کد خبر: ۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پروژه‌های آب و برق باید طبق جدول زمانبندی بهره‌برداری شوند وزیر نیرو تاکید کرد: پروژه‌های صنعت آب و برق و نیز آب و فاضلاب به ویژه پروژه‌هایی که برای پیک تابستان در نظر گرفته شده است بر اساس جدول‌زمان‌بندی و در موعد تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز، سه‌شنبه در همایش سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو و مدیران آب و برق سراسر کشور، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان صنعت آب و برق کشور، خدمت‌‎رسانی خوبی در پیشبرد و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تعیین اهداف و استراتژی‌ها صورت گرفت.

وزیر نیرو آب و برق را دو عنصر حیاتی و اساسی توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: این عناصر در اشتغال، امنیت و رضایت عمومی کشور نقش بی‌بدیلی دارند.

وی یادآور شد: در شرایط حاضر، مدیریت این دو عنصر، سخت و دشوار به نظر می‌رسید و نیازمند پیش‌بینی برنامه‌های عملیاتی بود؛ اما نکته مهم این است که امروز در وزارت نیرو برای توجه به این مهم، صاحب یک استراتژی مشخص، معین و برنامه‌ریزی شده در سه باز زمانی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در همه بخش‌ها هستیم.

محرابیان گفت: با ایجاد وحدت، همگرایی و انضباط کاری در صنعت آب و برق در مدت دو سال و نیم امکان تسریع در اجرای برنامه‌ها و اقدامات فراهم شده است و ضرورت دارد در ادامه مسیر فعالیت‌ها نیز از تمام ظرفیت‌های نخبگانی و کارشناسی صنعت آب و برق برای پیگیری دقیق امور بهره‌برداری شود.

وزیر نیرو درباره اصلاح تعرفه‌های آب و برق در دولت سیزدهم اضافه کرد: بر اساس قوانین و مقررات در سال‌های اخیر اصلاحات بسیار خوبی در بخش تعرفه‌های آب و برق صورت گرفته است و سیاست کلی وزارت نیرو در این حوزه حمایت کامل از عامه مردم و اقشار آسیب پذیر و مدیریت مصارف بیش از الگو است.

هزینه مصارف بالای مشترکان پرمصرف به جامعه تحمیل نشود

وی در همین خصوص بیان کرد: اگر بنا به هر دلیلی برخی مشترکان اصرار دارند که بالاتر از الگو آب و یا برق مصرف کنند، هزینه این مصرف مازاد نباید بر جامعه تحمیل شود و آن‌ها باید هزینه مصرف مازاد خود را خارج از چارچوب‌های یارانه‌ای بپردازند.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود لزوم صیانت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات خوبی برپایه قانون در دولت سیزدهم برای حفاظت و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن‌ها سامانه دوسویه آب و برق برای مدیریت تومان منابع آبی است.

پروژه‌های پیک تابستان باید بر اساس جدول زمان‌بندی افتتاح شوند

وی به پیشبرد طرح‌های اولویت‎دار وزارت نیرو در حوزه آب، برق و آبفا پرداخت و گفت: مجموع پیشرفت این پروژه‌ها قابل دفاع است. نکته مورد تاکید این است که پروژه‌های صنعت آب و برق و نیز آب و فاضلاب به ویژه پروژه‌هایی که برای پیک تابستان در نظر گرفته شد، بر اساس جدول‌زمان‌بندی و در موعد تعیین شده پیش بروند.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا از هفته آینده با شیب تندی گرم شود، افزود: بر این اساس پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای اوج زمان مصرف باید به بهره‌برداری برسد و وارد مدار شوند.

محرابیان در این زمینه یادآور شد: بی‌تردید هریک از پروژه‌هایی که در صنعت آب و برق به بهره‌برداری می‌رسد جامعه وسیعی را خوشحال و سطح رضایت را ارتقاء می‌دهد، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، شبکه‌های آبیاری، خطوط انتقال، تصفیه‌خانه‌ها، نیروگاه‌ها، خطوط فوق توزیع وغیره اشاره کرد که باید در برنامه‌ها احصا شوند.

گام بلند برنامه هفتم برای توسعه صنعت آب و برق

وزیر نیرو با بیان اینکه در بازه زمانی میان مدت، صاحب برنامه هفتم هستیم، اظهار داشت: بنده از احکام و اهداف برنامه هفتم توسعه به طور قاطعانه دفاع می‌کنم. هیچ برنامه‌ای تاکنون چنین گام بلندی را برای توسعه صنعت آب و برق کشور ترسیم نکرده است.

محرابیان در همین زمینه گفت: احکام بسیار ارزشمندی در برنامه هفتم توسعه آماده شده است و با ابلاغ از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی، آئین‌نامه‌های مربوطه تهیه و تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به مشخص بودن جزئیات برنامه‌های عملیاتی و اقدامات در سه سطح سالانه، ماهانه و روزانه طی سه اخیر در وزارت نیرو، اضافه کرد: بر این اساس تقریبا به طور کامل می‌دانیم که چه برنامه‌هایی را اجرایی و عملیاتی کنیم که دانستن این مساله بسیار ارزشمند است.

به گفته وزیر نیرو، در عین حال که مدیران وزارت نیرو در صحنه و میدان برای تامین آب و برق که در اثر حوادث دچار مشکل می‌شوند حضور دارند، بر استراتژی توسعه در طولانی مدت نیز واقف هستند.

وی با تاکید بر اهمیت تدوین دقیق برنامه‌ها به صورت منسجم، همگرا و هم‌افزا در صنعت آب و برق، ابراز داشت: خوشبختانه امروز در اجزا و بخش‌های مختلف وزارت نیرو شاهد برقراری همگرایی و هم‌افزایی هستیم که بسیار ارزشمند است.

محرابیان بیان کرد: نکته مهم این است که اقدامات روزانه، مدیران صنعت آب و برق را تحت هر شرایطی از اهداف بلند مدت دور نکند و همین مساله به صورت بالعکس نیز مورد تاکید است. همبستگی بین این دو، وزارت نیرو را به سازمانی موثر در توسعه و بالندگی کشور تبدیل کرده است.

وی در ادامه به نام‌گذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: در شعار سال‌جاری «جهش» مورد تاکید قرار گرفته است؛ رشد تولید امری طبیعی است که با مرور زمان رخ می‌دهد، اما جهش تولید مساله دیگری است که با برنامه‌ریزی و اقدامات جهادی میسر می‌شود.

صنعت برق در جایگاه دوم رشد صنعتی کشور در سال ۱۴۰۲

وزیر نیرو با بیان اینکه سال گذشته دومین رشد صنعتی کشور مربوط به صنعت برق شد، افزود: بسیاری از شرکت‌های صنعت آب و برق کشور در بطن تولید قرار دارند و محرک رشد سایر بخش‌های صنعت کشور به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: در بخش آب نیز همین شرایط برقرار است. نیاز‌های صنعت آب در گروه‌های مختلف کالا و خدمات توزیع می‌شود. گام اول رشد تولید این است که در تولید صنعت آب و برق با مشارکت مردم جهش تولید ایجاد کنیم و فراهم‌سازی زمینه و بستر لازم برای جهش تولید به واسطه خدمات این صنعت دومین موضوعی است که نقش کلیدی دارد.

پنل‌های خورشیدی چاه‌های کشاورزی به شبکه سراسری متصل می‌شود

محرابیان در ارتباط با برنامه جدید وزارت نیرو برای نصب پنل خورشیدی بر روی چاه‌های کشاورزی بیان کرد: اقدام خوبی برای تامین برق کافی برای چاه‌های کشاورزی از طریق پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است که مشروط به اتصال این پنل‌ها به شبکه سراسری و مدیریت میزان برداشت آب چاه‌ها از طریق دیسپاچینگ بلامانع است.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اشاره کرد و افزود: برنامه‌های گسترده‌ای توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه انرژی‌های پاک در کشور دنبال می‌شود و در این حوزه پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.

تزریق ۱۲.۵ میلیارد دلار به صنعت نیروگاهی کشور توسط صندوق توسعه ملی

وزیر نیرو به توافقات حاصل شده با صندوق توسعه ملی برای تزریق ۱۲.۵ میلیارد دلار به صنعت نیروگاهی کشور با هدف رفع ناترازی در صنعت برق اشاره کرد و در این خصوص گفت: به دنبال توافق‌های صورت گرفته میان وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی ۵ میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت نیروگاهی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و ۷.۵ میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید برق در بخش حرارتی اختصاص یافته است که پیش بینی می‌کنیم با اجرایی شدن این برنامه‌ها ناترازی صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

محرابیان در بخش پایانی سخنان خود درباره ضرورت توجه به موضوع رسانه و اطلاع رسانی در مورد اقدامات صورت گرفته در صنعت آب و برق گفت: اقداماتی که در صنعت آب و برق با هدف افزایش رفاه عموم مردم کشور انجام می‌شود، باید به صورت دقیق و سریع به اطلاع مردم در نقاط مختلف کشور برسد.

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خراطی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
2
سلام
جناب وزیر متاسفانه هنوز مدیران بازنشسته در شرکت های توزیع جولان میدهند چه زمانی باید از طرفیت جوانان دانشمند استفاده بشه دولت تمام شد شما هم باید به فکر باشید مدیران فسیل و دولت قبل
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
3
برق منطقه ای خراسان را نجات بده
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
1
جناب آقای مهندس محرابیان
وزیر محترم نیرو
به استحضار می رساند اغلب مدیران عامل توزیع برق استان ها به جای تعامل با دستگاه‌های استانی ، سیاست زده شده اند و کل کار شرکت ها را مسکوت نگه داشته و ۹۹ درصد وقت را در استانداری و جلسات استان به سر می برند، و از طرفی اصلا اعتقادی به تفویض اختیار ندارند و با این اوصاف کل کارها مغفول می ماند و دلیل آن:
- انتخاب مدیران خارج از بدنه شرکت به عنوان مدیرعامل که شناخت از کار ندارند و به همه کارکنان بد بین هستند.
- فکر می کنند اگر حلقه به گوش استاندار و ... نباشند تودیع می شوند.
- اعتقادی به برنامه های ابلاغی وزارت و توانیر ندارند البته سواد و وقت مطالعه برنامه را ندارند.
خواهشمند است دستور فرمایید تمهیدی به جهت جلوگیری از مشکلات تامین برق برنامه مدون برای ارتباطات این گونه مدیران عامل مورد نیاز است تا انجام دهند و با بررسی ۹۵ درصد کارها با انتخاب مدیرعامل از داخل شرکت انتخاب گردد موضوع قابل حل است.
آرزوی توفیق و موفقیت برای جنابعالی و همکاران صنعت آب و برق از درگاه خداوند متعال خواستارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
0
0
جناب دکتر محرابیان ، اضافه مصرف توان در بخش خانگی به چند کیلووات مبرسد و انرژی به چند صد کیلوات ساعت ، ولی در بخش صنعت اضافه درخواست توان از شبکه تا چند صد کیلووات میرسد و انرژی تا چند صد هزار کیلووات ساعت.
هر دو اضافه مصرف را باید از بیت المال جدا نمود و حق دیگران را به متجاوزین از استاندارد مصرف نداد ،لطفا به این مهم توجه بفرمایید.
از طرفی اگر انرژی تبدیلی پانلهای خورشیدی مستقیما به مصرف برسد هم از نظر حفظ کیفیت شبکه موثر است چه در تبدیل جریان مستقیم به متناوب و تزریق به شبکه و چه از نظر تبدیل جریان متناوب به مستقیم در تجهیزات الکترونیک مثل درایو ، و هم از نظر بازدهی که تا ۲۵ درصد راندمان بیشتر است.
حتما میدانید که بجای استفاده اینورتر در اتصال به شبکه از اینورتر برای کنترل الکترو موتورها و اپلیکیشن های مختلف بار استفاده شود از نظر استهلاک ، افزایش راندمان و چندین فاکتور دیگر کاری تخصصی و استاندارد است .
مشارکت مردمی در مشاوره
مشارکت مردمی در بهینه سازی
مشارکت مردمی در رفع ناترازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
0
0
لطفا در خصوص این نوع انرژی تجدید پذیر برنامه ریزی کنید که در کشورهای صنعتی بهترین انرژی تجدیدپذیر است و در کشور ماهم اجرا شده است و ساتبا از آن با خبر است.
ذخیره انرژی در کم باری
استفاده از آن در پیک بار
انرژی تجدید پذیر بهتر از این که بجای تریپ نیروگاه در کم باری و هدر رفتن مقدار زیادی انرژی و ایجاد استهلاک آن را ذخیره کرده و در مواقع لزوم استفاده گردد
انرژی بازیافتی
بیرجندی خراسانی
|
United States of America
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
2
برق منطقه ای خراسان متاسفانه در سیل این زوزها بسیار ناکارآمد بود‌ عدم نگهداری!صحیح باعث سقوط نزده ها روی یاسبار د قطعی پست و خاموشی و برق گرفتگی عابرین شد.
آقای دکتر رجبی لطفا هر چه زودتر محمودی را برکنار کنید و بجای او مهندس برق بذارید. ایشان لیسانس ریاضی هستند. چه ربطی یه برق دارن.
این سال ها هم برق منطقه ای خراسان هر روز عقب تر زفته.
پروژه ای هم اصلا این جا اجرا تشده و داره محمودی وقت می کشه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
2
مدیر عامل برق منطقه ای خراسان هفته آینده رئیس هیئت مدیره توزیع استان گیلان می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
1
... باید کرد که از جیب کارگر صنعت برق هزینه چند هزار میلیاردی میکنه برای مدیریت مصرف .چرااا باید من کارگر توزیع خرج چند میلیاردی اپراتور همراه اول رای ارسال چند پیامک را بدهم .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
برق منطقه ای سمنان دچار یک فرسایش شده که تابحال اینطور نبود.
نارضایتی ها بالا است و کارها عقب مانده. چطور باید این آقا مدیرعامل باشد.
برش دارید ببرید هرجا می خواهید ببرید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار