کد خبر: ۵۸۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش شدید مصرف برق همزمان با گرمتر شدن هوا، از مردم خواست تا همکاری لازم را با خادمان خود در صنعت برق داشته باشند تا برق پایدار برای همه بخش‌ها بدون مشکل تامین شود.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی میزان مصرف برق در روز گذشته را ٦٩ هزار و ٤٠٠ مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این میزان که عدد بسیار بزرگی است تقریبا بیش از ٧ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته در همین موقع افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص این که مردم چگونه می‌توانند به کاهش مصرف کمک کنند، تاکید کرد: مشترکان می‌توانند ضمن به خاطر سپردن ساعات اوج مصرف روز (١ تا ٦ بعدازظهر) و شب (٧ تا ١٠ شب)، از به کار بردن وسایل برقی پرمصرف به ویژه به صورت همزمان در این بازه زمانی خودداری کرده و در عین حال وسایل سرمایشی خود را بر روی ٢٤ درجه که دمای رفاه و آسایش است تنظیم کنند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: همچین نصب سایبان بر روی کولر‌های آبی علاوه بر افزایش بازدهی آنها، موجب کاهش ٤٠ درصدی مصرف برق نیز خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه جویی به مشترکان، گفت: در طرحی که سال گذشته اجرای کردیم، در صورتی که مشترکان مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن کاهش می‌دادند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، دو هزار تومان در قبوض برق مصرفی شان درج می‌شد.

به گفته رجبی مشهدی، سال گذشته ٤٠ درصد مشترکان خانگی در قالب این طرح با صنعت برق همکاری کردند که تقریبا یک سوم از این تعداد قبضهایشان رایگان شد و حتی بستانکار شدند.

مدیرعامل توانیر همچنین اضافه کرد: برای امسال علاوه بر پاداش صرفه جویی، جوایز ارزشمند دیگری در نظر گرفته شده که هر مشترک با ١٠ درصد کاهش مصرف برق که قطعا در رفاهشان نیز خللی ایجاد نخواهد کرد می‌تواند در قرعه کشی این جوایز نظیر خودرو، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... شرکت کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
1
آقای رجبی خوابت نبره ، خاموشی بیخ گوش ته
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار