کد خبر: ۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۷ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس از افتتاح و بهره برداری از ١٣ طرح تامین و انتقال برق در استان‌های فارس و بوشهر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش برق نیوز، یداله حقیقی با بیان این که این طرح‌ها با سرمایه گذاری ١٣ هزار و ٨١٢ میلیارد ریالی و با وجود محدودیت در تأمین منابع مالی با اتخاذ تدابیر مناسب مدیریتی و استفاده از راهکار‌های جایگزین به سرانجام رسیده است، خاطرنشان ساخت: در این مدت با تلاش بی وقفه و همت جهادی همکاران این شرکت در واحد‌های مختلف شاهد افتتاح ٧ طرح در استان فارس با سرمایه گذاری ٢ هزار و ٢٦٠ میلیارد ریال و ٦ طرح در استان بوشهر با سرمایه گذاری ١١ هزار و ٥٥٢ میلیارد ریال خواهیم بود.

وی، افزایش ظرفیت پست کورده لار و نوسازی کلیدخانه آن، افزایش ظرفیت پست قیصریه لار و کلیدخانه، افزایش ظرفیت پست جهرم١، اجرای طرح توسعه پست سپیدان در مرودشت، توسعه پست درودزن، نصب ٧٠ متر پایه سیمانی اتصال خط تک مداره به پست سپیدان، نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی و اسکادا در پست‌های سفیر شیراز، لار، فیشور و خان زنیان را از طرح‌های آماده بهره برداری در استان فارس برشمرد.

حقیقی در ادامه به طرح‌های قابل افتتاح در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: احداث پست ٢٣٠.٦٣ کیلوولت دیلم و خط ارتباطی بین گناوه - بینک و دیلم مهمترین طرح این استان است که ٧٠ کیلومتر خط انتقال انرژی را بین این سه پست برعهده دارد.

وی، خرید و اجرای پوشش سیلیکونی تجهیزات پست ناحیه کنگان، خرید و نصب تابلو‌های انتقال پست ٢٣٠ کیلوولت بوشهر١، احداث خط ٦٦ کیلوولت و کلیدخانه پست آبدان به منظور افزایش ظرفیت و بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، نصب و راه اندازی کلیدخانه و تجهیزات کنترل از راه دور پست تشان را از دیگر طرح‌هایی اعلام کرد که در استان بوشهر آماده بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در ادامه از اجرای طرح‌های بهینه سازی شبکه به منظور پیشگیری از خاموشی خبر داد و گفت: با تلاش همکاران مجموعه مجری بهینه سازی شبکه برق منطقه‌ای فارس و به منظور افزایش پایداری شبکه و گذر از اوج بار سال آینده، طرح‌های دو مداره کردن خطوط تغذیه کننده پست آبدان، نصب و راه اندازی بی خط جدید و دو مداره کردن، نصب سکسیونر باس سکشن در پست بردخون، نصب و راه اندازی بی خط جدید و باسبار ٦٦ کیلوولت به همراه راه اندازی حفاظت‌های مورد نیاز در پست‌های دهرم و کربنات سدیم، خرید و اجرای پوشش RTV در پست‌های ٢٣٠ کیلوولت بوشهر١، نیروگاه گازی بوشهر، بوشهر٢، هلیله، ماهینی، پودر، آزادی، تنگسیر، شهرک صنعتی بوشهر، ٤٠٠ کیلوولت کنگان، دیر، اختر و اندیشه، خرید و نصب ٣٢ کیلومتر سیم گارد خط رستمی-عالی شهر در دو استان فارس و بوشهر انجام شده است.

وی همچنین حفاظت باسبار و CBF پست بوشهر ١، اصلاح و بهینه سازی دکل‌ها با هدف پیشگیری از سقوط دکلها، تقویت باسبار و ورودی‌های ١٤ پست فوق توزیع پربار که دچار تنش حرارتی بوده و احتمال حوادث گسترده وجود داشت، نصب بانک خازنی در ٧ پست به منظور پیشگیری از افت ولتاژ، جابه جایی خطوط پست برازجان را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری در این دو استان ذکر کرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار