کد خبر: 58943
تعداد نظرات: ۲ نظر
۱۴:۵۸ ۱۸ /۰۵/ ۱۴۰۳

شبکه برق کشور پایدار، اما تحت فشار است

وزیر نیرو با اشاره به این که تقاضای مصرف برق به رقم بسیار بالای ۸۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: این شرایط احتمال بروز حوادث را در صنعت برق افزایش می‌دهد و نیاز است که مشترکان با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق، متولیان صنعت را در تامین برق پایدار برای همگان یاری دهند.
شبکه برق کشور پایدار، اما تحت فشار است

به گزارش برق نیوز، "علی اکبر محرابیان" در گفتگو با خبر نیمروزی تشریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم. طی این هفته برای برخی از شهر‌ها رکورد حرارتی جدیدی ثبت شد و بعضی از شهر‌ها مانند تهران به رکورد تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نیاز مصرف صنعت برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسید در واقع این عدد در ایستگاه ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات توقف کرد. این عدد نسبت به اوج مصرف سال قبل ۸.۷ درصد رشد را تجربه کرده است و سال گذشته ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود.

محرابیان تصریح کرد: در واقع نیاز مصرف صنعت برق تا به حال ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوت نسبت به سال گذشته بالاتر ثبت شده است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق با همت تلاشگران خود قادر به تولید، انتقال و توزیع برق بود، ولی شبکه برق فشار زیادی را تحمل می‌کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می‌یابد، به عبارتی در اوج مصرف، قدرت و ظرفیت پایین آمده و بروزحوادث، محدودیت را به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایط کم‌باری در صورت بروز حادثه با مانور خطوط و جا به جایی خط، بار شبکه انتقال داده می‌شود و محدودیتی را به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته در منطقه‌ای از تهران حادثه‌ا‌ی را شاهد بودیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکان محدودیت را حس کردند که گواه این مسئله است.

محرابیان اظهار داشت: امید است مشترکان صنعت برق با صرفه‌جویی و کاهش مصرف با تلاشگران این حوزه همراهی داشته باشند تا برق به صورت پایدار برای تمام بخش‌ها تامین شود.

وزیر نیرو یادآور شد: مطابق نظر کارشناسان هواشناسی این شرایط گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف برق در همبن محدوده قرار داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی گفت: از مشترکین خواهش می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و صنعت‌گران حوزه انرژی را یاری دهند.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
یکسال خواهد گذشت و مشخص خواهد شد محرابیان که بود و علی آبادی کیست
کارشناس وزارت نیرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
با سلام
به عنوان یک کارشناس وزارت نیرو با بیست و هشت سال سابقه خدمت، معنی شبکه پایدار را هم از زبان آقای محرابیان شنیدیم. در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران شش ساعت قطع برق را تجربه کردیم و هنوز آقای وزیر نیرو می فرماید شبکه پایدار است.
دروغ دروغ دروغ وای بر سیاست مدارانی که با دروغ حاکمیت می کنند. برق صنایع قطع. برق خانگی قطع برق تجاری قطع .
و این است نتیجه بی کفایتی مدیران ارشد وزارت نیرو و صنعت برق که برای حفظ میز ریاست هر گزارش و آمار غلطی را به خورد جامعه می دهند.