کد خبر: ۵۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در دیدار با فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای تامین برق مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق استان هرمزگان فراهم شده است اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن قشم در اولویت اجرای این طرح قرار دارد و همه تلاش‌ها معطوف به آن است که قبل از واگذاری طرح‌های برق مطمئن و پایدار به این طرح‌های مسکن ملی برسد.

به گزارش برق نیوز، کریمی در نشستی با محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم بر لزوم هم افزایی و تعامل همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای تامین و توزیع برق در طرح‌های ملی تاکید کرد و افزود: براساس مصوبه شورای عالی مسکن کشور در خصوص پرداخت یک سوم هزینه‌های تامین زیرساخت‌ها توسط وزارت مسکن و شهرسازی، لازم است مسوولان استانی در این زمینه همت کنند و موضوع را پیگیری نمایند تا با تامین این منابع، تامین و توزیع برق در طرح‌های نهضت ملی مسکن شتاب گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تامین مسکن جوانان در جزیره قشم، هم سو با طرح نهضت ملی مسکن با اقدام جهادی کار خود را آغاز کرده و توانسته در طول سال ١٤٠١ و ١٤٠٢ با واگذاری ٦ هزار و ١٥٧ قطعه زمین با همکاری بنیاد مسکن، به رتبه نخست کشوری در این زمینه نایل شود. بدون تردید این افتخاری برای قشم و استان هرمزگان است، لازم است با همین انگیزه و پشتکار مسوولان محلی و استانی برای تامین زیر ساخت‌های رفاهی و از جمله تامین برق طرح‌ها نیز مشارکت و همراهی داشته باشند.

کریمی با اشاره به بافت ویلایی طرح‌های نهضت ملی مسکن در قشم ادامه داد: یکی از نکات حایز اهمیت در طرح مسکن جوانان قشم، و طرح‌های نهضت ملی مسکن، ویلایی بودن تخصیص زمین برای ساخت منازل است، این موضوع سازکار خاص و ویژه‌ای برای تامین زیر ساخت‌های برق طرح‌ها می‌طلبد که برنامه ریزی دقیق و منسجم برای آن انجام شده است، امید است با تعامل و همفکری و مشارکت همه دستگاه‌ها طرح‌های نهضت ملی مسکن در قشم با تامین به هنگام زیر ساخت‌های برق و دیگر زیرساخت‌ها الگویی برای سایر مناطق استان و کشور باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، برخی از کمبود‌های منابع اعتباری درجزایر را هم برشمرد و اظهار امیدواری کرد در سال آینده با تخصیص منابع مناسب بتوان تمامی مشکلات زیرساختی برق را در جزایر برطرف کرد و نیاز برق توسعه جزایر را در سال‌های آتی فراهم کرد.

کریمی با اشاره به اتصال جزیره هنگام از طریق کابل زیردریایی به جزیره قشم و شبکه سراسری، برنامه افزایش یک فیدر جدید برای توسعه آینده و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق هنگام در صورت تامین منابع برای سال آینده را اعلام کرد.

وی در ادامه اقدامات انجام شده در پایداری شبکه جزیره لارک را نیز برشمرد و اعلام کرد: ١٠ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده این جزیره اصلاح و یک نیروگاه جدید با ظرفیت ٣ مگاوات توسط بنیاد مستضعفان احداث شد. همچنین اصلاح مخازن لارک نیز در برنامه‌های اولویت دار این جزیره برای سال آینده قرار دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار