کد خبر: ۵۸۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد که امسال راهبرد صنعت برق بیشتر بر مدیریت مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری متمرکز شده است.

به گزارش برق نیوز، محسن ذبیجی با اشاره به این که متاسفانه هر سال تابستان به دلیل بدمصرفی در اکثر حوزه‌های انرژی شاهد بروز یک ناترازی بین تولید و مصرف هستیم، خاطرنشان ساخت: این موضوع باید به هر شکل مدیریت شود تا عموم مشترکین از ناحیه تامین انرژی پایدار دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی‌ها انتظار می‌رود در تابستان امسال افزایش دمایی در حدود ١.٥ تا ٢ درجه نسبت به میانگین بلندمدت شاهد باشیم که موجب تحمیل حدود ٤٠ درصدی سامانه‌های سرمایشی بر بار شبکه می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر این که امسال راهبرد صنعت برق بیشتر بر مدیریت مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری متمرکز شده است، گفت: به همین منظور پویش با انرژی در ادامه اعطای پاداش صرفه جویی به مشترکان راه اندازی شده تا عموم مردم در آن مشارکت کرده و علاوه بر بهره مندی از جوایز ارزنده آن، صنعت برق تواند میزان صرفه جویی حاصل از اجرای پویش را به بخش‌های مولد جامعه از جمله صنایع اختصاص داده و انرژی این بخش را بیشتر و بهتر تامین کند.

ذبیحی در ادامه صنایع را به سه بخش صنایع خرد و کوچک، متوسط و صنایع بزرگ و انرژی بر تقسیم کرد و گفت: تمام تلاش صنعت برق بر آن است که از طریق مدیریت زمان استفاده از انرژی و بدون این که کوچکترین خللی در میزان انرژی مصرفی صنایع و در نتیجه تولید آن‌ها ایجاد شود، مدیریت بار انجام گیرد.

وی در همین زمینه افزود: صنایع خرد و کوچک که حدود ٥٦٠ هزار واحد را شامل شده و صنایع ما را تشکیل می‌دهند اساسا در برنامه‌های مدیریت بار قرار نگرفته و طبق روال معمول بدون هیچ محدودیتی کار می‌کنند. هر چند انتظار داریم این صنایع تا جایی که برایشان مقدور است مصرف برق خود را مدیریت کنند.

به گفته ذبیحی، حدود ٥٣ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور که در زمره صنایع متوسط قرار می‌گیرند، ٦ روز هفته را بدون هیچ محدودیتی فعال خواهند بود و تنها روز تعطیل جمعه را با یکی از روز‌های هفته جابه جا کرده و در روز جمعه به تولید اشتغال خواهند داشت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان گفت که سال گذشته به رغم اجرای برنامه‌های مدیریت بار، انرژی تحویلی به صنایع افزایش یافت.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار