برق نیوز BarghNews

انرژی‌های تجدیدپذیر
نیروگاه بادی
افزایش ۵/۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های بادی ایران در دو سال آینده
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا) گفت: ظرفیت نیروگاه‌های بادی کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دو سال آینده ۵/۵ برابر افزایش پیدا می‌کند.
توسعه نیروگاه‌های بادی با احداث ۱۷۵۰ مگاوات در شرق کشور
مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر ساتبا از توسعه نیروگاه‌های بادی در شرق کشور خبر داد.
افتتاح نیروگاه ۵۰ مگاواتی میل نادر با حضور وزیر نیرو
با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور با ظرفیت ۵۰ مگاوات افتتاح شد. این نیروگاه شامل ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی است.
اطلاعیه شماره ۳ مناقصه عمومی سرمایه گذاری در پروژه‌های احداث ۱۷۵۰ مگاوات نیروگاه بادی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) منتشر شد.
پتانسیل ساخت ۴۷ هزار مگاوات نیروگاه بادی در کشور
معاون فنی و مهندسی ساتبا، پتانسیل مناطق مستعد انرژی بادی کشور برای تولید برق بادی بر اساس مطالعات انجام شده را حدود ۴۷۰۰۰ مگاوات، برآورد و خاطرنشان کرد: دستیابی به ۴۷۰۰۰ مگاوات امکان پذیر است و با توجه به ارتقای فناوری در سال‌های اخیر و آتی پیش بینی می‌شود که این پتانسیل به فراتر از مقدار یاد شده برسد.
مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر ساتبا گفت: در فاز اول توسعه ۳۰۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های بادی، ظرفیت ۱۷۵۰ مگاوات در ۳۰ ساختگاه در استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان‌های رضوی و جنوبی در مرحله برگزاری مناقصه است که بازگشایی پاکات این مناقصه بزودی انجام می‌شود.
الحاقیه شماره ۳ مناقصه عمومی سرمایه گذاری در پروژه‌های احداث ۱۷۵۰ مگاوات نیروگاه بادی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) منتشر شد.
مدیر پروژه احداث نیروگاه بادی میل نادر به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور گفت: علاوه بر سیستان و بلوچستان، استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و خراسان رضوی ظرفیت بالایی برای تولید انرژی بادی دارند، همچنین در غرب کشور از منجیل تا نزدیکی ابهر (تونل بادی شامل قزوین، تاکستان، منجیل و کوهین) هم از مناطق مستعد احداث نیروگاه بادی هستند.
اطلاعیه شماره ۲ مناقصه عمومی سرمایه گذاری در پروژه‌های احداث ۱۷۵۰ مگاوات نیروگاه بادی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) منتشر شد.
نیروگاه بادی میل نادر با ظرفیت ۵۰ مگاوات در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار گرفته است و عملیات احداث پست بلافصل ۲۰/۱۳۲ کیلوولت این مزرعه جهت اتصال به پست برق منطقه‌ای (۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت) در مراحل پایانی خود قرار دارد، اما این مزرعه بر اساس چه ظرفیت‌هایی ایجاد شده است و چه چشم انداز‌هایی را ترسیم می‌کند.
پربیننده ترین اخبار