کد خبر: ۵۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
کمیسر انرژی اتحادیه اروپا از تشکیل یک اتحاد صنعتی متشکل از ۱۰ کشور اروپایی برای ایجاد راکتور‌هایی برای نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک و مدولار برای تولید برق هسته‌ای خبر داد.

به گزارش برق نیوز، اتحادی متشکل از ده کشور اتحادیه اروپا می‌خواهد راکتور‌هایی برای نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک و مدولار ایجاد کند. به گفته کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا این تاسیسات باید به تدریج تولید برق را با سوخت‌های فسیلی جایگزین کنند.

به این ترتیب "کادری سیمسون"، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، تشکیل یک اتحاد صنعتی برای نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک را اعلام کرده است. این مقام فنلاندی اتحادیه اروپا به شبکه تحریریه آلمان RND گفت که می‌خواهد "فعالانه از توسعه و استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای در اتحادیه اروپا حمایت کند.

وی تاکید کرد: انرژی هسته‌ای پتانسیل مقابله با تمام چالش‌های کنونی از جمله کربن زدایی، امنیت تامین انرژی و استقلال استراتژیک انرژی اتحادیه اروپا را دارد.

هدف ائتلافی که به گفته کادری تاکنون حدود ده کشور اتحادیه اروپا در آن شرکت کرده اند، نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای است. به گفته این مقام اتحادیه اروپا ایده این است که راکتور‌های چنین نیروگاه‌هایی به صورت مدولار در یک کارخانه پیش ساخته و سپس نصب می‌شوند.

او تاکید کرد که نیروگاه‌های هسته‌ای مدولار می‌توانند بسیار انعطاف‌پذیرتر از ساختمان‌های جدید بزرگ مورد استفاده قرار گیرند. آن‌ها می‌توانند "گام به گام تولید برق را با سوخت‌های فسیلی جایگزین کنند و گرما را برای شهرداری‌ها و صنعت تامین کنند. در اتحادیه اروپا، علاوه بر فرانسه، به ویژه بسیاری از کشور‌های عضو شرقی به انرژی هسته‌ای متکی هستند.

در سال‌های آینده، فرانسه هم می‌خواهد علاوه بر شش نیروگاه هسته‌ای که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود، هشت نیروگاه هسته‌ای دیگر و بنابراین بسیار بیشتر از آنچه قبلاً برنامه‌ریزی شده بود بسازد.

به این ترتیب فرانسه می‌خواهد سهم سوخت‌های فسیلی در مصرف انرژی را از بیش از ۶۰ درصد فعلی به ۴۰ درصد در سال ۲۰۳۵ کاهش دهد. به گفته وزیر انرژی فرانسه این هدف مستلزم ساخت نیروگاه‌های اضافی با توان خروجی ۱۳ گیگاوات از سال ۲۰۲۶ است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار