کد خبر: ۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۷ - ۲۵ دی ۱۴۰۲
مدیرگروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۲۱۱ مورد دستگاه ماینر غیر مجاز در ۹ ماهه امسال در استان کشف شد که این دستگاه‌ها فشار زیادی به شبکه توزیع برق وارد می‌کردند.

به گزارش برق نیوز، علیرضا دلبری اظهار کرد: این تعداد دستگاه ماینر از ۱۶۲ مرکز غیر مجاز رمز ارز در استان کشف شد.

وی افزود: این کشف‌ها بیشتر با گزارشات مردمی حاصل شده است به گونه‌ای که ۵۲ درصد کشف رمز ارز‌ها در ۹ ماهه امسال با مشارکت شهروندان بوده است.

دلبری ادامه داد: بخش توانیر در ۳۰ درصد کشف‌ها و بخش داده کاوی نیز در ۹ درصد کشف‌های رمز ارز نقش داشته است.

مدیرگروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پرونده‌ها پس از کشف، به منظور تعیین تکلیف به مرجع قضایی ارجاع شد که پس از تعیین میزان انرژی مصرفی با تعرفه اعلامی شرکت توانیر و بر اساس نظریه کارشناسان رسمی تعیین جریمه انجام می‌شود.

دلبری یادآور شد: کلیه افرادی که دارای دستگاه‌های استخراج رمزارز هستند باید نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از نظر مشخص کردن وضعیت کالا از نظر امکان فعالیت مجاز و اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

وی با اشاره به پرداخت پاداش به معرفی کنندگان مراکز استخراج غیرمجاز در خراسان شمالی گفت: توانیر با هدف تشویق بیشتر مردم، پاداش ۱۰۰ میلیون ریالی برای معرفی استفاده غیرمجاز از برق در نظر گرفته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار