کد خبر: ۵۸۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
در این شرایط که همزمان با پیک برق کشور همراه شده گمانه زنی ها برای دولت بعدی و تیم جدید مدیریتی وزارت نیرو بالا گرفته است.عملکرد علی اکبر محرابیان وزیر نیروی ایران و تیمی که وی به این وزاتخانه آورد نتوانست انتظارات را برآورده کند. وی از خدا میخواست زودتر از این وزارتخانه خلاص شود و شهادت رئیس جمهور این فرصت را به وی هدیه داد. عملکرد محرابیان در بخشهای مختلف مدیریتی صنعت برق نظیر تولید، انتصابات، بهره وری، تجدیدپذیرها، منابع انسانی، روابط عمومی، پژوهش و ... چطور بوده است؟

یادداشت مدیرمسئول برق نیوز: بعد از شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه که در مسیر بازگشت از افتتاح پروژه سد خدآفرین رخ داد باید در تیرماه پیش رو، رئیس جمهور جدید انتخاب و کابینه جدید شکل گیرد. در این شرایط که همزمان با پیک برق کشور همراه شده گمانه زنی ها برای دوره بعدی و تیم جدید مدیریتی وزارت نیرو بالا گرفته است.

عملکرد علی اکبر محرابیان وزیر نیروی ایران و تیمی که وی به این وزاتخانه آورد نتوانست انتظارات را برآورده کند. محرابیان تمرکز خود را بر حوزه مدیریت خاموشی ها و رفع بحرانهای اجتماعی ناشی از آن قرار داد و با انتقال خاموشیها از بخش خانگی به صنعت، توانست رضایت نسبی دولتمردان را کسب نماید. وی که با شعار افزایش تولید در بخش نیروگاههای فسیلی و تجدیدپذیر (بیش از 35 هزار مگاوات) به وزارت نیرو آمد نتوانست توفیق خاصی کسب نماید گرچه در حوزه بهبود زیرساختها و رفع مشکلات ناشی از سرمایه گذاری های بخش خصوصی اقدامات مهمتری از دوره اردکانیان انجام داد.

در دوره محرابیان به جز در بخش تجدیدپذیرها، در صنعت برق اتفاق مهم قابل ذکری که بتوان آنرا نجات بخش این صنعت نامید یا حتی موجب تغییر رویه قابل ملموس شده باشد رخ نداد. در تجدیدپذیرها نیز توفیقی در ظرفیت منصوبه رخ نداد اما برای تغییر پارادایم دولتی و تغییر نگرش بخش حاکمیتی به ضرورت استفاده از این نوع انرژی؛ تلاش شد. راه اندازی تابلو برق سبز بورس انرژی را می توان مهمترین دستاورد وی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برشمرد.

بدهکاریهای بالا، کمبود منابع مالی، افزایش کمبود برق موردنیاز کشور، عدم توسعه متناسب بخش تولید متناسب با وعده های داده شده، افزایش نارضایتی ها در بخش حقوق و دستمزد کارکنان صنعت برق، عدم توجه کافی به بخش خصوصی در تصمیم گیری ها، استخدامهای غیراصولی و سفارشی، دخالت در انتصابات مدیران برقی جزء، استفاده از تیم ارشد مدیریتی قبلی صنعت برق، بکارگیری بازنشسته های صنعت برقی، استفاده از مهره های فاقد رزومه و بعضا حتی فاقد سلامت اداری از حلقه نزدیکان و هم حزبی ها، وا دادگی سیاسی به مجلس قبل، پذیرفتن بودجه انقباضی بخش برق (با احتساب تورم) و... از مهمترین مشکلات و ناکارامدیهای محرابیان بود.

محرابیان با بگیر و ببنندهای فارم های استخراج رمز ارز کار خود را شروع کرد و با اینکه وعده داده مشکل نیروگاههای مقیاس کوچک را حل می کند اما اتفاق مهمی در این سه سال صورت نگرفت. تغییر دستورالعمل خرید برق نیروگاههای تولید پراکنده کمی از بحران قبلی این حوزه کاست ولی قیمت گذاری غیراقتصادی خرید برق این مولدها همچنان پابرجاست تا جاییکه انها را به سوی اعتراض سراسری و خاموشی در پیک سوق داده است.

در بخش افزایش بهره وری برق اقداماتی که منجر به اصلاح  سیستم شده باشد مشاهده نشد و نهایتا به چند فراخوان و تلاش برای تغییر راندمان کولرها بسنده شده است. شاید مهمترین دستاورد وی در این حوزه را نیز بتوان اجبار به استفاده از برچسب انرژی در ساختمانها و کالاهای جدید عنوان کرد. البته مجلس در این حوزه بیشتر از وزارت نیرو تلاش کرد که در بهره وری اقدامات بیشتری رخ دهد اما بخش دولتی نیرو، تمایلی به تمرکز در این حوزه نداشت. بی توجهی به کیفیت توان تحویلی به مشترکین و هوشمدسازی شبکه برق را می توان بخش فراموش شده وظایف قانونی توانیر در این دوره برشمرد.

محرابیان بر خلاف اردکانیان دم از شایسته گزینی نزد و پویش های تبلیغاتی نظیر الف ب راه نیانداخت. وی با رایگان کردن برق سی میلیون نفری که در زمان اردکانیان عملیاتی شد مخالف بود و تلاش کرد اقتصاد برق را سامان دهد که به صخره سخت رکود اقتصادی و تورم بالا برخورد و به نتیجه موردنظر دست نیافت. اقتصاد برق از زمان مجید نامجو رو به اضمحلال نهاد و تا به امروز نتوانسته است از زیر بار فشاری که بدلیل ضعف نامجو به این صنعت وارد شد کمر راست کند.

در برق حرارتی همان رویه قبلی ادامه پیدا کرد. نه راندمان نیروگاهها افزایش یافت و نه تولید نیروی برق افزایش مورد انتظار را برآورده ساخت. تغییر ساختار پی در پی برق حرارتی و تمرکز بر گسترش سازمانی آن بیش از تمرکز بر افزایش تولید به چشم خورد. برق حرارتی مهمترین وظیفه خود را در اورهال به موقع نیروگاهها تعریف کرد و در پی افزایش تولید از واحدهای فعلی افتاد. این افزایش تولید با روشهایی انجام شد که در برخی موارد نتیجه معکوس داده و موجب خسارت به واحدها نیز گردید. در این دوره از وا دادگی برق حرارتی به مپنا خبری نبود و توانست استقلال تصمیم گیری بهتری را تجربه نماید. شرکتهای زیر مجموعه برق حرارتی مثل توربین سازی شهریار، تعمیرات نیروگاهی ایران، موج نیرو و... نیز همان مسیر قبلی را ادامه دادند و بنظر می رسدی یکی از بخشهایی که تغییرات آن در دولت بعدی حتمی باشد برق حرارتی و شرکتهای زیر مجموعه باشد. حتی احتمال بازگشت دوباره تولید به توانیر وجود داشته و ممکن است در دولت بعدی یکپارچه سازی مدیریت برق استانی عملیاتی شود.

در حوزه سلامت اداری و مبارزه فساد چیزی به جز مشتی شعار از محرابیان و اطرافیان وی مشاهده نشد. در بخش ارتباط با مردم و مدیریت افکار افکار عمومی چیزی به جز تبلیغات هزینه بر بیلبوردی انجام نشد و قرارداد با انرژی با همراه اول که چند ده هزار میلیارد بودجه صرف آن شده است را مهمترین قرارداد حوزه روابط عمومی می توان برشمرد.  آنها تلاشی برای بازسازی و تغییر نگرش عموم به صنعت برق انجام ندادند و با گفتمان تهدید به خاموشی در پی همراه ساختن مشترکین برآمدند. البته یکی از مهمترین برنامه های محرابیان که تکلیف صنایع و بخش کشاورزی به تامین برق خود از طرق مختلف بود بهتر از دوره اردکانیان انجام شد و  با پیاده سازی محدودیت های تامین برق، روند احداث نیروگاههای صنایع تسریع یابد. مهمترین دستاورد محرابیان در حوزه تولید برق نیز از همین بخش است.

عزل آرش کردی و روی کار آمدن رجبی مشهدی کمی از رکود حاکم بر صنعت برق کاست و تلاش شد در حوزه اقتصاد برق بازنگری شود.رجبی هدف عمده خود را بر بررسی وضعیت اقتصادی برق نهاد و در مهمترین اقدام خود به استقلال مالی شرکتهای توزیع پرداخت. آنها را به خرید مستقیم در بورس ترغیب کرد که موجب شد با دخالت دولتی ها، این بازار کمی بهم بریزد. احتمالا عمر مدیریتی رجبی مشهدی در توانیر کوتاه تر از آن باشد که بتواند تغییر مهمی در این حوزه ایجاد نماید.

با انتصاب مدیریتی عجیب در ساتکاب، این شرکت دچار بحرانهای زیادی شد و از پژوهشگاه نیرو بجز برای تایید برنامه های حکمرانی نیرو استفاده خاصی نشد. مجموعه ها و مراکز استانی وابسته به موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق با ادغام در پژوهشگاه به تعطیلی کشیده شدند و تبلیغات دانش بنیانی بر ایجاد زیرساختهای حمایتی از کسب و کارهای دانش بنیان فزونی یافت. نمایشگاهها و نشستهای تبلیغاتی و آماری زیادی در این سه سال برگزار شد که بجز برای مدیران و مسئولان آنها برای صنعت برق ثمره قابل توجهی نداشت.  در زمان اردکانیان حمایتها از این حوزه بهتر بود و پژوهشگاه نیرو شرایط بهتری از زمان محرابیان را تجربه کرد.

محرابیان از خدا میخواست زودتر از این وزارتخانه خلاص شود و شهادت رئیس جمهور این فرصت را به وی هدیه داد. حتی اگر یکی از ادامه دهندگان خط فکری رئیس جمهور قبلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برنده شود قاعدتا از نیروهای جدیدی در وزارت نیرو استفاده خواهد کرد. با این شرایط در دو ماه آینده تمرکز محرابیان بر مدیریت بحرانهای اجتماعی و کنترل خاموشیها خواهد بود تا با عدم خاموشی در بخش خانگی خود را وزیری موفق در بخش برق جلوه داده و برخلاف اردکانیان، بدون بحران از این وزاتخانه خداحافظی کند.

از فتاح وزیر سابق نیرو بعنوان یکی از گزینه های ریاست جمهوری بعدی یاد می شود. در این صورت حتما تیم محرابیان از وزارت نیرو کنار گذاشته خواهد شد. در مورد هرکدام از مباحثی که در بالا ذکر شد می توان مقالات تحلیلی مختلفی کار کرد و دلیل این مجموعه مشکلات را بررسی نمود. امیدواریم در دولت جدید وزیری انتخاب گردد که قادر به تغییر شرایط فعلی باشد صرفا به شعارها بسنده نشود.

شما هم نظرات خود را برای ما بفرستید تا با نقد سیاستهای فعلی و ارائه پیشنهاد به تیم بعدی وزارت نیرو، در گذر از این شرایط کمک شود.

انتشار یافته: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
4
59
از اينکه محرابيان دور بعد نيست ما صنعت آب و برقي ها بسيار خوشحاليم وايضا کارگر نجفي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این طور راحت کنار رفتن از عدل خدا به دور است
فاجعه مدیریتی ایشان و تیمشان بدون مکافات نخواهد بود
من منتظر هستم که شاهد چنین روزی باشم
ناشناس
| Netherlands
هروقت محرابیان در مورد پرونده فساد چند ....میلیاردی با ... متهم برق منطقه ای گیلان جوابگو بود بعدش میتونه ادعای عملکرد داشته باشه
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
... نگو يک عقده اي به معناي واقعي کلمه بجاي اينکه دنبال تبديل وضعيت همکاران در شرکت ها و صنعت باشد فقط و فقط دنبال کار چاق کني براي شرکت شوهرش و برادرشوهرش و همينطوربرادر خودش و جابجا کردن جاريش ،که کلا الان زرنگ شدن ضربدري کار مي کنند وکلا انتقام گرفتن از مديراني که در دولت هاي قبل بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
5
41
محرابیان سطح وزارت نیرو را خیلی تنزل داد، بی قانونی را رواج داد و اثرات منفی بودن وی در وزارت نیرو تا سالیان سال جبران نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اینها به وزیر ربطی داشته
این روند همواره در دوران حایری-رجبی ادامه داشته
چه زمان اردکانیان چه زمان محرابیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
2
47
دوران ایشان به جرأت بدترین دوره وزارت بوده است
انتصابات (یا بهتر بگویم عدم تغییر) کادر مدیریت ارشدی که در دولت قبل کارنامه بسیار سیاهی داشت و انتصابات افراد بدون تجربه در مناصب بالا به صرف همکاری در ستاد انتخاباتی و ...
دخالت های بیجای مسول دفتر و معاون حقوقی در انتصابات تخصصی شرکت های زیرمجموعه
آمار دادن های غلط و عوام فریبانه
روی آوردن به خاموشی صنایع با توجیه خاموشی ندادن به خانگی که در این پیک آخر به خانگی هم کشید
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بله

به جرأت بدترین دوران وزارت نیرو در بخش برق

با اختلاف زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از مدیران بسیاااار جوان، کاااااملا بی تجربه و متظاهر وزارت نیرو میشه به میری لاریمی مدیرکل دفتر تنظیم مقررات آب و برق اشاره کرد که تنها با دو سال سابقه کارشناسی در توزیع تهران بزرگ و مسئول دفتری حقی فام در دوران سربازی‌اش، به صورت ناگهانی به این سمت رسید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
3
32
وزارت رو با شعار تغییر مسببان وضع موجود و عدم اعتماد به تیم اردکانیان شروع کرد
الان که داره میره تیم اردکانیان عینا تشریف دارن هیچ
تازه بعضیا ترفیع هم گرفتن یا مجوز تمدید بازنشستگی از رهبری براشون گرفتن
مدیونین اگه فکر کنین منظورم حائری و رحبی و پیشاهنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تازه کردی رو یادت رفت که اون رو هم برگردوند توانیر
یعنی آدم از این بنده خدا بی برنامه تر سراغ ندارم
سرباز ‌وظیفه
| Iran (Islamic Republic of)
سلام هنوزم من معتقدم که هم گاز وهم آب وبرق دوتا واحد قطع بشه تازمانی که بدهی شونه تسویه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
28
خدا بگم چیکارش کنه که حداقل سه سال صنعت برق مملکت رو به عقب برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چوب خدا صدا نداره
ببین کی و چجوری صداش در بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تمام تخم مرغهاش رو گذاشت تو سبد حایری و رجبی مشهدی که قبلا مشخص ده بود سبدشون سوراخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
27
تخصص و سوابق و .... ایشان بی ارتباط با حوزه اب و برق بودند و این واقعیت صدمات زیادی به ما زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
21
وقتی اومد قرار بود سوار کار باشه
حالا که داره میره خیلی خوب معلومه که کی سواره و کی داره کولی میده
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
2
29
با تبریک به چرچیل زمان جناب مستطاب آقای مهندس حایری و جناب رجبی مشهدی که با هنرمندی تمام در دولت کاملا متضاد به طور کامل خیمه سنگین زدن و هر کاری خواستن کردن و هیچ کس نتونست ایشون رو از پشت فرمون بلند کنه بلکه رقباشون رو به خاک و خون کشیدن و پستهای بالاتر رو از آن خودشون کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به حق و انصاف اقای رجبی مشهدی خیلی مخلصانه کار میکنه واقعا تمام تلاش خود را یرای کاهش مشکلات صنعت برق میکنه. خواهشا انصاف داشته باشید. بدترین دوران وزارت نیرو دوره اردکانیان یود و بی لیاقت ترین معاون یرق و انرژی اقای حایری است
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
مهندس حائری یک مهندس باسواد هم در زمینه علمی و هم در زمینه عملی است.. ولی ابزار کافی هیچوقن در اختیارش نبوده است...بی انصافی است اگر خدمات ایشون رو برای صنعت پیچیده برق نادیده بگیریم..
ناشناس
| United States of America
رجبی مشهدی و حائری حیات خود را در ارایه آمار غلط به مدیران بالادست و ریس جمهور یافتند و حذف نیروهای کارآمد از صنعت برق که بدون رقیب مسیر خود را ادامه دهند.
تلاش رجبی برای ارتقا خود است و در این مسیر خون جلو چشمشو گرفته که حتی مدیران لایق را حذف میکند و افراد کوچکتر از خود را دور خود جمع میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقاي حائري ليسانس فيزيک از دانشگاه کاشان و فوق ليسانس معادل از دوره هايي که دانشگاه شريف برگزار شده دارند جهت اطلاع
عبدالله ویسی.
| Iran (Islamic Republic of)
آقای مهندس حایری واقعا" برای برق یک نعمت هست. اگر نبود ایشون، متوجه می شدیم که چه جوور این تیم جدید همه چیز را قفل می کردند.
الف
|
Netherlands
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
2
75
اقای محرابیان متاسفانه در مقوله سلامت اداری و برخورد با فساد عملکرد مثبتی ندارند ایشان بهتره پاسخ دهند که از پرونده فساد اعظم برق منطقه ای گیلان با ۳۰ متهم که اکثرا دانه درشتند چه خبر دارند؟! چرا در برخورد با اینگونه فسادها منغعل بودند؟
چرا ... بجای برخورد با متهمان فساد و تغییر مدیران فاسد نالایق داره تخلفات و فسادها را مدیریت و ماله کشی میکنه؟ دفاتر بازرسی و حراست توانیر هم که بجای پیگیری سعی در لاپوشانی پرونده ها دارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
از دسته گلای محرابیان مدیرعامل نالایق برق منطقه ای ... هست که این یارو از وقتی اومده سرشو کرده زیر برف خودشو زده به کری و کوری و بجای برکناری مدیران درگیر پرونده فساد بزرگ موسوم به فساد ۳۰ نفره به اینها میدان هم داده
ناشناس
| Netherlands
در تایید کامنت بالا باید بگیم که مدیران تراز محرابیان مدیرعامل برق گیلانه که بی کفایتی و...کمترین شاخصشه مهم تربن هنرش جایگزینی دوکتور با دوکدور بوده نمایشی بغایت مضحک در معاونت منابع انسانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
راجع به شاخص فسادستیزی وزیر نیرو باید دید که جناب محرابیان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان را برای جمع کردن و پاک کردن صورت مساله فساد فرستادند گیلان یا جهت برخورد با عاملین آن؟ تا حالا که هیچ برخوردی نبوده همش مماشات بوده و فرصت سوزی
ظاهرا داستان مدیرعامل معزول قبلی داره تکرار میشه
ناشناس
| Canada
تاریخ چقد زود تکرار میشه دشت بزرگ بدجوری قافیه رو باخته گماشتن خسروی که ن... در معاونت منابع انسانی اشتباه محاسباتی مرگبار مدیرعامل گیلان هست حکایت گرگ و بچه گرگه دقیقا مشابه اشتباهاتی که داراب زاده کرد و کله پا شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا که متمهمان اصلی پرونده برق گیلان دارن راس راس واسه خودشون راه میرن و پستهاشونم که دارن متهم ردیف اول هم که در توزیع پست گرفته این یک نمونه عینی از تابلوی گشت ارشادمدیران و فسادستیزی وزیر نیرو و توانیره
ناشناس
| Canada
در برق ...تا عناصر مافیایی در معاونتهای مالی پشتیبانی و منابع انسانی پاکسازی نشه وضع همینه ایضا مدیر حراست که قبلا تایپیست روزمزد محیط،زیست بوده
ناشناس
| Canada
وزیر محترم نیروی نخبه پروره فسادستیزه جوینده ! هروقتی فرصت داشتی و عشقت کشید به دفاتر بازرسی تحت امرت ! بگو اگه چرتشون پاره نشه یه سری به برق گیلان بزنن و تبعیض ها رو ببینن عده ای پاچه خوار در برخی واحدها چند ساعتی صبح میان و بلافاصله به بهانه ماموریت اداری همیشه سر ظهر ناهارشونو تو خونه هاشون هستن دنبال کارای شخصیشون هستن بعدش ماموریت و اضاف کاریهاشونم که فوله و زبانشونم همیشه درازه رویه ناصوابی که در کل سال ادامه داره البته مدیونی اگه فک کنی متظور مثلا دفتر...
اسماعیل
|
United States of America
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
22
به نظر میاد در این متن دکتر رجبی موجه قلمداد شدن و فقط فرصت کم بوده که نگذاشته کار کنه!! در حالیکه ایشان از تاثیر گذاران اصلی برق در دولت قبل و از بانیان شرایط امروز بودن و این متنها چیزی را عوض نخواهد کرد همه ما همه چیز را میدانیم ....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
21
متاسفانه آقای محرابیان در انتصابات باندبازی رو جایگزین شایسته سالاری کرد و این شیوه انتصابات خارج از ضابطه به شرکتهای زیر مجموعه هم تسری پیدا کرد که نمونه انتصابات خارج از ضابطه در شرکت توزیع برق ... بخصوص معاون مالی پشتیبانی که یک صدم ثانیه هم سابقه مال پشتیبانی نداشت دقیقا با اصرار و پافشاری و رابطه و بده بستان مدیرعامل انتخاب شد؟! دیگر تو بخوان حدیث...
پاسخ ها
پرسنل
| Iran (Islamic Republic of)
انشاله بزودی اینم مث رفیقش ... با ورود نهادهای نظارتی شرش کنده بشه تا ریشه دلال بازی و باند بازی تاحدودی خشکانده بشه هرچند آقای ... مدیربازرسی بواسطه رفیق بازی داره لاپوشونی میکنه ولی ماه زیر ابر نمیمونه
توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
انتصاب آقای میری لاریمی با سابقه ناچیز به یکباره برای مدیر کلی به اون اهمیت سوتی اعظم این باند بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب معاون غیرقانونی مالی و پشتیبانی توزیع ...! به زودی متوجه میشی و اگر نشی، متوجهت خواهند کرد که شرکت توزیع برق رو با بازار دوبی اشتباه گرفتی. چون ثابت کردی که فرق بین مدیریت و دلالی رو بلد نیستی.
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز جان چرااسم ... و شرکت توزیع برق ... رو حذف میکنید میتونید از طریق بازرسی توانیر و حراست و منابع انسانی صحت سنجی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معاون غیرقانونی طبق هرسال برای تخلیه میخاست بره دبی ولی از ترس پست با توجه به برکناری رفیقش بلیطش رو کنسل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معاون دلالی .. که میخاست بره دبی برای کارهاش مث اینکه ممنوع الخروجش کرده بودن
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of)
انشاله بزودی باهمت آقای فراتی ریشه باندمفسد مشترکینی که اکثرا افراد معلوم الحال بودن بخصوص معاون ...
توزیع برق خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
14
در وزارت آقای محرابیان متاسفانه به علت سابقه کاری غیر مرتبط و عدم شناخت ساختار، وزارت نیرو بدترین دوران خود را سپری کرده است. ما پرسنل صنعت برق امیدواریم با رفتن محرابیان و تیم ایشان صنعت برق مجدد به دوران اوج خود برگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
5
با سلام واحترام رسالت اصلی شرکت های توزیع وبرق منطقه ای تامین برق مطمئن و مستمر برای مردم است در صورتیکه شاخص ها اکنون عوض شده و بیشتر به علت ناترازی برق بصورت شعار درآمده است
عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
9
فرصت کم چه واژه آشنایی می توان کم کاری و کاستی خودمان و دست نشانده هایمان را به فرصت کم نسبت بدیم و وزیر بعدی را مجاب کنیم که در حال تغییر مثبت هستیم و دوباره گند بزنیم به توانیر و برق و شبکه و ... بسه ترا بخدا بس کنید. چه دیدید از این مناصب و قدرتها به خدا روز جزا باید جوابگو باشیم
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
15
0
محرابیان باقیمت برق که مصوب هست چه باید میکرد به نظر خیلی هم کار کرده چون قطعی برق هم در تابستان 402 نداشتیم قضاوت مغرضانه نباید کرد
پاسخ ها
خوزستان
| Iran (Islamic Republic of)
چرا در مورد مسائلی که اطلاع ندارید اظهار نظر می کنید. داری جک میگی خاموشی نداشتیم...
در خوزستان کشاورزی رو نابود کرد تابستان هر روز بیش از 6 ساعت خاموشی تحمیل کرد بهشون. صنایع در تیر ماه هفته ای یک روز و در مرداد و شهریور 2 روز در هفته خاموش بودند با تمام این موارد در شهریور هم که اوضاع خراب شد مجبور شدیم فیدر خانگی هم خاموش کنیم لطفا الکی حرف نزنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
2
13
طرف هفت ساله در بالاترین پستها بوده و هست
اونوقت شما نوشتی که فرصت اصلاح پیدا نکرد

شرف هم خوب چیزیه برق نیوز

همه خودشون دیدن و میدونن که کارنامه دکتر رجبی مشهدی چی بوده
با این سفیدشویی ها نمیشه براش دستاورد تراشید
مدیر پایگاه با این استدلال شما هرکسی رو هم مدیرعامل می کرد بازم در هفت سال گذشته جزو مقصرین وضعیت فعلی بوده است. اگر از حلقه مدیران فعلی انتخاب نمی شد باید می رفت یکی مثل اکبری، کمانی، روغنی، ملاعلیا و ... رو مدیرعامل توانیر می کرد. یا می رفت بازنشسته های ده سال قبلتر را میاورد.
حائری هم از رجبی مشهدی بیشتر در مسند قدرت بوده. عملکرد رجبی در همین مدت مدیرعاملی توانیر بیش از 7 مرتبه در برق نیوز مورد نقد قرار گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خودتو گول میزنی یا ما رو؟!

چند سال نفر اول برنامه ریزی توانیر بوده
چند سال نفر اول مدیریت شبکه بوده
الان هم که نفر اول توانیره

در تمام این مدت هم سوار همه کارها بوده و حرف اول و آخر رو میزده و تو انتصابات هر کاری دلش خواسته کرده

خداوکیلی خیلی رو داری که باز هم براش مظلوم نمایی میکنی و میگی چرا فرصت بیشتری بهش ندادن
همکار توانیر
| Iran (Islamic Republic of)
این جور دست و پا زدن برق نیوز در دفاع مذبوحانه از رجبی مشهدی معلوم میکنه که خانم ارفعی خوب سبیل اینا رو چرب کرده
مدیر پایگاه اگر میدونستید آنها چه جفاهایی به ما کرده اند اینچنین بر ما نمی تاختید. به هر حال چون متعهدیم که تمام نقدهای به خودمون رو منتشر کنیم شما هر کامنتی بفرستد منتشر خواهد شد.
ا س
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
واقعا باید حرفی زد که در محضر حداوند متعال هم بتوان از ان دفاع کرد بنده ۲۴سال سابقه دارم بدون هیچ جانبداری و طرفداری کور عرض میکنم که عملکرد اقای دکتر رجبی مشهدی همانند سایر مدیران قابل نقد است ولی باید عرض کنم که ایشان فردی سخت کوش و دلسوز و تمام دغدغه اش خدمت است من این را به عینه دیدم و اصلا قصد لاپوشانی و تملق ندارم او خیلی با اقای حایری تفاوت دارد بعنوان مثال از سال جدید اصلاحات مالی‌را اغاز کرد و بدهکاری به نیروگاهها را به کمترین مقدار ممکن کاهش داد و یا اینکه قانون مانع زدایی که پیش نویس ان توسط همکاران مدیریت شبکه و شخص دکتر رجبی به مجلس پیشنهاد شد و بعنوان طرح مورد تصویب قرار گرفت و موجب گردید منابع جدیدی به صنعت یرق تزریق شود و کارهای بسیار دیگر که مجال ان نیست
همکار ستادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
15
اسمش بود که کار دست وزیر بود و روغنی و کارگرنجفی
در اصل رجبی بود و رجبی بود و رجبی و ... و حایری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
رجبی بود و هست و .... متاسفانه خواهد بود
این بشر هر وزیری رو رام میکنه و سوارش میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
2
11
خیلی بدبختی برق نیوز
این دم آخری که رجبی هم باید بذاره و بره داری براش دم تکون میدی؟!!!!!!!
براش نوشابه باز میکنی که وقت نداشت وگرنه خیلی کار میکرد؟!!!!!!!!
مدیر پایگاه ما نه با توصیه شما می توانیم علیه رجبی مشهدی مطلب بزنیم و نه با توصیه حامیانش از نقدش خودداری می کنیم.
جایی در متن خبر گفته ایم که اگر وقت داشت بهتر کار می کرد؟
جالبه همین دیشب در استوری و سایت دوباره ایشون نقد شده.
شما که از عملکرد ایشون در توانیر اطلاع داری با ذکر توضیحات بنویسید که عملکرد ایشون چرا ضعیف بوده. مطمئن باشید منتشر می شود.
پاسخ ها
توانیر
| Iran (Islamic Republic of)
بدون توصیه داری براش رپرتاژ آگهی میری ببم جان

چی شده برای این آقا دل میسوزونی که وقت نداشته؟؟؟؟
چی کار میخواست بکنه که فرصت بهش ندادن؟؟؟؟

ایشون هیچ برنامه ای نداشته و نداره
فقط دنبال ارتقا خودش بوده به هر قیمتی که باشه
چیدن مهره های خودش توی تمام سطوح هم که هم و غم اول و آخرش بوده برای همین هدفه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
10
نقاط ضعف زیادی دارد از جمله عدم تحقق وعده پوشالی ۳۰ هزار مگاوات برق در صحنه عمل و حضور‌ امثال خانم کارگر نجفی در انتصابات و برگ برنده ایشان می تواند رجبی مشهدی باشد به شرطی که سریعتر تغییرات اساسی در بدنه شرکتهای توزیع و برق منطقه ای بده ولی که حیف دیر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کارگر رو خوب اومدی
برگ برنده نگو بگو رئیس اصلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
12
بازرسی وزارت نیرو که کلا تعطیل بود و عملکردش فاجعه بوده. تنها چیزی که از بازرسی یاد گرفتند بیسیم به دست گرفتنه. با طرف که به اصطلاح معاون بازرسی وزارته تماس می گیریم و مستندات فساد و تخلف در حوزه بازرسی شرکت های زیرمجموعه رو گزارش دادیم در آخر میگه که چکار کنم معجزه کنم!!!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
3
14
محرابیان در سه سال مدیریتش در صنعت برق، این صنعت را ۳۰ سال عقب نگهداشت. غیر از یکی دو نیروگاه خودمصرف صنایع، هیچ طرح نیروگاهی در این دولت آغاز نشد و همین امر موجب زمین‌گیر شدن دولت چهاردم در عرصه تامین برق خواهد شد. حداقل انتظاری که از دولت بعد میره، اینه که کل تیم مدیریتی وزارت نیرو رو تعویض کنه و از نیروهای دلسوز و متخصص استفاده کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
18
6
اتهاماتی میزنید که قطعا عادلانه نیست.
وزیر نیرو عملکردی داشته است که ابقا خواهد شد تا در ۴ یا ۸ سال بعدی قانون مانع زدایی را اجرا کند.
رونق بورس انرژی ، تابلو سبز ، اهمیت به مصرف لوازم خانگی ، جلوگیری از خاموشی قشری که یارانه آنها را صنعت میگیرد تا برق مصرف کند و اشتغال تو لید داشته باشد و... اقدامات مدبرانه ایست.
نباید بی انصافی نمود وزیر نیرو به ناترازی برق بسیار اهمیت داد و فصل جدیدی برای بهینه سازی باز نمود ، با مصرفکنندگان خارج از الگو برخورد مناسب انجام شد و در کل وضعیت برق کشور رو به بهبودی است .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
1
11
سلام برق نیوز به نظر من اگر رییس‌جمهور بعدی هم فکر رییس‌جمهور قبلی باشد انتظار چندانی از هر کسی که وزیر نیرو شود نمیتوان داشت ام اگر همفکر رییس جمهور قبلی نباشد ممکن است از افراد فرهیخته و مجرب استفاده نموده و تحولی در صنعت برق ایجاد شود یادتان می‌آید در زمان آقای خاتمی توانیر با مدیریت آقای مهندس ملاکی در دنیا یک برند بود ولی الان با وجود امثال حائری و رجبی و ازهمه بدتر پیشاهنگ بی سواد تبدیل به یک محل برای کسب درآمد و رانت شده و هر کسی وزیر بعدی نیرو شود باید این سه نفر را ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
3
12
راستی که چقدر زود دیر میشه .... آقای رجبی مشهدی که تغییرات مدیران را به نظر من بر اساس فساد ستیزی شروع کرد نتوانست ادامه بدهد و کمی کم آورد.... مثلا استانهایی که مدیران عاملش هفت ساله با سوابق سیاه فساد مالی و اخلاقی دارند ادامه می دهند را نتوانست تغییر بدهد علی اینکه چندین نفر را گزینه نمود و با ژست سلامت اداری با تک تک ایشان را ریز مصاحیه نمود........ واقعا برای صنعت برق باید گریست که فساد مالی و اخلاقی در آن به طور سیستمی نهادینه شده و با این رویه و این فرمان دارد طی طریق می نماید. امید است دولت جدید نه با فقط شعار بلکه با عمل با به کار گیری وزیر با سواد مرتبط با صنعت برق مدیران ارشد توانیر را بر اساس شایسته سالاری انتخاب و در ادامه دست لابی نماینده های نان به نرخ روز خور و معاونت پارلمانی بی لیاقت را کوتاه و مدیران عامل شایسته و سالم و دلسوز را برای صنعت برق انتخاب کند.
این تنها راه نجات صنعت برق از دام لابی های موجود مدیران ارشد ستادی وزارت نیروست که بر اساس نذورات دریافتی از شرکتهای توزیع مدیران را ابقا می نمایند و بر همین اساس تجهیزات تولید کنندگان را برای استفاده در صنعت تایید می کنند. ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا چرت میگی
برداشتن قرگوزلو برای فسادستیزی بود؟!
گذاشتن یه خانم مدیر دفتر برنامه ریزی برای مدیرعاملی برق زنجان در راستای فسادستیزی بود؟!
برداشتن الله داد و پیرپیران و گذاشتن نورچشمی هاش در راستای فسادستیزی بود؟!!
گذاشتن یک رییس گروه برای معاونت راهبری شبکه برای فسادستیزی بود؟!
خودت .....ی یا ما رو خر فرضکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شمارو
مدیر بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
4
14
سلام بر برق نیوز عزیز
خوب بود در این مقاله از حال و هوای امروز مپنا هم می نوشتید !
مپنا دیگر مپنا نیست !
شرکتی با بدهی های میلیون یورویی و میلیارد ریالی با باند و باند بازی از صدر تا ذیل !!!
بنگاهی ملی که شده خانه شخصی گروهی فرصت طلب !
بنده به نیابت از خیل کثیری از پرسنل مپنا استدعا داریم حال و روز امروز این شرکت را مسئولین دریابند
انتصابات از بیرون این خانواده ، رفیق بازی های بدون پشتوانه ، ساختارهای تو در توی جدید برای بازشدن جا برای رفقا و …
آقای حقی فام چه گلی به سر توانیر زده که حالا شده مدیرعامل بخش خط و پست جدید الاخداث مپنا (چند شغله بودن ایشان به کنار)
بهبهانی پیر مرد با بیش از چهل و پنج سال سابقه کار چرا الان باید مسئولیتی داشته باشد که توانش خارج است (قانون بازنشستگی در مپنا معنی ندارد !!!
کاظمی رفیق گرمابه اولیا چرا باید برود دفتر دبی !! مگر ایشان سابقه تامین داشته است که حالا شده سفیر مپنا !!!
اعضا موظف بک شرکت بپرسی چرا باید سه نفر باشند (اولیا بهبهانی امیری)
خجسته به عنوان رئیس هیئت مدیره چرا باید همزمان ریاست هیئت مدیره غدیرانرژی ، مهام شرق و …. را داشته باشد !!!
یزدی زاده چرا باید همزمان هیئت علمی و قائم مقام باشد مگر این خلاف نیست !!
و….
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
درست است متاسفانه امروز فقط پوسته ای از مپنا باقی مانده
وزارت نیرو با پول ندادن
مدیران امروز برای حفظ صندلی فقط تعهد درست کردن
رفیق گرمابه بودن
و ….
همه با همه باعث شده مپنا از درون و‌برون تحت فشار باشد و به زودی دیگری فقط اسمی از مپنا باقی خواهد ماند
ایکاش رفان یا علی آبادی کماکان بالای سر مپنا بودند و کار به کوتاه قدایی چون بهبهانی نمی رسید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
استادهای دانشگاهی که انقدر مذبوحانه در پی پستهای دولتی له له میزنه نه قدر علم رو میدونه نه عمل. مهره های دانشگاهی خودش رو وارد اجزای صنعت برق کرد و ارتقا داد تا واسه خودش لابی درست کنه.
مدیر میانی مپنا
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
متاسفانه حقیقت همین است
مدیران کوتاه قد امروز سکان مپنا را بدست گرفته اند
ایکاش هیچوقت علی آبادی به وزارت صمت نمی رفت
ایکاش هیچوقت محرابیان وزیر نیرو نمی شد
ایکاش ایکاش
از مسئولین که برای سامان دادن به این اوضاع نابسامان خبری نیست
از شما خبرنگاران انتظار می رود اوضاع مپنا را دریابید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه مپنا به تاراج رفته و به زودی چیزی از این شرکت باقی نخواهد ماند.
آینده نگر
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
بدون شک اولیا ، بهبهانی و یزدی زاده در آینده باید پاسخگوی بی لیاقتی خود و نابودی مپنا را خواهند داد
ایکاش لااقل محمدزاده مدیرعامل مپنا می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مپنا یکی از عوامل اصلی عقب افتادگی صنایع مختلف ازجمله برق است. خصولتی ها مثل مپنا، ایران خودرو، فولاد، ...جز ... انحصارگرایی و رانت و نابودی بخش خصوصی واقعی، هیچ دستاورد بلندمدتی نخواهند داشت.
علی آبادی هم جزو همون قماشیه که حتی حاضر نیست کرسی دانشگاه رو ول کنه! همشون مثل همن
رضاا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
22
4
محرابیان در مقایسه با سایر وزاری کابینه عملکرد نسبتا بهتری داشته و همچنین از اردکانیان با اون همه ادعا و تبلیغات بهتر بوده، اما در مجموع وصعیت صنعت برق به دلیل عدم انجام سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید در بحران قرار دارد و این موضوع هم در قدرت و اختیار وزیر نیرو نیست حالا هرکی میخواد باشه، واسه همین هم هرکی وزیر باشه وضعیت همین خواهد بود. ترکیب حائری- رجبی هم نسبتا خوب عمل کرده، از جمله همین اصلاح جریان مالی شرکت های توزیع جزو کارهای خوب رجبی بوده که حداقل اگر مشکل ناترازی تولی و تقاضا رو حل نمیکنه ولی ناترازی مالی رو تعدیل میکنه
به نظر نمیاد اگر جلیلی رییس جمهور بشه تغییرات زیادی تو کابینه ایجاد بشه مخصوصا وزارت نیرو که بطور نسبی شرایطش از خیلی وزارت خانه ها بهتر هست
ماندگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
0
7
درد این مملکت شایسته سالاری؟
ماندگار ارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
6
3
بهتر بود علی آبادی در وزارت نیرو و محرابیان در صمت، اما صد افسوس که با سیاست بازی و حیله نگذاشتند بالاخره تا حدودی علی آبادی ازنزدیک مشکلات صنعت برق در تولید را می دانست ، تبدیل وضعیت ها ، برنامه پیک، انتصابات احساسی و فرمایشی ...از هنر های این عزیز بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
همه ی ...
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
16
8
خیلی بهتر ازاردکانیان بود ارکانیان شومن بود فقط تیپ میزد وسخنرانی این بدبخت همش در حال کاربوده برق دوسال روقبلیها فروختن واین وزیر باید ژرداخت را انجام بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
1
9
با سلام قبلاً مدیران برق افرادی کار آزموده وخودشان در اول صف انجام کار بودند الان همه پشت میز نشین واغلب کار سیاسی میکنند وقبلا برق سیاسی نبود .کار حرف اول را می زد اکنون در انتخاب مدیران کار جزو گزینه های آخر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
7
2
قرار نیست کل مشکلات 10-15 ساله برق در سه سال رفع بشه، و ازسردبیر محترم انتظار نمیرود چنین انتظاری داشته باشد.
ریل گذاریها و تغییرات و اقدامات تحولی زیر به نظرم اثر بسیار خوبی در اینده خواهد گذاشت که در دوره قبلی کاملا رکود کامل حس میشد:
- تاسیس تابلو سبز
افزایش 9000 مگاواتی ظرفیت تولید!
- مدل اقتصادی جدید توزیع
- تاکید بر تعریف شاخصهای بهره وری برای شرکتهای زیرمجموعه
- حمایت عالی از بخش تجدید پذیر و افزایش جذابیتی که موجب رضایت سرمایه گذاران این حوزه شده
- تسویه بدهی 30 همتی به پیمانکاران خصوصی و دولتی
- رویکرد بسیار عالی برای فعالسازی جذب نخبگان بنیاد
-افزایش حجم برق تولیدی به صنعت
-طرح های جدید مدیریت مصرف ویژه مشترکین خانگی
به نظرم سطح کار صورت گرفته در هر یک از موارد بالا را با انچه در دوره مدیریت قبلی مقایسه کنید، بسیار بالاتر خواهدبود و یا اصولا نبود.
مطمئنا اگر دست فرمون مدیریت قبلی بود، خاموشیها و قطعیها بیشتر ازط سال 1400 می شد
مدیر پایگاه انتظاراتی که ایجاد شد و در حد شعار باقی ماند. اگر در سه سال قابلیت اجرایی نداشت چرا چنین وعده هایی داده شد. برخی از موارد لیست شده در حد قانون و کاغذ باقی ماند و عملیاتی نشد. مثلا تابلو برق سبز راه افتاد ولی 8500 مگاوات برق ماده 12 شروع نشد و صرفا در حد برگزاری مناقصه باقی ماند.
در مورد فعالسازی جذب نخبگان بهتر از قبل برنامه ریزی شد (هنوز هم به پایان نرسیده) اما در مقایسه با اقداماتی که به دفع نخبگان انجامید ناچیز بوده است.
تسویه 30 همت واقعا با تلاش بخش خصوصی از مجلس گرفته شد و حتی مدیران میانی وزارت نیرو باورشان نمی شد چنین امکانی میسر شود.
در مجموع همانطور که در مقاله عنوان شد تغییر نگرش حاکمیتی به استفاده از تجدیدپذیرها جزو دستاوردهای این دولت عنوان شده و شورای اقتصاد و دولت متقاعد به حمایت از این نوع نیروگاهها شده است که مجلس هم نقش پررنگی در این مسیر داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
5
21
آقای محرابیان ضعیف ترین وزیر بعد از انقلاب در صنعت برق بهمراه بسیار ضعیف تر از خودش، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر که هم صنعت را با کوهی از تعهدات و بدهی به قهقرا بردند و هم با ناشایسته سالاری درانتصابات، نیروی انسانی را نابود کردند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
نظر بسیار عالی بود
n
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا...
برق حرارتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
3
9
من یه سوال از برق نیوز دارم
اگه واقعا ادعای شفافیت داری مرد باش و جواب بده

وزیر بیشتر در صنعت برق بوده یا دکتر رجبی مشهدی؟
اونوقت تو خبر رفتن وزیر مینویسی که رجبی مشهدی اگه فرصت داشت خوب کار میکرد اما برای وزیر یه کلمه هم همچین حسرتی رو نمیخوری
این نشون میده که پروزه گرفتی برادر
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
2
15
احتیاط!
احتیاط!
دوستانی که این جا خیلی بی محابا از مهندس حایری و دکتر رجبی مشهدی انتقاد می کنند و هر چیزی که در دل دارند را مطرح می کنند کمی بیشتر احتیاط کنند.
از این دوقلوی افسانه ای اصلا بعید نیست که مجدداً با یک نرمش قهرمانانه دیگر همرنگ دولت بعد بشوند و پست های بالاتر مثل وزارت و معاونت برق و انرژی را از آن خود کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
الکی ازشون نترسین
اونها هیچن
سکوت و انفعال ما بوده که اینا تونستن این مدت طولانی هر ... بکنن و هیچ کس متعرض شون نشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
1
14
مقایسه محرابیان با وزرای قبلی، واقعا جفا به حق آنها است. وزیری که با سرکوب بدنه صنعت برق کار خود را شروع کرد و با ایجاد فضای سنگین امنیتی، نیروهای متعهد و دلسوز را مایوس و به حاشیه راند و افراد وابسته را جایگزین نمود.
در هیچ تصمیمی به نظرات کارشناسی توجه نکرد و صرفا به دنبال پیاده سازی نظرات شخصی خود بود. البته برخی جهت گیری ها در راستای توسعه تجدیدپذیرها توسط وی از نقاط قوت کارنامه اش به شمار می رفت، اما بی توجهی به بخش خصوصی، تضعیف روز افزون بخش تولید، عدم شروع طرح های جدید، بی تفاوتی به تکالیف برنامه ششم و اسناد بالادستی در زمینه افزایش راندمان نیروگاهی و .... از نقاط ضعف وی به شمار می رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
0
5
برق ذنیوز جان
دوباره که تیغ تیز سانسور رو دستت گرفتی
به تعداد "غیر قابل انتشار" ها یه نیگا بنداز

تو رو خدا دوباره روضه نخون که اینا همشون توهین بوده یا تکراری

این قدر به شعور مخاطبات توهین نکن
مدیر پایگاه تکراری بوده اند
یک حرفه مشابه با ادبیات مختلف بیان شده بود. فضا سازی فیک و بهره برداری شخصی از فضای کامنتها ممنوع است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آخه برادر من
برق نیوز محترم
یه نیگا به همین جا بنداز
خیلی از کامنتهای منتشر شده هم تکراری ان
پس تکراری بودن عامل سانسور نبوده
یه اسندلال محکمه پسند و عیر تکراری بیار
نکنه به اونهایی که به نفعت خودت یا هم حزبی هات نیست که به گوش بقیه همکارا برسه میگی تکراری
مدیر پایگاه اگر تصمیم بر سانسور میبود که همین کامنت شما هم نباید منتشر میشد.
مهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
1
13
وزارت نیرو در وزارت سه نفر خیلی آسیب دید یکی نامجو دومی اردکانیان و سومی و گل سر سبد اونها گل به خودی زن ,محرابیان ،که واقعا فاجعه بود ! اما کی میگه داره می‌ره !؟ ایشون ۵ سال دیگه هم هست حالا ببینید
تا وزارت رو کاملا متلاشی نکنه نمیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
25
6
بهترین گزینه جهت وزارت نیرو دکتر قراگوزلو( دانشمند، خاکی سلامت، ولایت مدار ، با انصاف و با جرات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چشم. دیگه فرمایش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
7
3
جدا از بی لیاقتی رجبی و محرابیان و حائری

فتاح بدرد رییس جمهوری نمیخوره اما قبای کزارت نیرو به تنش میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ایشون قبلا 4 سال ورزیر همین وزارتخونه بود و امتحانشو پس داد
مشکلات و ناترازی مالی دقیقا میراق شخص ایشون و معاون برقش علی آبادی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
0
8
کاش کابینه ای که قرار بیاد یه تکونی به این شرکت های توزیع بده تغییراتی که قرار بود انجام بشه و خوب قصر در رفتن واقعا باید به داد شرکت های توزیع رسید مدیران عاملی که خیمه زدن چند ساله و با انتصابات سفارشی شرکت ها رو نابود کردن انتخاباتی که اصلا ذره ای شایسته سالاری ندارن فقط نماینده سفارش کند تمام سلطان بین شرکت های توزیع هم که مشخصه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
0
8
شما رو به خدا این مدیرعامل برق منطقه ای فارس رو عوض کنید. هر کی تو باندش نبوده گذاشته کنار و کلا باند خودش رو روی کار آورده مثلا معاون منابع انسانی با سابقه کار بوق و تحصیلات بی ارتباط با حوزه نیروی انسانی. گفته میشه خویشاوندی ایشون با نماینده کازرون باعث این انتصاب بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
1
2
سلام یوسف صادقی مدیرعامل غیرقانونی و ضعیف و طرفدار ... شرکت در برق قم که صرفا با پارتی معاون استاندار به این مقام رسید و از دسته گل های تیم انتصابات وزارت نیرو بود واقعا هیچگاه صنعت برق آنقدر ضایع مدیریت نمی شد. فقط آدم های متظاهر و ناکارآمد و فرصت طلب
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
1
3
باز به نظر میرسه برق نیوز پروژه جدیدی رو از دوستانش دریافت کرده. راستی برق نیوز چقدر می گیری بابت شروع چنین پروژه هایی؟ خودت در مورد خودت چه برداشتی داری؟ چی شده همینکه احساس خطر کردی شروع کردی به ایجاد جو ناامیدی و یاس. وزیر و اطرافیانش هم برن باز اون افرادی که مد نظر تو و امثال تو هست ، سر کار نمیان عزیز. سفره اون دوستان برچیده شده البته می فهمم درکش برای تو و امثال تو یه کم سخته.
مدیر پایگاه لابد اگر از محرابیان تعریف و تمجید می کردیم پروژه بگیر نبودیم؟
رسانه ها هر مطلبی کار کنند عده ای که منافعشان به خطر افتاده چنین واکنشی نشان می دهد.
اگر مطلبی در حمایت از ایشون داری بفرست حتما منتشر خواهد شد.
برای رسانه ها در هر دولتی فرصت ارتباط وجود دارد...
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
16
5
تنها گزینه مناسب برای وزارت نیرو دکتر قراگوزلو مدیرعامل قبلی برق تهران هست...کسی که بی توجه به دسته بندی های سیاسی عملکرد افتضاح مدیران عامل برق تهران در سنوات گذشته رو جبران کرد و شرایط شبکه برق تهران رو بهبود بخشید...
فردی که در حوزه های منابع انسانی، پیگیری مطالبات پیمانکاران، توجه به نیروهای شرکتی ، حوزه آموزش و تحقیقات و...پرتلاش و تاثیرگذار بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
قراگوزلو هم گند کاراش دراومده. بعضی انتصاباتش فاجعه بود.
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
15
4
ت سعه شبکه برق عقب مانده را فقط دکتر محرابیان توانست انجام دهد.
یک دهه عقب ماندگی با بدهی بالا و مدیران عامل ضعیف شرکت ها.
دکتر محرابیان متواضعانه و با تمام وجود کار کرد و شبکه ای که می رفت نابود شود را نجات داد.
او مرد سازندگی و انسان بی ریا و دانشمند است.
درود دکتر محرابیان
پاسخ ها
پاچه خوار
| Iran (Islamic Republic of)
پاچه خوار اعظم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
1
12
یکی از شاهکارهای سو مدیریت آقای محرابیان، انتخاب آقای کمانی برای ریاست ساتبا است شخصیتی که کاملا در یک زمان اشتباهی در یک مکان اشتباهی رئیس ساتبا شده و واقعا خودش هم سر در گم و خالی از فکر و نظره و در حال سعی و خطا ( بعد از سه سال هنوز راه را نیافته) و فقط سلطان تفاهم نامه ها هست نه توفیقی در انرژی های تجدیدپذیر و نه موفقیتی در بهره وری انرژی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلطان تفاهم نامه عمیدپوره. :-)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
4
40
یکی از بزرگترین خیانتهای محرابیان تبدیل وضعیت ایثارگران بود. خیلی از وزارتخانه های دیگر که حتی تخصصی هم نبودن زیربار تبدیل وضعیت نرفتن واین آقا صرفا برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس ۲۰۰۰۰ نفر ایثارگر که نه تخصص داشتن و نه تجربه به بدنه وزارت نیرو تحمیل و از همون اول رسمی کرد. با این نیروهای سربار و بیسواد چه آینده ای در انتظار وزارت نیرو خواهد بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تو احتمالا یا نادان هستی یا مغرض
بسیاری از نیروهای تبدیل وضعیت شده بسیار کاردان و ماهر هستند.
مگر نیروهای غیر ایثارگر همگی اسناد و همه فن حریف هستند؟ یکی از امتیازات محرابیان بی شک تبدیل وضعیت ایثارگران بود
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
3
محمودی برق منطقه ای خراسان بازنشسته هست. کی می رود؟؟ خسته شدیم از ااین همه یح و وادادگی و ندانم کاری
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
0
1
بدترین و فاجعه بار ترین کاری که در بخش آب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کرد انتصاب هاشم امینی به سمت مدیرعاملی این شرکت بود(صرفا به دلایل سیاسی)،شخصی که حقیقتا توانایی و مهارت فنی و مدیریتی اداره آب یه روستا هم نداره و فاجعه تازه داره نمایان میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
3
7
کاش تو هلیکوپتر رییسی بجای عبدالیان ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
0
14
یکی از نمادهای بی لیاقتی محرابیان این بود که به یک زن بی مسئولیت مثل کارگر نجفی که اصلا الفبای مدیریت هم بلد نبود پست اساسی داد.اگر خیلی ضایع نمیشد همه ی پستهای وزرات نیرو را اشغال می کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
6
2
بهتره بگیم اردکانیان آنچنان بار روانی فساد عظیمی بجا گذاشت که کسی تو شرکتهای توزیع نمیتونه نگه مدیر عامل ما ...نبود.انگار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
0
5
یکی از اشتباهات محرابیان این بوده که ...که معدن دزدهای شرکت توزیع و ... میباشد را زیادی به دزد ها بها داد.حتی به دزد فاسدی که 50 تن سیم مسی غارت کرده بود به کمک دوستاش گذاشت بشه ...
تولید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
1
12
وضعیت اسفبار معیشت پرسنل زحمتکش صنعت برق و علی‌الخصوص بخش تولید بیانگر عملکرد تیم نالایق مدیریتی ایشان بود در بحث درمان به بدترین شکل ممکن قراردادها را تحمیل صنعت کردند. رفاهی ۶۵ درصد که اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و احکام دستوری باعث خروج متخصصین زیادی بالاجبار شد
بساط دهقانی
|
United States of America
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
0
4
از سال ۱۳۸۹ که اینجانب بعنوان یک اپراتور در ایستگاه بر ۲۳۰ کیلوولت کوهدشت دو،در جهت مبارزه با فساد اداری،لیست یک باند فساد اداری به برق باختر و مدیر کل حراست وزارت نیرو وسه وزیر گزارش کرده ام نه تنها اقدامی نشد بلکه به حمایت از مفسدان،فرهاد شبیهی مدیر عامل وقت برق باختر حقیر زندان وبازنشست اجباری کرد ومی گفت برو جلوی مفسدان بالا بگیر وگفت تا آخر از مفسد حمایت می کنم از سال ۱۳۹۴ تاکنون این لکه ی ننگ تاریخی بر پیشانی برق باختر و وزارت نیرو نمنمایان است ودر تاریخ وزارت نیرو ثبت شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
1
7
با قاطعیت میگویم اگر حکومت دیگری حاکم شود باز هم حایری خود را با حکومت جدید هماهنگ میکند
کارمند بازنشسته توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
10
آقای محرابیان با بی‌کفایتی که داره شرکت توزیع را به ویرانه تبدیل کرده و سرتا پای این شرکت شده جاسوسی گری و برای همدیگر زدن و چپاول کردن و بی حرمتی به همه و پایه گذاری رانت و... اختیار تام دست مدیرعامل نیست و دلالی گری و سفارشی یکی از افراد هیئت مدیره و همه کاره بودن ایشان و عزل و نصب های جهت دار در جهت سوداگری و سو استفاده از مناصب شغلی و تحمیل ترس و وحشت در کلیه سطوح .....لطفا پاکسازی کنید این شرکت را از لوث رجال بی کفایت...
باختری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
10
جاش تو هلیکوپتر خالی بود
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
9
2
چرا ایرادی به رجبی مشهدی میتونین بگیرین؟؟خداوکیلی یک‌ تنه داره سیستم را پیش میبره!!ایرادهای مدیریتی اشون را لیست کنید؟کلی گویی نکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
0
10
آقای محرابیان تو همون کسی هستی که نامه زدی به مخبر که به پرسنل صنعت آب و برق که طبق قانون موظف بودی مسکن بدی این قانون اجرا نشه.
تو در حد کمک آبدارچی هم نبودی . خائننننننننننننن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
5
متاسفانه انتصاب افراد پست در پست های کلیدی وزارت نیرو از شخص وزیر نیرو آغاز شد و به مدیرکل دفتر وزارتی، معاونین دفتر وزارتی، معاون منابع انسانی و ... سرایت کرد، دومینوی بیسوادی از رآس وزارتخانه به حرکت درآمد، الحق که درست که میگویند ماهی از سر گندیده میشود....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار