کد خبر: ۵۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف ۱۳۶ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در سنندج خبر داد.

به گزارش برق نیوز، هیوا لهونیان از کشف ۱۳۶ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در سال‌جاری خبر داد و با اشاره به اهمیت مدیریت و کنترل بار شبکه، اظهار داشت: به صورت مداوم و در کلیه مناطق میزان مصرف و بار شهرستان‌ها رصد و کنترل می‌گردد و در همین خصوص با همکاری و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی تا نیمه اول اسفند ماه جاری این تعداد ماینر در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این ۱۳۶ دستگاه قریب به ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این تعداد ماینر کشف شده فقط در حوزه شهرستان سنندج و در ۷ مرکز شناسایی شده که در ۲۴ ساعت گذشته در روستای «دوشان» ۲ دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه این دستگاه‌ها به صورت غیرقانونی به شبکه سراسری وصل بودند، خاطرنشان کرد: این اقدامات سودجویانه در نصب ماینر‌های غیرمجاز، ضمن ایجاد ضعف ولتاژ و نوسان در شبکه، موجب وارد شدن خسارت به تأسیسات الکتریکی و وسایل برقی مشترکین نیز می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب ماینر در بخش خانگی ممنوع است، گفت: تولیدکنندگان رمز ارز در صورت داشتن شرایط خاص و ویژه برای نصب ماینر و با ارائه مجوز و پروانه صادره از سازمان صمت استان می‌توانند نسبت به دریافت انشعاب قانونی در شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

لهونیان یادآور شد: فعالیت ماینر‌ها و دستگاه‌های استخراج رمز ارز نیازمند کسب مجوز است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حق ندارد بدون مجوز اقدام به خرید و نصب دستگاه ماینر و استخراج رمز ارز دیجیتال در محیط‌های خانگی یا بخش‌های تولیدی کند، اما در صورت ارائه مجوز از مرجع ذیصلاح، همکاری و اقدام فوری از سوی این شرکت معمول خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار