کد خبر: ۵۷۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجری طرح‌های بهینه‌سازی شرکت توانیر با تاکید بر تازگی ابلاغ موضوع برچسب انرژی ساختمان از ۴ شرکتی که مستندات مربوطه به اخذ برچسب انرژی را ارسال کردند، خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "مسعود خانی" در تشریح استاندارد دریافت برچسب انرژی برای ادارات گفت: اخذ برچسب انرژی برای ساختمان‌ها براساس استاندارد ملی به تازگی به روز‌رسانی شده و در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صنعت برق به دلیل اهمیت این موضوع و برای الگوسازی در کل کشور با امضای مدیرعامل شرکت توانیر به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته شرکت توانیر در سراسر کشور ابلاغ کرده است تا بر اساس معیار‌هایی که در استاندارد مربوطه ذکر شده، نسبت به اخذ برچسب انرژی برای همه ساختمان‌هایشان اقدام کنند.

وی افزود: صنعت برق در کل کشور دارای ساختمان‌های بسیاری است و این طرح بدون استثنا در کل کشور ابلاغ شده که به صورت سراسری برای تمامی ساختمان‌ها در همه کشور انجام خواهد شد.

مجری طرح‌های بهینه‌سازی شرکت توانیر درباره ادارات و شرکت‌هایی که این دستورالعمل را اجرایی کرده‌اند، تصریح کرد: این موضوع به شرکت‌ها ابلاغ شده، از طرفی بروزرسانی این دستورالعمل به تازگی صورت گرفته است و باید گفت در این مدت کوتاه ۴ شرکت موفق به اخذ برچسب انرژی شدند. همچنین دیگر شرکت‌ها هم در حال اخذ مشاور و مجری برای اجرای این دستورالعمل هستند.

خانی در خصوص ارگان ناظر بر این فرایند تشریح کرد: این نظارت‌ها را سازمان استاندارد هر استان بر عهده دارد که در جریان اجرا ناظر فنی این دستورالعمل‌ها نیز هست و ممیزی براساس معیار‌های استاندارد مربوطه انجام شده باشد.

وی افزود: در شرکت توانیر برای نظارت در اجرای ابلاغیه‌های مدیرعامل و اینکه زیرمجموعه‌ها بتوانند کار را به انجام برسانند، حوزه مجری طرح‌های بهینه‌سازی، نظارت و پایش را انجام می‌دهد و گزارش‌های مربوطه را به اطلاع مدیرعامل شرکت توانیر می‌رساند.

خانی در پایان اظهار داشت: موارد و راهکار‌هایی پیش بینی شده است تا برای شرکت‌هایی که در این زمینه پیش قدم هستند، مزایایی در نظر گرفته شود و پیشنهاد‌هایی نیز ارائه شده که گام‌های بعدی را پس از اخذ برچسب انرژی در راستای بهبود رتبه انرژی هر ساختمان عملیاتی و اجرایی کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
تهران بزرگ، مشهد، البرز، استان تهران
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار