کد خبر: ۵۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر از انجام مانور ترموویژن بر روی تجهیزات شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور در جهت آمادگی کامل برای عبور موفق از اوج بار تابستان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محمد اله داد افزود: این مانور در شرکت‌های برق منطقه‌ای با همکاری شرکت‌های نگهداری و تعمیرات مجاور و با هدف تسریع در پایش و شناسایی تجهیزات معیوب و رفع عیب آن‌ها با حضور ٤٦ گروه عملیاتی و کارشناسان دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال شرکت‌های برق منطقه‌ای در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: مانور مذکور از ابتدای خرداد ماه جاری در شرکت‌های برق منطقه‌ای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان برگزار شده و در شرکت‌های برق منطقه‌ای فارس، تهران، کرمان و زنجان با افزایش بار شبکه مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی شده انجام خواهد شد.

به گفته معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، در حاشیه مانور ترموویژن، دوره‌های آموزشی عملی مطابق دستورالعمل‌های استاندارد و تبادل تجربیات بین گروه‌های اجرایی نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است آزمون ترموویژن تجهیزات شبکه برق، یکی از کاربردی‌ترین روش‌های موجود جهت اطمینان از صحت اتصالات و کارکرد مناسب تجهیزات در زمان اوج بار بوده و معمولا به دلیل به محدودیت دستگاه‌های تست و گروه‌های اجرایی، انجام آن در هر شرکت برق منطقه‌ای در بازه زمانی چند ماهه صورت می‌گیرد که با توجه به حضور گسترده گروه‌های اجرایی، این عملیات در مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
6
8
خداقوت و دست مریزاد به مهندس اله داد و همه تلاش گران صنعت برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تجزیه ات خوب بود... چرا همکاران زحمت کش صنعت برق را با این آدم یکی می کنی؟ پاچه خواری تا کجا؟ از این راه نون میخوری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
4
6
میدونم ارزش نداره برای این موجودات نالایقی که براساس پارتی بازی و بدلیل فقط فامیل بودن با نمایندگان مجلس وارد شرکت توانیر شدند نظری داد. اینها را در پستهای حیاتی صنعت برق قرار دادند تا نفس صنعت برق را بگیرند. آقای اله داد و آقای علیرضاپور سابقه درخشانتونو در حوزه شبکه انتقال ارائه کنید تا بدونیم با چه علمی و به چه جراتی بهره برداری صنعت برق را با خاک یکسان کرده اند؟ آبروریزی سال قبلتان که در اثر ترموویژن های اشتباه که به دست چند آماتور و به دستور شما انجام شد باعث انفجار ۵ ترانسفورماتور از جمله پست میلاد خوزستان شد که بقول معروف ماستمالی شد.
آقای علیرضاپور ، تو منشی یکی از معاونتهای برق منطقه ای غرب بودی و فقط بخاطر نفوذ فامیل نماینده مجلست و رفاقتش با ... وزارت نیرو به این پست رسیدی. آیا آبرویی برایت مونده؟
...
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
8
0
عالیه
پاسخ ها
ممد
| Netherlands
بیا پایین بچه. بخواب لو لو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
5
7
یک جوری میگن مانور ترموویژن که آدم فکر می کنه تا حالا توی شرکتهای برق منطقه ای نمی دونستند ترموویژنی وجود داره. متاسفم که اینفقدر شان و منزلت شرکتهای برق منطقه ای را تنزل دادین.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of)
لطفا شما بفرمایید چیه؟ عاجزان از تهیه یک دستورالعمل. حداقل این مانورها منجر به تهیه و ابلاغ یک دستورالعمل ترموویژن شد که ما در برق های منطقه ای تکلیف خودمان را بدانیم. از وقتی که تیم جدید در دفتر فنی توانیر مستقر شده از تشکیل جلسه و رویارویی با مشکلات و نمایندگان برق های منطقه ای هراس ندارند. خوب یادم می آید که امثال شما از مواجهه با پرسنل فنی برق های منطقه ای فرار می کردید که بی سوادیتون معلوم نشود و همیشه با زور و از نگاه بالا به پایین به ما نگاه می کردید. حالا که یک تیم جهادی از جنس برق های منطقه ای مستقر شده و کاملا هماهنگ با ما کار را جلو می‌برد و شما به حاشیه رانده شدید فرافکنی می کنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
قبول دارم واقعا ترموویژن چیز جدیدی نیست ۳۰ ساله در شبکه وجود دارد. اما این که الکی همه رو جمع کنند و وقتشون رو بگیرن عیب داره. توهین بالاتر از اینکه رفتم مانور و کسی که تا حالا از نزدیک دستگاه ترموویژنو ندیده میاد به من میگه چیکار کنم.
توی دوووولت کنونی تا تونستند بیسوادها را کردن توی حلقوم صنعت برق. اینکه یکنفر میاد به کسانی توهین می کنه که برند صنعت برق بودند و هستند و از کسانی دفاع کنه که در جهل مطلقند جای تعجب داره.
این دستورالعمل آبکی که نفر بالایی سنگشو به سینه میزنه بیش از ۱۵ سال قبل با کیفیت خیلی بالا تهیه شده و موجود هست نیازی به کپی کردنش نبود از شرکتهای برق منطقه ای می تونستید بگیرین.
ضمنا منظورتون از تیم جهادی کیه؟ حتما مدیرتو میگی که با نفوذ پسر خاله نماینده مجلسش مدیرش کردند و همه بی سوادهای مثل خودش را دورش جمع کرد‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
6
7
یکبار به آقای مهندس علیرضاپور مدیر دفتر فنی انتقال گفتم نتیجه جلسه کمیته فلان چی شد. برگشت گفت که مگه کمیته اینجور چیزی هم مگه داشتیم. اینها اینقدر کمیته و گروه الکی تشکیل دادند که الان حتی نمی دونند تو کدومش عضو هستند. فقط هر هفته میان یه نمایشی می دند و میرن. سوراخو خوب پیدا کردی پهلوان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ولما کن کوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این آدم از نظر سطح سواد فاجعه است. اکثر کارشناسان همکار در شرکت خودم و سایر شرکتهای برق متفق القول به این موضوع تاکید دارند. موجب تاسف هست انتخاب افراد نالایق به اینچنین پستهای کلیدی. چرا عزلش نمی کنند؟ اینکه نوشتند فامیل نماینده هست درسته؟ پس دستگاه های نظارتی چکار می کنند که این همه ضربه به پیکره صنعت برق خورده؟
پرسنل تعمیرات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
4
2
با تشکر از برق نیوز.
لازم می‌دانمبه عنوان یکی از پرسنل شرکت های نگهداری و تعمیرات از برگزار کنندگان مانور تشکر کنم. بنده در دو مانور سال گذشته و یک مانور امسال شرکت کردم. علاوه بر آشنایی با دستگاه های مختلف از تجربیات سایر اکیپ های تعمیراتی از استانهای دیگر بسیار استفاده کردم.
شاهد بودم که چند دستگاه ترموویژن که کالیبره نبودند در روز اول مانور با راهنمایی های ارائه شده از طرف سایر اکیپ ها رفع مشکل شد و یک دستگاه معیوب هم برگشت خورد.
در کلاس آموزشی روز اول هم نحوه قرار گرفتن در محل و بهترین زاویه و فاصله از تجهیزات پست توسط مسولان توانیر آموزش داده شد.
هر گروهی یک جدول دستنویس برای مقادیر مجاز داشت که با حضور کارشناسان مربوطه و اعلام مقادیر مجاز جدید از استاندارد همه گروه ها بع صورت یکسان نتایج را قرائت می کردند.
در پایان پیشنهاد دارم که برای مانورهای بعدی روزهای مانور از دو روز به سه روز افزایش یابد تا کیفیت کار افزایش یافته و در همانجا نتایج استخراج و اعلام گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اگر شما مسئول ترموویژن شرکت تعمیرات بودی و تا حالا این مواردی که گفتی را بلد نبودی پس به چه حقی به خودت اجازه دادی این همه سال بدون دانش کافی عکسبرداری حرارتی کنی؟
اون مسئول توانیر ظاهرا باسواد رو معرفی کن تا همه بدونن این نابغه کیه؟ منظورت اپراتورهای پسته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
2
4
در برق منطقه ای خوزستان با اعمال نفوذ همه دوستانشونو در پستهای بالا چپوندن. آخرش شد فاجعه هایی که سربه فلک میزنه. بنده خدا مدیرعامل هم جرات عوض کردنشونو نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
2
4
کدوم عقل سلیمی این اجازه را می دهد که در این شرایط حساس این همه نیرو را بفرستی یه شرکت خاص؟ معلومه خیلی بی تجربه هستین؟ چرا مدیرعامل توانیر اجازه اینچنین ریسکی را به شما داده؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
1
2
سلام
با عرض ادب و احترام
منم بذارین توی لیست تورهای سیاحتی. خیلی زشته فقط رفیقاتونو میبرین گردش?
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
1
2
آمار تعداد تلفات این مانورهارو هم منتشر کنید.
خدا قوت . چندتا تراس و تجهیزو فرستادین هوا؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار