کد خبر: ۵۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تفاهم نامه وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات برای احداث ۱۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی در راستای به حداقل رساندن ناترازی صنعت برق کشور صبح امروز به امضاء رسید.

تزریق ۷.۵ میلیارد دلار به صنعت نیروگاهی با تفاهمنامه وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی

 

به گزارش برق نیوز، ارزش این تفاهم‌نامه که به امضای علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو و مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی رسیده است، ۷.۵ میلیارد دلار است و در پروژه‌های معرفی شده وزارت نیرو سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت نیرو به منظور بازپرداخت به موقع تسهیلات واحد‌های نیروگاهی که از این محل احداث می‌شوند، اقدام به راه اندازی تابلوی سرمایه گذاری در بورس انرژی خواهد کرد و نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را در بورس انرژی عرضه خواهند کرد تا از منابع نقد آن برای تامین هزینه‌های نیروگاهی و بازپرداخت تسهیلات صندوق استفاده کنند.

همچنین در صورتی که نیروگاه‌ها موفق به عرضه برق خود در بورس انرژی نشوند، وزارت نیرو از طریق ساز و کار‌هایی که در اختیار دارد نسبت به خرید برق تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت‌های جذاب اقدام خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود با امضای این تفاهم‌نامه ناترازی صنعت برق طی سال‌های پیش رو به حداقل ممکن برسد.

این گزارش می‌افزاید پیش از این به دلیل ناترازی مالی شدید در صنعت نیروگاهی بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی کشور نداشت، اما با امضای این تفاهم نامه شرایط لازم برای حضور جدی بخش خصوصی در این صنعت فراهم می‌شود.

در ماه‌های اخیر نیز تفاهم نامه جداگانه‌ای میان ساتبا و صندوق توسعه مالی با هدف حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به میزان ۵ میلیارد دلار امضا شده بود که ۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر از سوی وزارت نیرو‌معرفی و در دست اجراست.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی عمیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
1
3
با پول ملت به بخش خصوصی وام بدن نیروگاه بزنه بعد که چی همین اش وهمین کاسه مگه خود دولت دستش چلاق که وام به بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه میده همین العا بخش خصوصی میلیاردها دلار به صندق توسعه ملی بابت نیروگاه‌های که احداث کرده بدهکاره به این کار میگن دزدی از بیت‌المال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
1
0
آقای اردکانیان
دیدی چطوری میشه مملکت را اداره کرد
بدون پویش الف ب پ ت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
0
حالا چرا انگلیسی نوشتید،برق نیوز یا فود پرس،یا ....،،انگلیسی حرف زدن معلم،دانشگاهی،کتاب،محازی،دولتمردان ،وورسانه بیچاره کرده مارو، ظرغامی میکه پارنتر ،یا کارکنان وزرات بهداشت،یا یوسف سلامی میگفت برند فلان کارخانه،،،بعد میگن پارسی حرف بزنید و بنویسید،،حتی اعداد رو هواپیما تجاری نظامی باید فارسی باشه،عدد ها. از روسیه یاد بگیرید، رو تمام دکمه های تانک شونم روسی نوشتن،مال ما یک کبریت میزنن انگلیسی مینویسن،چایی برنج و ..باید این قضیه بکلی تمام بشه، جریمه کنن ،،لوازم ساخت ایران حتی دکمه مثلا لباسشویی باید فارسی باشه ،مثل آلمان روسیه،وو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
1
مگراقای رییس جمهوردرسخنرانی ۲۲بهمن نفرمودند:
مشکل نانرازی برق حل شده و ناترازی نداریم؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
1
تفاهم‌نامه های چرت مابین خودشان امضا می کنند این مفهوم ندارد به جز کسب منافع برای خودشان صندوق توسعه ملی چه کاری از دستش بر می آید
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
1
ببین چه بروبیایی براخوشون درست کردن مراسم وسمیناربرگزارمیکنن قراردادببندن دولت پولوازاین جیبش دربیاره بزاره اون یکی جیبش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
سلام دلشون خوشه. صندوق توسعه ملی تفاهم نامه امضا میکنه ولی پول نمی ده.
الان یک دلار هم از اوه ۵ میلیارد دلار تفاهم با ساتبا نداده.
اصطلاحا ... را به قیمت بالا می فروشن که کسی نتونه بخره
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار