کد خبر: ۵۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
چند توصیه مهم برای جلوگیری از حادثه برقی در فصل خانه تکانی همه ساله با فرا رسیدن سال نو و آغاز فصل خانه تکانی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، شاهد حوادثی تلخ برای شهروندانمان هستیم، به همین جهت، لزوم رعایت نکات ساده، اما مهم ایمنی در همه بخش‌ها به ویژه حوزه برق حائز اهمیت است.

به گزارش برق نیوز، وحید قاضی پور، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در رابطه با نکاتی که در فصل خانه تکانی باید رعایت شود تا ضریب خطا و حادثه برقی کاهش یابد، گفت: یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال را عدم رعایت اصول ایمنی هنگام نظافت منزل و لوازم برقی است.

وی در همین رابطه افزود: خیس شدن پریز‌ها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریز‌های برق با دستمال‌های نمدار و خیس نیز از مواردی است که می‌تواند به برق گرفتگی منجر شودکه برای جلوگیری از بروز حادثه، قطع فیوز زیر کنتور برق مهم‌ترین اقدامی است که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود.

این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تاکید کرد: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان به لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام شستشوی موکت ها، فرش‌ها در هنگام خانه تکانی اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان باید در صورت امکان از آویزان کردن یا پهن کردن اقلام و لوازم خود روی پشت بام‌ها خودداری کرده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتماً موکت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم کنند تا با وزش باد از روی بام بر روی شبکه‌های توزیع برق سقوط نکند.

قاضی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت اصول ایمنی در هنگام استفاده از مواد شوینده شیمیایی تاکید کرد و گفت: استفاده نابجا و بدون آگاهی از نحوه کاربرد و استفاده مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کرده و به آسیب‌های شدید تنفسی و ریوی و حتی به حساسیت‌های پوستی نیز منجر شود که این امر توجه به موضوع مراقبت و پیشگیری از مسمومیت با شوینده‌ها را ضرورت می‌بخشد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد: درصورت سقوط اشیاء (فرش، لباس و ...) بر روی شبکه برق، به علت وجود خطر برق گرفتگی بایستی بلافاصله موضوع از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ به مدیریت‌های برق اطلاع داده شود تا نسبت به برداشتن اشیاء توسط پرسنل اداره برق اقدام شود.

قاضی پور در پایان ابراز امیدواری کرد تا با رعایت نکات ایمنی، همه شهروندان کشور بدون حادثه برق گرفتگی به استقبال سال نو بروند و سال جدیدی را پیش رو داشته باشند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار