهی خوبی که داشتند یاری گر برق منطقه‌ای مازندران و گلستان باشند.

گلابکش اضافه کرد: خط انتقال مهم ٤ و ٦ مداره ٢٣٠ و ٦٣ کیلوولت رویان - محمودآباد به طول ١٦٨ کیلومتر مدار که عملا از ابتدای آدر ماه آغاز شده است، به سبب قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر با سطح آب بسیار بالا و مناطق کشت شالی، دوره انجام کار را عملا ٤ ماه می‌کند، چراکه از ابتدای اردیبهشت تا پایان آبان، دو کشت شالی در آن مناطق انجام می‌شود. هرچند که با تلاش شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بر اتمام طرح تا پایان سال است، اما اگر به دلایلی بخشی از طرح به سبب شرایط منطقه به تاخیر افتاد، از کشاورزان می‌خواهیم تا با عدم کشت طی بهار سال آتی و دریافت خسارت، به اجرا و اتمام این طرح سنگین که مهمترین و گرانترین خط حال حاضر در دست اجرای صنعت برق است، تا قبل از پیک برق سال ١٤٠٣ کمک کند.

موسوی تاکامی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز گفت: در دوره سال اجرایی مهر امسال تا قبل از پیک ١٤٠٢، حدود ٤٠٠٠ میلیارد تومان طرح در دست اجرا است که قطعا با این پیشرفت فیزیکی خوب، می‌توانیم گذر موفق از پیک بار سال ١٤٠٣ داشته باشیم.

وی افزود با اجرای این طرح‌ها حدود ٥٠٠ کیلومتر مدار و بیش از ٩٠٠ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه اضافه می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اضافه کرد: به منظور تامین برق پایدار منطقه، بهبود کیفیت سرویس دهی و تثبیت ولتاژ، طرح احداث خط ٤٠٠ کیلوولت دو مداره قزوین -تنکابن- حسنکیف، پست ٤٠٠/٢٣٠/٦٣ کیلوولت تنکابن و پست ٤٠٠/٢٣٠ کیلوولت رویان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ٦ هزار میلیارد تومان به زودی آغاز شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار