کد خبر: ۵۸۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در عین حال که از مشترکان خانگی درخواست کرد تا هوشمندانه مصرف کردن را مورد توجه قرار دهند، گفت: راهکار‌هایی نیز در این خصوص وجود که به کار بستن آن‌ها موجب مصرف بهینه مشترکان خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، محسن ذبیحی در گفت و گویی رادیویی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با ورود سامانه‌های سرمایشی به مدار در تابستان، بار مصرفی شبکه برق کشور حدود ٣٢ هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این میزان برابر با کل مصرف کشور مصر با ١١١ میلیون نفر جمعیت است.

وی با تاکید بر این که این آمار نشان می‌دهد که ما باید در میزان مصرف برق یک بازنگری اساسی داشته باشیم، گفت: صرفه جویی باید در همه بخش‌ها انجام شود، از این رو مجموعه صنعت برق و دولت از این موضوع غافل نبوده و هم در حوزه مصارف خانگی و هم مصارف ادارات و دستگاه‌های اجرایی دنبال راهکار‌های صرفه جویی بوده ایم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در همین زمینه با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات از ١٦ خرداد تا ١٥ شهریور که با هدف کاهش مصرف این بخش اجرا می‌شود، خاطرنشان ساخت: براساس ابلاغیه صادره، دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به مصرف سال ١٤٠٠ (سال مبنا) در ساعات اداری ٣٠ درصد و خارج از ساعات اداری ٦٠ درصد کاهش دهند که با نصب کنتور‌های هوشمند میزان بار مصرفی آن‌ها تا تحقق صرفه جویی پیش بینی شده در این بخش کنترل و مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد.

ذبیحی در عین حال که از مشترکان خانگی درخواست کرد در میزان برق مصرفی خود صرفه جویی داشته باشند، گفت: راهکار‌هایی نیز در این خصوص وجود که به کار بستن آن‌ها موجب مصرف بهینه مشترکان خواهد شد.

وی توجه به عایق کاری ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و استفاده از وسایل و تجهیزات با رده بالای انرژی، توجه به روشنایی فضا‌های مورد استفاده، خارج کردن وسایل سرمایشی از مدار هنگام خر. وج از منزل، قرار دادن دمای منزل بر روی ٢٤ درجه، توجه به ساعات اوج بار، آگاهی از تعرفه‌های برق، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار را از جمله مهمترین این راهکار‌ها برشمرد و از مشترکان درخواست کرد تا هوشمندانه مصرف کردن را مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان با اشاره به راه اندازی پویش با انرژی گفت: عموم مردم می‌توانند ضمن مشارکت در این پویش، علاوه بر آشنایی با راهکار‌های مفیدی که مصرفشان را بهینه می‌کند، از جوایز ارزنده آن نیز با جمع آوری امتیاز و قرعه کشی بهره‌مند شوند که در نهایت برق صرفه جویی شده مشترکان خانگی به بخش‌های مولد جامعه تزریق شده و به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این بخش منجر خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار