کد خبر: ۵۷۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق خراسان جنوبی با تعویض کنتور‌های معیوب مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تلفات شبکه‌های توزیع برق خراسان جنوبی به ۷.۶۳ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: تلاش می‌شود این رقم به ۷.۳ درصد برسد.

به گزارش برق نیوز، محمدرضا گرامیان اظهار داشت: تعداد مشترکین شرکت برق خراسان جنوبی ۴۱۵ هزار و ۶۸۸ مشترک است.

وی از فعالیت ۲۱ دستگاه پست فوق توزیع در استان خبر داد و گفت: تعداد پست‌های توزیع نیز ۱۰ هزار و ۴۹۰ دستگاه و تعداد فیدر فشار متوسط ۱۴۶ دستگاه است.

مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیک بار ۳۱۸ مگاوات است بیان کرد: انرژی توزیع شده سال گذشته هزار و ۹۱۸ کیلو وات ساعت بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تعویض کنتور‌های معیوب تصریح کرد: در این راستا ۸۶۴ کنتور تک فاز و ۱۱۲ کنتور سه فاز تعویض شده و در تلفات شبکه‌های توزیع برق تا پایان سال گذشته ۷.۶۳ درصد بوده که هدف ما این است امسال این رقم را به ۷.۳ درصد برسانیم.

گرامیان، متوسط مصرف سرانه مشترکین خانگی را یک هزار و ۴۹۸ کیلو وات ساعت اعلام و عنوان کرد: کارشناسان بعد از تلاش‌های زیاد به این توجه رسیدند که چند شاخص جدی در پست برق داریم که برخی شاخص‌ها در کاهش تلفات نقش مهمی دارد. موضوع تلفات در دروس دانشگاهی نیز وجود داشت، اما از سطحی از آن عبور می‌کردیم تا جایی که در سال ۸۶ منابع محدود شد و به مشکل خوردیم و به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۲۰ درصد انرژی برقی که تولید می‌شود در تلفات هدر می‌رود.

مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در تلفات نقش داشت این بود که رشد شدت میزان مصرف انرژی نیز از شاخص‌های جهانی خیلی بیشتر است و از سال ۸۶ بر روی این موضوع هم تمرکز شد و به این نتیجه رسیدند که چند شاخص مهم برنامه‌ریزی شود که یکی وصول طلبات، تلفات و خاموشی‌ها بود که بر اساس آن چند کلان شاخص تعریف شد و شرکت‌ها بر اساس آن ارزیابی شدند.

وی با بیان اینکه تلفات مانند دماسنج شرکت‌های توزیع است، افزود: یعنی اگر تلفات شرکتی بالا باشد مشخص است، خیلی از فرهنگ‌های این شرکت به درستی انجام نمی‌شود و برای اینکه بتوانیم ارزیابی کنیم و شرکت را بسنجیم از روی عدد تلفات مشخص می‌شود که آیا آن شرکت کار را درست انجام می‌دهند یا خیر.

گرامیان با بیان اینکه در خراسان جنوبی شرکت متفاوتی داریم و یکی از ویژگی‌های این شرکت پراکندگی است، گفت: در سه سال اخیر پروژه‌هایی برنامه‌ریزی شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که اولویت اول در حوزه تلفات غیرفنی و بعد در حوزه تلفات فنی باشد.

مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: تعویض کنتور‌های معیوب اولین کاری بود که انجام شد و اکنون در راستای فرآیندی شدن تعویض کنتور‌های معیوب توفیقات زیادی در حوزه کاهش تلفات به وجود آمد.

وی ادامه داد: شاخص تلفات شبکه‌های فشار ضعیف نیز به شهرستان‌ها ابلاغ و در همان راستا پیگیری می‌شود و در حوزه تلفات فنی نیز برخی کار‌هایی که انجام شده از جمله بازآرایی شبکه‌های فشار متوسط است که در این راستا تمام فیدر‌های شهرستان بیرجند با روش‌های مختلف تحلیل شد و نتایجی به دست آمده که اگر بر اساس آن عمل کنیم تلفات حوزه فشار متوسط کاهش پیدا می‌کند.

مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حوزه بالانس هم علاوه بر کار‌های جاری یک کار ویژه‌تری که انجام شد این بود که به فکر کیفی سازی هستیم و در حوزه خازن گذاری نیز تمام فیدر‌های فشار متوسط استان مورد تحلیل قرار گرفته و میزان خازن مورد نیاز احصاء شد که در این راستا ۸ مگاوات خازن تهیه شده که باعث کاهش بار قطعی و کاهش بار تلفات می‌شود.

گرامیان یادآور شد: در حوزه ترانسفورماتور‌ها نیز از سال ۹۳ از ترانس‌های کم تلفات استفاده می‌شود و چشم‌انداز استان برای ۱۴۰۵ این است که رقم تلفات را به ۵ درصد برسانیم، طوری باید برنامه‌ریزی شود که این رقم را نگه داریم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار