کد خبر: 58744
۰۹:۰۳ ۰۴ /۰۵/ ۱۴۰۳

نشست مدیرعامل توانیر با مدیران شهرک‌های صنعتی کشور

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر لزوم ایجاد سازوکار پایدار تامین انرژی در شهرک‌های صنعتی، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و استفاده شهرک‌های خورشیدی را از راهکار‌های اثربخش در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست با شهرک‌های صنعتی کشور که با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران شهرک‌های صنعتی استان‌ها و معاونان و مدیران ارشد شرکت توانیر برگزار شد، تامین بیش از ٥ هزار مگاوات رشد سالانه مصرف برق را مستلزم احداث حدود ٩ هزار مگاوات نیروگاه عنوان کرد که حدود ٩ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به بیش از ١٢ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق در کشور به احداث ٩٣٠٠ مگاوات نیروگاه از ابتدای دولت سیزدهم اشاره کرد و پیگیری برنامه‌های مدیریت سمت تقاضا در کنار توسعه زیرساخت‌های صنعت برق را برای پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف برق در کشور الزامی دانست.

رجبی مشهدی در خصوص توسعه ظرفیت‌های تولید، از انعقاد یک تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد که با استفاده از منابع شرکت توانیر، منابع استانی و منابع شرکت شهرک‌های صنعتی، فهرستی از طرح‌های دارای اولویت که پیشرفت خوبی نیز دارند، تکمیل و به نتیجه می‌رسد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد سازوکار پایدار برای تامین انرژی شهرک‌های صنعتی، به تدابیر استفاده شده در بخش چاه‌های کشاورزی اشاره کرد که در صورتی که معادل ٨٠ درصد دیماند مصرفی شان نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف می‌شوند و برق مازادشان نیز به نرخ برق تجدیدپذیر از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشترکان شهرک‌های صنعتی مشمول ماده ١٦ هستند و باید درصدی از دیماند مصرفی شان را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین کنند، استفاده مشترکان شهرک‌های صنعتی از نیروگاه‌های خود تامین تجدیدپذیر را از راهکار‌های اثربخش تامین پایدار انرژی در این بخش عنوان و احداث نیروگاه‌های خود تامین حرارتی را نیز به رغم چالش تامین سوخت امکانپذیر و در اولویت بعدی معرفی کرد.

در ادامه این نشست فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن تشکر از تعامل و ارتباط مثبت و دوجانبه با صنعت برق به ارائه نقطه نظرات و چالش‌های تامین انرژی شهرک‌های صنعتی از جمله تامین سوخت دیزل‌های اضطراری این شهرک‌ها پرداخت و ابراز امیدواری کرد صنعت برق به بحث مشوق‌ها و تامین سوخت مولد‌های اضطراری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال نظرات قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
=
captcha