کد خبر: ۵۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت توانیر از ثبت نصاب جدید ٧٣ هزار و ٥٦٥ مگاواتی تقاضای مصرف برق در روز سه شنبه ٢٩ خرداد خبر داد و گفت: این میزان مصرف، نصاب سال گذشته را که در مرداد ماه و در گرمترین روز‌های سال اتفاق افتاده بود، شکست.
مصرف برق کشور نصاب سال قبل را شکست

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی افزود: روز ٢٩ خرداد و درساعت‌های اوج مصرف روز نصاب جدید ٧٣ هزارو ٥٦٥ مگاوات تقاضای مصرف برق در کشور ثبت شد که مشابه این مقدار مصرف در ١٥ مرداد سال ١٤٠٢ به میزان ٧٣ هزارو ٤٦٣ مگاوات به ثبت رسیده بود.

وی اضافه کرد: این میزان تقاضا برای روز‌های انتهایی بهار رشد فزاینده ١٢ درصدی را نشان می‌دهد و نصاب‌های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد مصرف برق درکشور بالاست که امیدواریم در روز‌های آتی که تابستان و گرمای شدید رسما آغاز خواهد شد، شاهد همکاری و مشارکت هموطنان در کاهش مصرف برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق در عین حال با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد، از مردم درخواست کرد به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تامین برق پایدار برای همه هموطنان فراهم شود.

وی در پایان از همه هموطنان درخواست کرد تا با شرکت در پویش با انرژی، از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق که شامل ٣٠٠ دستگاه خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال است، بهره‌مند شوند.

دمای بالای ٥٠ درجه در ٨ شهر خوزستان / ضرورت مشارکت همگانی در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برای تامین برق پایدار سراسری

سخنگوی صنعت برق گفت: در حالی که دیروز در واپسین روز‌های بهار حدنصاب ٧٣ هزار و ٥٦٥ مگاوات ساعت در میزان تقاضای مصرف برق کشور به ثبت رسید همزمان چندین شهر استان خوزستان دمای بالای ٥٠ درجه را تجربه کردند.

رجبی مشهدی افزود: فرا رسیدن گرمای زودرس که در بسیاری از شهر‌های کشور قبل از نیمه خرداد آغاز شده است، موید این موضوع است که تابستان بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد از راه رسیده است.

وی با اشاره به این که دمای ٥١.٢ درجه گتوند، ٥١.١ درجه اهواز، ٥٠.٢ درجه امیدیه و ٥٠ درجه بستان، شوش، شوشتر، آبادان و دزفول نشانگر شرایط سخت چه برای تامین برق در این منطقه و شرایط زندگی مردم در تابستان پیش رو است؛ تاکید کرد که گذر از این شرایط یقینا با همراهی مردم عزیز با صنعت برق در اجرای برنامه‌های سراسری مدیریت مصرف برق میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: به همین منظور وزارت نیرو امسال علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف که تا رایگان شدن قبض برق را نیز شامل خواهد شد، پویش با انرژی را طراحی کرده که عموم مردم می‌توانند با مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش مصرف برق خود، از جوایز ارزنده آن از قبیل ٣٠٠ دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... بهره‌مند شوند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
0
1
ماشالله..یکماه پیش پیش بینی کرده بودم مصرف برق به 75 هزار مگاوات در ساعت خواهد رسید..امیدوارم از 75 هزار بیشتر نشه مصرف وگزنه خاموشی ممکنه توسط عملکرد رله های پاور.. رله های فرکانسی.. رله های ولتاژی و جریانی خود بخود پیش بیاد؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار