کد خبر: ۵۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
هوشمندسازی مراکز اتفاقات ۱۲۱فرآیند پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مشترکان از زمان ثبت تا اعلام حادثه به خودرو‌های اتفاقات و رفع خاموشی‌ها توسط اکیپ‌های عملیاتی را به صورت یک فرآیند مکانیزه و بدون دخالت اپراتور‌های پاسخگو و تماماً هوشمند فراهم می‌کند.

به گزارش برق نیوز، تجربه خاموشی‌های بدون برنامه و اتفاقی در شبکه توزیع برق، که در برخی اوقات به صورت گسترده حادث می‌شود، حجم بالای تماس‌های مشترکان با مراکز ۱۲۱ را منجر می‌شود. افزایش خطوط ورودی و بالا بودن سقف پاسخگویی‌ها به تنهایی، راهگشا نبوده و در زمان وقوع خاموشی‌های گسترده در شبکه برق و زمان بحران در برخی از استان‌های کشور، عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف و اطلاعات نادرست، معمولا باعت ایجاد نارضایتی مشترکان می‌شود.

شرکت توانیر برای حل این مشکلات، طرح جدیدی را با عنوان “ هوشمند سازی مراکز اتفاقات (طرح هما) ”در قالب یک بخشنامه به تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ کرد. در این بخشنامه با برقراری ارتباط یکپارچه نرم افزار‌ها و زیر ساخت‌های موجود در حوزه بهره برداری و مهندسی از نرم افزار ثبت حوادث، سامانه‌های مرکز تماس با قابلیت توسعه درگاه‌های ارتباطی متنوع برای برقراری ارتباط مشترکان، بانک‌های اطلاعاتی به روز شده در سطح خدمات مشترکان و نرم افزار GIS و با استفاده از سیستم carpc (نرم افزار تبلت خودرو‌های اتفاقات)، فرآیند پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مشترکان از زمان ثبت تا اعلام حادثه به خودرو‌های اتفاقات و رفع خاموشی‌ها توسط اکیپ‌های عملیاتی به صورت یک فرآیند مکانیزه و بدون دخالت اپراتور‌های پاسخگو و تماماً هوشمند فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با عنوان اینکه طرح همای یک به صورت ۱۰۰ درصدی در استان اردبیل تحقق یافته و اجرایی شده است، گفت: برای محقق شدن کامل هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در سرتاسر استان، طرح همای دو از ماه‌ها قبل در حال اجرا است که پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی را طی کرده و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده، شاهد تحقق کامل این مهم باشیم.

حسین قدیمی با اشاره به ارسال خودکار خاموشی‌ها به تبلت اکیپ‌های عملیاتی و مستند‌سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه در طرح همای دو اظهار کرد: تکمیل گزارش رفع خاموشی‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار تبلت توسط اکیپ‌های عملیاتی به صورت آنلاین و کاهش تماس‌های تلفنی بیسیم اپراتوری، از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود که علاوه بر کاهش مدت زمان رفع خاموشی‌ها، به رضایتمندی مشترکان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به مانیتورینگ لحظه‌ای خودرو‌ها بر روی نقشه و شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه در طرح همای دو افزود: از آنجایی که امورات سیستمی کنترل خواهد شد، رصد و کنترل اکیپ‌ها، با بهترین شاخص‌ها صورت خواهد گرفت که کیفیت و کمییت خدمات را بهبود خواهد بخشید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار