کد خبر: ۵۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: قرارداد بهره برداری خط ۴۰۰ کیلوولت خوی (ایران) -وان (ترکیه) -HVDC Back-to-Back با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات میان شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت تیاش ترکیه امضا شد.

به گزارش برق نیوز، عصر روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه با حضور سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، مهدی مقیم‌زاده و اورهان کالدیریم به منظور بهره‌برداری از خط ۴۰۰ کیلوولت HVDC-BtB خوی (ایران) - وان (ترکیه)، قرارداد بهره‌برداری خط ما بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت تیاش ترکیه را در آنکارا امضا و مبادله کردند.

مهدی مقیم‌زاده با بیان اینکه این قرارداد در ۳۱ بند و ۲۷ پیوست تنظیم شده است، گفت: در بهره برداری خط با اتصال BtB HVDC در پست وان از تجهیزات با فن آوری روز استفاده می‌شود وه اولین تجربه اتصال برون مرزی ایران از طریق زیرساخت HVDC است.

مقیم زاده افزود: به منظور بهره‌برداری مطمئن این خط، تمامی ابعاد فنی این قرار داد اعم از بهره برداری، کنترل، برنامه ریزی تبادل، تعمیرات، حفاظت، سنجش انرژی، مخابرات، تبادل داده، شرایط اضطراری، حوادث، بازیابی و استاندارد‌ها در قالب موافقتنامه بهره‌برداری تنظیم شده است.

سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود‌: ایستگاه‌های BtB HVDC به منظور بهره‌برداری و اتصال شبکه دو‌کشور با استاندارد‌ها و یا کمیت‌های متفاوت فرکانس، ولتاژ و فاز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این نوع اتصال، آسنکرون گفته می‌شود.

مقیم‌زاده تصریح کرد: بهره‌برداری آزمایشی این ایستگاه در سال گذشته با موفقیت انجام شد و با امضا این سند آماده بهره برداری دائم است که امکان تبادل و تجارت برق با ترکیه و سایر کشور‌های اروپایی را فراهم می‌کند.

بنا بر این گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو اخیرا اعلام کرد با بهره‌بر‌داری از خط انتقال خوی و وان ترکیه زیرساخت انتقال و صادرات برق ایران به اروپا از خاک ترکیه فراهم می‌شود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
1
2
قاعدتاً نباید مدیر عامل توانیر به این سفر می رفتن؟ امیدوارم خبرهای خوبی بشنویم و جلوی باند بازیها گرفته شه و انتصابات غلط لغو شن
ناشناس
|
Iraq
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
1
3
درصورت حل نشدن‌مشکل توافق برمناسبات مالی در مورد تبادل برق
توافق مورد اشاره امضاشده موجب تبادل برق نخواهدشدو اختلافات جدی هنوز باقیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
3
اگر مبرا از مراودات سیاسی باشه و دستخوش تصمیمات سیاسی ترکیه نسبت به ایران نشه، خیلی خوبه. اصولا مشکل ما مباحث فنی نیست بلکه نگرانیهای سیاسی نسبت به رفتار این همسایه غیرقابل اعتماد است. لذا مباحث حقوقیش رو باید از الان سفت و سخت بست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
1
نمایش است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار