کد خبر: ۵۶۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۲
مازندران با ناترازی‌های زیادی در حوزه برق و انرژی روبروست و رفع آن مستلزم تامین اعتبار‌های کلان و حمایت‌های ملی است.

به گزارش برق نیوز، سفر اخیر وزیر نیرو به استان مازندران مصوباتی در بخش‌های آب، برق و فاضلاب داشته و تحقق آن بخشی از محرومیت‌های فراروی استان مازندران را رفع می‌کند.

در حال حاضر استان مازندران با محدودیت منابع آبی و انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و این در حالی که جمعیت شناور زیادی طی سال به استان مازندران سفر می‌کنند. همچنین قدیمی‌ترین نیروگاه شمال کشور در استان مازندران برای ارتقای ظرفیت نیازمند تعمیرات اساسی بوده و در سفر اخیر وزیر تصمیماتی برای بهسازی و بهینه سازی وضعیت آب و انرژی در استان داشته است.

کوروش موسوی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به مصوبات سفر اخیر وزیر نیرو در استان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تعمیرات اساسی واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا برای اتمام تعمیرات اساسی و رفع محدودیت برای آمادگی پیک تابستان ۱۴۰۳ مصوب شده است.

وی رفع چالش عقب نشینی آب دریای خزر و تأثیر آن بر حوضچه آبگیر نیروگاه نکا با استفاده از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و اختصاص فوری یک دستگاه توربو ژنراتور برای سایت طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی نکا برای کاهش ناترازی تولید برق در استان مازندران از دیگر تصمیمات بوده است.

محرومیت مناطق غرب مازندران از نیروگاه برق و ضعف در این بخش سبب شده تا ساخت دو نیروگاه مدرن کوچک مقیاس برق در غرب استان در دستور کار قرار گیرد.

مصطفی بابایی مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران احداث دو نیروگاه کلاس F در غرب مازندران و احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت تنکابن ۳ و سی سرا را جمله مصوبات برشمرد و گفت: همچنین بودجه ویژه طرح بهارستان به غرب مازندران علاوه بر بودجه تخصیصی سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خودنگهدار در غرب مازندران گفت: هزار میلیارد ریال در دو مرحله برای تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خودنگهدار در غرب مازندران تخصیص داده شد و تأمین هزینه خرید دو دستگاه جرثقیل، دو دستگاه بالابر و ۵ دستگاه خودروی کمک دار به توزیع برق غرب مازندران از دیگر برنامه‌ها بوده است.

علاوه بر غرب مازندران سفر وزیر نیرو در حوزه برق مازندران - ساری نیز مصوباتی داشته است که اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خودنگهدار استان، اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال جهت برق دار کردن چاه‌های کشاورزی ساری و میاندورود با تشکیل جلسه هماهنگی بین نمایندگان مجلس و فرمانداران ساری و میاندورود با محوریت فرماندار ساری از جمله آن بوده است.

منبع: مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارسطو عامل
|
Germany
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
برقرار شدن چاه کشاورزی !!!!
منابع ابی نیست که بخواد برقرار شود !!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار