کد خبر: ۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم چهارشنبه ۱۱ مرداد روز گرمی خواهد بود و میزان مصرف برق نصاب جدید۷۳هزار مگاوات را ثبت خواهد کرد، برنامه ریزی لازم برای تامین این مقدار تقاضای مصرف برق را کرده بودیم.

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهاست که ۳۲هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد گفت: از هر ۱۰نیروگاه ۴ نیروگاه مشغول تولید برای تامین برق کولرهاست.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در تابستان هریک درجه افزایش دما موجب افزایش ۱۸۰۰مگاوات مصرف برق در کشور می‌شود و در دما‌های ۳۸ و ۳۹ درجه فعلی افزایش یک درجه‌ای حدود ۴۰۰ مگاوات را به مصرف برق اضافه می‌کند و به حداکثر مصرف برق وسایل سرمایشی رسیده ایم گفت: میزان مصرف برق کشور در دوم مرداد ماه جاری نصاب جدید ۷۲هزارو ۷۰۰مگاوات را ثبت کرد و برای روز چهارشنبه ۱۱مرداد هم پیش بینی کرده بودیم به عدد ۷۳هزار مگاوات برسیم.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای تولید و تامین این مقدار را انجام داده بودیم.

سخنگوی صنعت برق در پایان تصریح کرد: صنعت برق مشکلی در تامین برق پایدار مشترکان ندارد و نیروگاه‌ها کاملا آماده و درحال تولید هستند و شایعه اختلال در نیروگاه‌ها و برق رسانی را از اساس تکذیب میکنم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
0
این ادعاها با واقعیات جامعه و صنعت انطباق ندارد.
پاسخ ها
توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
این ادعاها وقتی درسته که استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات صنعت برق بویژه در بخش نیروگاهی رعایت شوند.که در عمل هم ایشون و هم مدیران ارشد بخوبی میدانند رعایت نمیشوند که اگر رعایت میشدند حدودا دو درصد افزایش تولید و چهار درصد کاهش تلفات الکتریکی در خطوط داشتیم که این یعنی افزایش توان صنعت برق بمیزان حداقل2500 مگاوات که پایداری شبکه رو تضمین میکرد.کلیه این استانداردها و دستورالعمل ها بالغ بر 240 مصوبه داره در دفتر تحقیقات توانیر و کتابخانه توانیر خاک میخوره!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار