کد خبر: ۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی سیریک سومین سایت نیروگاهی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده که با ساخت واحد‌های جدید آن، بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ظرفیت تولید برق هسته‌ای در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه در آغاز عملیات و فعالیت‌های اجرایی پروژه نیروگاه‌های اتمی ایران هرمز در شهرستان سیریک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با ساخت واحد‌های جدید نیروگاه اتمی ایران هرمز سیریک، ظرفیت تولید برق هسته‌ای در کشور افزایش می‌یابد، اظهار کرد: خدا شاکر هستیم که در اولین روز از دهه فجر امسال عملیات سایت اجرای نیروگاه‌های اتمی ایران هرمز شروع کردیم.

اسلامی بیان کرد: این پروژه یکی از برنامه‌های تعریف شده و مورد تاکید رهبری است که در سند تحول تا سال ۱۴۲۰ بخشی از ظرفیت ۲۰ هزار مگاوات این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی بابیان اینکه با آغاز شروع این پروژه در حال آزادسازی زیرساخت‌های آن هستیم، افزود: برای ساخت و زیرساخت این پروژه یک شهرک صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای زیر ساخت‌ها و ساخت این پروژه یک عدد ۱۵ هزار میلیاردی دلاری سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری برای تنظیم ظرفیتی برای آموزش نیرو‌های متخصص نیروی انسانی و هم برای دوره احداث و هم برای زمان بهره‌برداری که جزه یکی از الزامات بوده است.

اسلامی گفت: در زمانبندی هر یک از این واحد‌ها از زمان صفر حداقل ۷ و حداکثر ۹ سال زمان می‌برد و فعلاً ما در نقطه صفر این پروژه قرار داریم.

وی بیان کرد: نیروگاه‌های هسته‌ای دارای پاک‌ترین و پایدارترین ظرفیت انرژی هستند و ما تولید ۲۰ مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار داریم. نیروگاه هسته‌ای ایران هرمز سومین سایت نیروگاهی ماست که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

گفتنی است «نیروگاه اتمی سیریک تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شده و واحد نخست آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به فاصله هر ۶ ماه، یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه افزوده خواهد شد.

تامین مالی این پروژه راهبردی با استفاده از منابع عمومی دولت و خط اعتباری روسیه و تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) خواهد بود.

احداث و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی سیریک از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و صنایع بزرگ کشور طراحی و پیش‌بینی شده است.

تلاش برای ساخت نیروگاه در منطقه سیریک پس از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه آغاز و با اختصاص خط اعتباری مورد نیاز از سوی آن کشور، برای تسریع در عملیات احداث آن اقدام شد.»

منبع: مهر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
4
طرح طوالانی احداث 10 ساله نیروگاه بخاری سیریک با فاینانس روسها چه شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
3
«عدد ۱۵ هزار میلیاردی دلار» به نظر اشتباه است و منظور «عدد ۱۵ میلیاردی دلار» بوده است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار