کد خبر: ۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
مدیردفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، بر لزوم توجه به حریم شبکه‌های برق هنگام برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری تاکید کرد.

به گزارش برق نیوز، وحید قاضی پور، در این باره گفت: همه ساله با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر کشور و استان، بسیاری از هموطنان اقدام به آماده سازی اماکن مذهبی، تکایا و هیات برای برپایی مراسم و پذیرایی از عزاداران می‌کنند و در این باب، رعایت اصول ایمنی در این نقاط و مدیریت مصرف برق توسط مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی بسیار حائز اهمیت است.

وی عدم استفاده از اتصالات و تجهیزات ایمن و استاندارد، بالا رفتن از پایه‌های روشنایی و شبکه به منظور نصب پرچم و بنر و یا ورود علم و پرچم به حریم شبکه‌های هوایی توزیع برق را از جمله مهم‌ترین دلایل بروز حوادث برق گرفتگی در این ایام عنوان کرد و افزود: هیات‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد غیرمجاز از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

قاضی پور یادآورشد: با توجه به بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال که نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا است، موضوع مدیریت مصرف برق به عنوان سرمایه ملی بایستی مد نظر قرار گرفته و در همین راستا توصیه می‌شود، برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا ال‌ای دی استفاده شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس، در ادامه سخنان خود به نحوه تامین برق هیات‌های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین هیات‌ها می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام نموده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضا و یا مسئولین هیات‌های مذهبی پرهیز کنند.

قاضی پور، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق رسانی در صورت بروز حادثه تاکید کرد و بیان داشت: کارکنان صنعت توزیع برق درسراسر استان همواره آماده همکاری در تأمین برق مطمئن و پایدار می‌باشند و عزاداران، در زمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور و تابلو برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا از طریق شماره ۱۲۱ موارد را به اتفاقات برق اطلاع رسانی نمایند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار