کد خبر: ۵۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه‌های آماده بهره برداری این شرکت همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها توسط شرکت توزیع برق استان هزینه شده است.

به گزارش برق نیوز، اکبر فرج نیا اظهار کرد: ۱۶ پروژه تجمیع شده وزارت نیرو در بخش برق آذربایجان با اعتبار هزینه شده ۶۰۴ میلیارد تومان با دستور رییس جمهور افتتاح می‌شود که از این میزان ۲۵۶ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، ۲۱۸ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع برق شهرستان تبریز و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان هزینه شده است.

وی ادامه داد: محوریت پروژه‌های اجرایی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با توجه به رویکرد مردمی دولت سیزدهم در حوزه محرومیت زدایی بوده و در ۲۰ ماهه روی کار آمدن دولت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف هزینه شده است.

فرج نیا اظهار کرد: اصلاح و بازسازی کامل شبکه‌های توزیع برق ۱۵۳ روستا در قالب طرح ملی بهارستان با هزینه کرد بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان، واگذاری ۱۲۶ دستگاه سامانه تولید برق خورشیدی قابل حمل در بین عشایر آذربایجان شرقی از جمله پروژه‌های آماده بهره برداری این شرکت در سفر رییس جمهور به استان است.

۱۴ روستای بدون برق در آذربایجان شرقی با ۲۰ میلیارد تومان برق رسانی شده که آماده بهره برداری است

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی، توسعه روستا‌ها و تحقق مهاجرت معکوس برای تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان برق رسانی انجام شده، گفت: ۱۴ روستای بدون برق در سطح استان با هزینه کرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان برق رسانی شده که آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی افزود: اصلاح و بهسازی شبکه‌های فشار ضعیف پروژه‌های شهری بطول ۱۰۹ کیلومتر، احداث و توسعه بیش از ۸۲ کیلومتر شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف شهری و روستایی، ساخت پنج هزار و ۵۹۵ کیلو ولت آمپر پست توزیع، اصلاح و بهسازی پنج هزار و ۱۹۴ دستگاه چراغ روشنایی معابر و نصب ۱۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند با هزینه کرد بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: تعویض کابل‌های خودنگهدار و جایگزینی با سیم‌های لخت مسی از دیگر پروژه‌های مدیریت شهری است که در سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر شبکه لخت مسی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شده است.

فرج نیا ادامه داد: در ۲ ماهه سال جاری ۸۹ کیلومتر تعویض کابل انجام شده و برنامه ریزی شده تا پایان سال به بیش از هزار کیلومتر افزایش و در پنج سال آینده کل شبکه لخت مسی آذربایجان شرقی حذف و کابل‌های خودنگهدار جایگزین شود.

وی گفت: از جمله پروژه‌های مصوب شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در سفر اول رییس جمهور به استان اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای شبکه‌های برق روستایی بود که ۳۰ میلیارد تومان توسط وزارت نیرو بابت اصلاح و بهسازی کامل شبکه برق ۲۸ روستای استان و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ بوده که اعتبارات وزارت نیرو به صورت ۱۰۰ درصد تحقق یافته و اعتبارات وزارت نفت در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشد.

بنا به این گزارش، سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روز‌های ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفر‌های استانی به آذربایجان شرقی سفر می‌کند بر این اساس ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
1
3
درود و خداقوت خدمت مهندس فرج نیای توانمند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار