کد خبر: ۵۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۲ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
آمادگی تولید برق نیروگاه رامین اهواز با طراحی و ساخت سکوی شناور در سال رودخانه کارون به منظور افزایش استحصال و انتقال آب به مجموعه ارتقا یافت.

به گزارش برق نیوز، محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر، افزود: تامین پایدار آب مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه بخاری به منظور تولید انرژی حیاتی برق یکی از مهم‌ترین محور‌های فعالیت این نیروگاه است.

حافظی ادامه داد: کاهش سطح کیفی و کمی رودخانه کارون تاثیرات مخربی بر روند تامین آب مورد نیاز واحد‌های نیروگاه، بروز چالش‌های فنی، فرسودگی تجهیزات و تحمیل هزینه‌های هنگفت تعمیرات، صرف هزینه‌های زیاد برای خرید مواد شیمیایی و نهایتا کاهش سطح تولید برق در این نیروگاه شده است.

وی افزود: بر همین اساس طراحی و ساخت سکوی شناور در ساحل رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت که این اقدام باعث افزایش استحصال و انتقال آب از ۴۰۰ مترمکعب برساعت به یک‌هزار و ۲۰۰ مترمکعب شد.

مدیرعامل نیروگاه رامین مهم‌ترین آثار اجرای این پروژه را تامین پایدار آب جبرانی مورد نیاز واحد‌های نیروگاهی و پایداری تولید برق و شبکه سراسری عنوان کرد و گفت: با توجه به فرسودگی و عدم کارایی تجهیزات قدیمی نیروگاه رامین جهت استحصال آب از رودخانه کارون اقدام به طراحی و ساخت سکوی شناور با کارآیی و قابلیت بالاتری کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ۸۰۰ مترمکعبی توان استحصال آب از طریق این سکو، مهمترین اقدامات جهت اجرای این پروژه را تامین متریال مورد نیاز از قطعات بلااستفاده در نیروگاه، خرید تجهیزات فنی پمپ‌ها و ایجاد مسیر استقرار جرثقیل ۱۰۰ تنی در ساحل کارون، انتقال سکوی بتنی قدیمی، انتقال تجهیزات فرسوده، لایروبی محل استقرار سکوی جدید و نصب الکتروپمپ‌ها عنوان کرد.

حافظی با اشاره به صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون تومانی هزینه اجرای این پروژه توسط گروه تعمیرات تاسیسات ساحلی نیروگاه را یک میلیارد تومان عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار