کد خبر: ۵۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۶ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: شرکت توزیع نیروی برق طی سال گذشته ۴۴۶ طرح را در شهر‌های مختلف این استان به بهره‌برداری رساند.

به گزارش برق نیوز، یوسف اینانلو اظهار کرد: طرح‌های یاد شده در شهرستان قزوین، تاکستان، آبیک، آوج، البرز، بویین زهرا و محمدیه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل توسعه و احداث، نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، برق رسانی روستایی، گذر از پیک، ساماندهی برق‌های غیرمجاز، جایگزینی شبکه سیمی با کابل خودنگهدار، رفع حریم و جابجایی شبکه بود.

اینانلو همچنین به بازسازی شبکه‌های برق روستا‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: بازسازی شبکه‌های برق ۳۷۰ روستای استان قزوین با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفت که هدف آن بهبود افت ولتاژ، کاهش سرقت شبکه، افزایش ضریب ایمنی شبکه و و رونق اشتغال و تولید مناطق روستایی بود.

به گفته این مسوول، طرح عظیم تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار نیز با کاهش تلفات انرژی، رفع افت ولتاژ، کاهش خاموشی ها، نوسانات برق، پیشگیری از سرقت شبکه و تاسیسات برق به طول یک هزار و ۳۹۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در بخش‌های مختلف استان صورت گرفت و عملیات اجرایی فاز نخست احداث اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور نیز طی سال گذشته با ظرفیت ۴۸ مگاوات و سرمایه گذاری بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بویین زهرا آغاز شد.

اینانلو با اشاره به اینکه برق بیش از ۱۵ هزار متقاضی جدید شهری و روستایی با احداث شبکه و تاسیسات جدید با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین شد، تاکید کرد: برای ایجاد ظرفیت برق مورد نیاز متقاضیان جدید بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی استان و ایجاد بستری مناسب جهت تحویل انرژی پایدار برای مشترکان، شبکه‌ای به طول ۶۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اضافه شدن ۱۴۰ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های موجود بستر مناسبی برای تحویل انرژی مطمئن و پایدار برای مشترکان طی سال گذشته فراهم شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوران اوج مصرف برق تابستان سال گذشته بیش از ۳۹ میلیون و ۶۸۰ هزار کیلووات ساعت در مصرف برق بخش خانگی صرفه جویی و در این راستا ۳۸۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به ۲۶۴ هزار و ۷۶۸ مشترک خانگی نیز پرداخت شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار