کد خبر: ۵۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور با اتصال واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی آلومینیوم المهدی هرمزگان به شبکه سراسری برق از مرز ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به تصویب ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشورگفت: پس از تصویب این آیین نامه فرآیند صدور مجوز‌های لازم برای احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر کشور تسریع شده و تاکنون دو واحد نیروگاهی برق صنایع به ظرفیت هریک ۱۸۳ مگاوات در سمنان و نیروگاه خود تامین فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه برق کشور متصل و وارد مدار تولید شده است.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: نیروگاه آلومینیوم المهدی چهارمین نیروگاه خود تامین برق صنایع است که به شبکه برق کشور متصل شده است که دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه ساخت این مجموعه در قالب تفاهم نامه وزارت خانه‌های نیرو و صمت در حال انجام است که به همت شرکت مپنا درداخل کشور ساخته شده و این شرکت تاکنون عملیات ساخت بیش از ۵۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور را طراحی و تولید نموده که د رمدار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با اتصال این واحد، ظرفیت نصب شده کل نیروگاه‌های حرارتی صنایع خود تامین در دولت مردمی به ۸۷۱ مگاوات رسید گفت: پیش بینی می‌شود کل ظرفیت نیروگاه‌های صنایع انرژی بر که تا اوج بار ۱۴۰۳ در مدار قرار بگیرند به ۲۰۰۰ مگاوات برسد.

وی افزود: تاکنون ۸۷۱ مگاوات نیروگاه‌های صنایع انرژی بر کشور به مدار آمده و یک هزار و ۲۲۲ مگاوات دیگر تا تابستان ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل خواهد شد. سخنگوی صنعت برق در پایان ضمن اشاره به ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق و احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع انرژی بر کشور، از صنایع انرژی بری که تاکنون اقدامی نکرده اند درخواست کرد برای تامین برق پایدار، با توجه به امتیازات و تسهیلاتی که برای احداث نیروگاه‌های صنایع در این آیین نامه لحاظ شده است جهت احداث نیروگاه سریعتر اقدام نمایند.

گفتنی است، در مدت زمان ساخت واحد گازی نیروگاه المهدی ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند. سیستم کنترل و تحریک ژنراتور این نیروگاه بومی بوده و برای اولین بار در کشور سیستم بومی راه‌انداز توربین گاز (MAPFC) ساخت گروه مپنا در این مجموعه عملیاتی شده است.

از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۸۳۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده و با اتصال این واحد به شبکه سراسری، ظرفیت منصوبه کل نیروگاه‌های حرارتی به ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات رسیده است.

در حال حاضر ۱۴۰ نیروگاه حرارتی در قالب ۶۲۳ واحد تولید برق حرارتی در حال فعالیت هستند که بیش از ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
عجب محوطه زیبا و استانداردی..! معلومه مثل اکثر پروژه های کشور خیلی با عجله افتتاح شده..!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار