کد خبر: ۵۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی صنعت برق با بیان این که رشد جهشی مصرف برق را نمی‌توان تنها با احداث نیروگاه‌های جدید متوقف کرد، گفت: این امر با راهکار‌های مصرف بهینه برق و مشارکت مردم محقق می‌شود.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که در ابتدای دولت سیزدهم ناترازی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات بود که این میزان در سال جاری به حدود ۱۰ هزار مگاوات کاهش یافته است، به روند جهشی رشد مصرف برق اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار مرکز ملی راهبری، مصرف برق کشور در روز گذشته به ۶۸ هزار مگاوات رسیده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته رشد بی‌سابقه ۱۰ درصدی را شاهد هستیم.

رجبی مشهدی به نقش مردم در کمک به تامین برق پایدار پرداخت واضافه کرد: سال گذشته مردم در طرح پاداش صرفه جویی مشارکت خوبی داشتند به طوری که ۴۰ درصد مشترکان خانگی با مشارکت در این طرح مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند و حتی از این میان یک سوم از مشترکان قبض رایگان دریافت یا از صنعت برق بستانکار شدند که در قبوض دوره‌های بعدی آنان اعمال شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: امسال وزارت نیرو در نظر دارد به منظور جلب همکاری مشترکان، علاوه بر طرح پاداش صرفه‌جویی، طرح ارائه جوایز برای مشترکانی که مصرف خود را کاهش می‌دهند را نیز اجرا کند که در واقع، مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش دهند یا قبوض رایگان داشته باشند، می‌توانند از جوایز نفیس در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند شوند.

رجبی مشهدی با بیان این که جوایز به چند دسته جایزه‌های بزرگ مانند خودرو اتوماتیک ایرانی و جوایزی، چون وسایل و لوازم برقی خانگی تقسیم بندی می‌شود، یاداور شد: اگر مشترکی تنها ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهد، می‌تواند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهد، از این جوایز برخوردار شود که این هدف با راهکار‌های ساده‌ای، چون تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی عدد ۲۴ و یا استفاده از دور کند کولر آبی و یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف دست یافتنی است.

وی در عین حال در پاسخ به این پرسش که سیستم‌های سرمایشی چقدر در مصرف برق موثر هستند، گفت: باید تاکید کنم که برای مناطق عادی کولر آبی به عنوان الگو در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن مصرف برق مشترکان از ۳۰۰ کیلووات تجاوز نخواهد کرد. در این صورت هزینه برق مصرفی مشترکان حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان خواهد بود، اما اگر همین مشترک از یک کولرگازی استفاده کند باید منتظر قبضی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و اگر از دو کولر گازی استفاده کند، قبض برقی به میزان ۲ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
3
وزارت نیرو بجای اینکه دست به جریمه مردم بزند باید بفکر افزایش سطح رفاه مردم باشد
آیا می توان کولر را در تابستان روشن نکرد که اگر روشن کنیم مورد تهدید قرار بگیریم.
مگر بدون کولر می‌توان تابستان رابگذرانیم.
وزارت نیرو باید الگوی مصرف را منطقی ببیند نه اینکه اینقدر الگوی مصرف را دستکاری کند که همه مردم رابرای حداقل مصرف یک کولر تهدید کنند.
امردز از مصر برق تولید واز زیر دریا به یونان ارسال می شود مگر ما ازمصرهم کمتریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
0
1
بهینه سازی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی
توانیری دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
3
فقط و فقط اجرای برنامه ششم توسعه میتونس جلوی رشد مصرف رو بگیره که متاسفانه مدیران ارشد و بعضی وزرا برای محبوب باقی ماندن نزد مردم و چاپلوسی مانعش شدند..بر طبق آن برنامه برق نه تنها یک کالای خدماتی محسوب میشد بلکه باید اقتصادی هم میبود..یعنی اگر هرکیلواتساعت اون زمان صد تومن هزینه داشت باید به مصرف کننده صدو ده تومن فروخته میشد تا دخل و خرج صنعت برق زیان آور نمیشد..والان به پونصدتومن رسیده بود و از طرفی مردم هم احساس گرانی نمیکردن و بدنبال رعایت بودند..
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
تغییر مدیر عامل برق منطقه ای خراسان چی وشد. قرار بود بازنشست بشد.
مِس مِس نکن سُرسُر نکن کُخ نریز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
2
جناب سخنگو از 4500 مگاوات نیروگاه خورشیدی که قرار بود تا قبل از پیک امسال به مدار بیاید چه خبر؟؟؟؟؟؟؟
مجری محترم نمی توانست بپرسد؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
4
با خواهش و التماس نمیشود مصرف برق را کنترل کرد.
باید قیمت برق منطقی باشد تا مردم خود تصمیم بگیرند چگونه مصرف کنند.
با منطقی شدن قیمت برق، در مرحله احداث یک ساختمان، پیش بینی لازم برای کاهش مصرف به عمل خواهد آمد.
باید قیمت برق اصلاح شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
چرا وزارت نیرو ساعات پیک سال ۱۴۰۳ را اعلام نمی کند؟ ظاهرا ساعات پیک روزانه و شبانه داریم که قیمت برق مصرفی با حداکثر قیمت محاسبه می شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار