کد خبر: ۵۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
قبض آب، برق و گاز خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بر اساس بند الحاقی (۳) ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم توسعه با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف معادل صفر محاسبه می‌شود.

به گزارش برق نیوز، بر اساس بند الحاقی (۳) ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را به گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف (به تناسب سرانه مصرف برای تعرفه آب) برابر با صفر منظور شود. اعتبارات مذکور در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سال ۱۴۰۱ تلاش شده است با رایگان کردن قبوض ارائه خدمات به ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۸۰ خانواری که تحت پوشش این نهاد هستند به بهبود شرایط زندگی آنان کمک شود به همین جهت و براساس بند الحاقی (۳) ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلف شدند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی تا الگوی مصرف برابر با صفر منظور شود.

این گزارش اضافه می‌کند: در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۸۰ خانوار/ مددجو با جمعیتی معادل ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۳۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد بودند. از این تعداد خانوار یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۳۷ خانوار ساکن در مناطق شهری (۴۸ درصد) و یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۴۳ خانوار ساکن مناطق روستایی (۵۲ درصد) تقسیم می‌شدند. بر این اساس با در نظر گرفتن سطوح درآمد در شهر‌ها و روستا‌ها اهمیت موضوع رایگان بودن قبوض خدماتی بیش از پیش پررنگ می‌شود.

این گزارش حاکی است تا پایان سال گذشته (۱۴۰۲) ۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار شدند و همچنین حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند. در مجموع سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند. همچنین ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز بیش از هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

بنا بر این گزارش در سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۴۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران از معافیت پرداخت قبض آب بهره‌مند شدند، همچنین حدود ۳۳ هزار و ۴۶۳ خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند. ۳۰ هزار و ۷۲۹ خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز قرار گرفتند و معافیت‌های خانواده‌های تحت حمایت، از پرداخت هزینه قبوض خدماتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان برآورده شده است.

طبق آخرین اخبار و اطلاعات، مددجویان باید از طریق سامانه هوشمند امداد (سها) و یا مراجعه به دفتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره ۱۳ رقمی شناسه قبض خود اقدام کنند. همچنین سازمان بهزیستی سامانه ثبت رایگان کردن قبوض خدماتی را راه‌اندازی کرده است. بر این اساس با پیگیری از نهاد‌های اعلام شده مددجویان می‌توانند برای رایگان شدن قبوض خدماتی خود با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار