کد خبر: ۵۶۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۸ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مشهدی رجبی مدیرعامل توانیر گفت که تعرفه برق شارژ خودرو‌های برقی بخش سایر مصارف قرار داشته و معادل تعرفه واحد‌های تجاری است.

به گزارش برق نیوز، تولید و واردات خودرو‌های برقی این روز‌ها بیشتر از هر زمانی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است. عباس علی آبادی سکاندار ساختمان سمیه بر این باور است که برای مقابله با ناترازی بنزین هیچ راهکاری جز برقی کردن خودرو‌ها وجود ندارد. حالا دولت در نظر دارد که کسری بنزین خود را با فشار بیشتر روی شبکه برق درمان کند. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که شبکه برقی کشور هم اکنون با کسری حدود ۱۵ هزار مگاواتی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفته که میزان مصرف برق در خودرو‌های برقی ۱۳ تا ۱۵ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هر چند که محمد حسین کریمی گفته که که این میزان برق در ساعات خارج از پیک مصرف تامین می‌شود، اما به طور طبیعی در هنگام بازگشت خودرو‌ها در منازل بعد از تعطیلی ادارات شاهد افزایش شدید مصرف ناشی از شارژ خودرو‌های برقی در منازل خواهیم بود.

اما اظهارات مدیرعامل جدید توانیر در مورد سیاست جدید دولت هم شنیدنی است. او که نسبت به مقدار افزایش مصرف برق در صورت برقی کردن خودرو‌ها و واردات خودرو‌های برقی صفر و کار کرده ابراز بی اطلاعی می‌کند، گفته که در جا‌هایی که شبکه مشکلی نداشته باشد امکان واگذاری برای ایجاد زیر ساخت وجود خواهد داشت.

مصطفی رجبی مشهدی همچنین گفت که تعرفه برق خودرو‌های برقی هم اکنون به صورت تجاری محاسبه می‌شود. البته ممکن است که در آینده تغییراتی در این خصوص داشته باشیم.

البته این گفته‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از دارندگان خودرو‌های برقی از برق منازل برای شارژ خودرو‌های خود استفاده کرده و عملا نمی‌توان نظارت خیلی زیادی روی این مساله داشت.

متن کامل گفتگو با مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر را در ادامه می‌خوانید:

آیا هماهنگی با وزارت نیرو برای تامین برق خودرو‌های برقی صورت گرفته است؟ پیش بینی می‌کنید که در صورت آزاد سازی واردات و شروع تولید خودرو‌های برقی تا چه اندازه مصرف برق در کشور بیشتر شود؟

هم اکنون تعداد خودرو‌های برقی که در کشور تردد می‌کنند بسیار کم است. اما با رشد تعداد خودرو‌های برقی و ایستگاه‌های شارژ خودرو برنامه ریزی برای پایش مراکز شارژ در دستور کار است. در جا‌هایی که شبکه مشکلی نداشته باشد امکان واگذاری برای ایجاد زیر ساخت وجود خواهد داشت. ضمن اینکه برآورد‌های لازم درباره اینکه برقی کردن خودرو‌ها و صدور مجوز واردات برای این خودرو‌ها تا چه اندازه مصرف برق را افزایش می‌دهد را هم در حال انجام است.

تعرفه برق مصرفی در خودرو‌های برقی چگونه محاسبه خواهد شد؟

تعرفه در حال حاضر در بخش سایر مصارف و معادل برق تجاری است. اما ممکن است در ادامه سایر تغییراتی را در محاسبه برق مصرفی در خودرو‌های برقی داشته باشیم.

با توجه به وضعیت تامین گاز و سوخت مایه نیروگاه‌ها آیا مشکلی در تامین برق صنایع به وجود آمده است؟

از نکات مثبت امسال در تامین برق این است که تامین برق صنایع انرژی بر در زمستان ۱۷.۶ درصد افزایش یافته است.

صادرات برق به ترکیه به کجا رسید؟

در ۷ ماه گذشته دوره آزمایشی واردات و صادرات مساوی برق به ترکیه را اجرا کردیم. اینگونه بود که در روز‌های تعطیل ما صادرات برق به این کشور داشته و در مقابل در روز‌های تعطیلی از ترکیه برق وارد می‌کردیم.

ظرفیت موجود برای تبادل برق بین ایران و ترکیه چقدر است؟

تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل برق بین ایران و ترکیه وجود دارد. به زودی فاز اجرایی و تجاری آن آغاز خواهد شد.

 

منبع: بازار

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
1
اقای مدیرعامل جدید بجز سلول خورشیدی و اینورتر های خارجی چه برداشتی از نمایشگاه اخیر دارید ، چرا هیچ خبری از نمایشگاه از شما منتشر نشده است ، روتون نمیشه بگین از نمایشگاه بازدید نکردید؟ اگر بله بجز خورشیدی ها عکس دارید تو اخبار پخش کتید.
من مانده ام اقای وزیر که راس اندیشه اش بهره وری است چرا معاونین و مدیران بیگانه پرستش را توبیخ نمی کند !!!!! مدیرلنی که بجز دستاوردهای المان و چین هیچ غرفه ایرانی ساز در بخش بهره وری را بازدید نکردند. که ببینند در کشورشون چه خبره
من خبر موثق دارم بجز مدیریت ساتبا معاونت منابع انسانی از بهروری مسولی باز دید نکرد.
عکس بذارید حرفم را پس میگیرم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار