کد خبر: ۵۷۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برای عبور از تابستان سال آینده یک برنامه ۱۸۰ اقدامه به منظور تامین پایدار برق در دستور کار بوده است.

توسعه خطوط انتقال برای پایداری شبکه و تامین برق

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برای عبور از تابستان سال آینده یک برنامه ۱۸۰ اقدامه به منظور تامین پایدار برق در دستور کار بوده و توسعه خطوط انتقال و توزیع یکی از این مجموعه اقدامات است.

توسعه خطوط توزیع و انتقال برق کشور یکی از مهمترین اولویت‌ها برای تامین پایدار برق و برق رسانی به نقاط دوردست شبکه در دولت سیزدهم بوده و مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در این باره گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون طول خطوط فوق توزیع ۲ هزار و ۸۲ کیلومتر مدار، طول خطوط انتقال هزار و ۹۳۶ کیلومتر مدار و ظرفیت پست‌های فوق توزیع ۸ هزار و ۵۵۲ مگاولت آمپر افزایش یافته است.

او افزود: ظرفیت پست‌های انتقال ۱۳ هزار و ۳۸۲ مگاولت آمپر، خطوط فشار ضعیف توزیع ۴ هزار و ۳۶۵ کیلومتر و طول خطوط فشار متوسط توزیع ۱۵ هزار و ۲۴۱ کیلومتر هم در راستای توسعه برق رسانی و تامین برق افزایش داشته است. همچنین ظرفیت ترانسفورماتور‌های توزیع ۹ هزار و ۸۸ مگاولت آمپر و تعداد ترانسفورماتور‌های توزیع ۵۸ هزار و ۷۳ دستگاه از ابتدای دولت سیزدهم رو به افزایش بوده است.

توسعه و پایداری شبکه از ۱۸۰ برنامه وزارت نیرو برای تامین برق در تابستان ۱۴۰۳ است که پیگیری می‌شود تا سومین سال دولت سیزدهم هم بدون خاموشی‌های برنامه ریزی شده در بخش خانگی پشت سر گذاشته شود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
....... سومین سال دولت سیزدهم هم بدون خاموشی‌های برنامه ریزی شده در بخش خانگی پشت سر گذاشته شود. ...؟؟؟؟
پاسخ ها
توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
اگر قیمت هر کیلواتساعت فروش برق حداقل 500 تومن بشه در تابستون حداقل سه هزار مگاوات اضافه تولید میشه انتظار داشت ولی با قیمتها فعلی فروش برف در تیر و مرداد حداقل 5000 مگاوات کمبود خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
2
خطوط انتقال و توزیع رویهم حدودا ۹۸۰ هزار کیلومترند و باید با خازن گزاری یک شبکه پایدار بخصوص در تابستان ایجاد کرد..هزینه خازن گزاری در شبکه خیلی پایینتر از ساخت نیروگاهه و زمان کمی هم میبره..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار