کد خبر: ۵۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷:۳۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
آب و برق مناطق سیل زده در سوادکوه استان مازندران پایدار است مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: گروه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان از ساعات ابتدایی وقوع سیل در مناطقی از سواد کوه استان مازندران در محل حضور داشتند و به مدیریت شرایط پرداختند.

به گزارش برق نیوز، "سیف اله آقابیگی" تشریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در غروب روز سه شنبه (۵ تیرماه) ساعت ۲۰ شاهد بارش شدید و نقطه‌ای بودیم، البته در بسیاری از نقاط استان مازندران بارش صورت گرفت، اما در مسیر جاده فیروزکوه بعد از شهر پل سفید بارش شدید نقطه‌ای در مدت زمان کوتاه باعث شد که از دامنه‌های پر شیب منطقه جریان واریزگی شدیدی را از ارتفاعات به طرف مسیر جاده اصلی سوادکوه به سمت تهران را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: امکان سنجش میزان بارش در نقطه دقیق وقوع سیل به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی وجود نداشت، اما نتایج استخراجی از ایستگاه‌های همجوار حاکی از آن است، عدد بارش بالغ بر ۲۷-۲۸ میلی‌متر بوده به تبع آن موضوعی که باعث این شدت واریزی شده، شدت بالای میزان بارندگی در مدت کوتاه بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو بیان کرد: گروه‌های عملیاتی در شرکت توزیع نیروی برق استان، همچنین در شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان و شهرسان در ساعات ابتدایی حادثه در محل وقوع حضور داشتند. به طوری که حدود ۵۴ روستای منطقه با قطعی برق مواجه شدند و در اسرع وقت این موضوع مدیریت شد. همچنین علاوه بر شهر پل سفید برخی دیگر از روستا‌ها به دلیل مشکلاتی که در خطوط انتقال َآب رخ داد با قطعی آب مواجه شدند.

وی افزود:، اما پس از زحمات همکاران در همان ساعات اولیه برق دار کردن و تامین آب شرب نواحی حادثه دیده، محقق شد تا جایی که در شرایط فعلی پایداری برق و تامین آب شرب در شرایط مطلوبی قرار دارد. باید گفت از ۵۴ روستای دچار قطعی برق ۵۲ روستا برقدار شده‌اند و برق دو روستای دیگر تا غروب امروز متصل می‌شود. در حوزه آب و فاضلاب نیز خط انتقال آب با اقدامات ترمیمی به مدار بازگشت، البته با وجود دسترسی سخت به ۳ روستا، همچنان نیرو‌های عملیاتی آب و فاضلاب استان و شهرستان در تلاش هستند تا آب این مناطق وصل شود.

آقابیگی در همین رابطه گفت: در این بین مشکلی نیز در خط انتقال سایز ۹۰۰ میلیمتری آب شرب چالوس رخ داد که با وجود شرایط بد جوی نیرو‌های عملیاتی آب اقدامات لازم را انجام دادند و در نتیجه این اقدامات قبل از ظهر امروز آب شرب چالوس با ترمیم و اتمام عملیات تعمیرات خط به شبکه برگشت و وصل شد.

وی تاکید کرد: همکاران آب منطقه‌ای از ابتدای صبح امروز در مناطق آسیب دیده حضور دارند و نظارت کامل را انجام می‌دهند تا پایداری شبکه آب برقرار باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار