کد خبر: ۵۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
معاون رییس جمهور از جانمایی و آغاز عملیات احداث نیروگاه برق هسته‌ای در ۵ منطقه ساحلی کشور خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد تاکید رهبری آغاز شده است.

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی در حاشیه رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی در جمع خبرنگاران، از هدف گذاری تولید ۲۰ هزار مگاواتی تولید برق هسته‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری است خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌ها و مکان‌ها تعیین شده و شرکت‌ها آغاز به کار کرده‌اند و زمین‌ها را هم در اختیار گرفته‌ایم و در برخی از سایت‌ها عملیات اجرایی شروع شده است.

این مسوول توضیح داد: با توجه به الگو‌های مالی تعریف شده و تمهیدات در نظر گرفته شده، هدف سهم ۲۰ هزار مگاوات از صنعت برق هسته‌ای کشور را پیگیری می‌کنیم چرا که برق هسته‌ای امروز به اولویت فوری خیلی از ملت‌ها و کشور‌ها تبدیل شده و شاهد رقابت بزرگی در این راستا هستیم.

رئیس سازمان انرژی رئیس سازمان انرژی کشور با اشاره به جانمایی و آغاز عملیات برق هسته‌ای در ۵ منطقه ساحلی کشور افزود: پروژه‌های واحد ۲ و ۳ بوشهر از سرعت بالایی برخوردار می‌باشند و در حال پیشرفت هستند و نیروگاه شماره یک هم زیر بار برق پایدار و پاک قرار دارد و به مردم ارائه می‌شود.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
4
استاد اسلامی، بهتر نبست اول ۲۰۰۰ مگاوات دیگه ن اتمی بوشهر را به سرانجام برسونید بعد از ۱۰ سال؟؟؟؟..
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
5
اگر هرسال بطور جدی استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات برق رعایت شود هرسال امکان ندارد رشد مصرف برق از ۴ درصد بالا رود بعبارتی هرسال ساخت نیروگاه بیش از ۱۵۰۰ مگاوات لازم نخواهیم داشت..ولی متاسفانه رعایت استانداردها رو به سهو یا به عمد نادیده میگیرند..الان فقط در بخش خطوط توزیع و انتقال حدودا ۱۶ درصد! تلفات الکتریکی داریم که طبق استاندارد مصوب توانیر باید زیر۹ درصد باشد..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار