کد خبر: ۵۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۹ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
تغییر ساعات کار ادارات از امروز مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت:بر اساس مصوبه هیات وزیران، هرسال ساعات کار ادارات از ١٦ خرداد تا ١٥ شهریور، ٦ صبح تا ١٣ خواهد بود.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود:امسال هم بر اساس مصوبه هیات وزیران ساعت کاری از نیمه خردادماه تا نیمه شهریور تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل توانیر افزود: این ساعت از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود و سبب خواهد شد تا به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم.

رجبی مشهدی در باره علت خاتمه ساعت کار از ساعت ۱۳ گفت: ساعت ۱۳ اوج مصرف بار شبکه است؛ بنابراین تعطیل‌شدن بخش اداری و خاموش‌کردن وسایل سرمایشی بسیار کمک خواهد کرد.

وی میزان ناترازی برق در سال‌های گذشته را بین ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات دانست و ادامه داد: امسال با اقدام‌های انجام شده این رقم به ۱۰ هزار مگاوات کاهش‌یافته است.

مدیرعامل توانیر به‌اضافه شدن ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اشاره کرد که سبب کاهش ناترازی منجر شده است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: روند رشد مصرف بسیار شتابان است براین‌اساس بهینه‌سازی مصرف ضروری است.

وی ادامه داد: روز گذشته میزان مصرف ۶۸ هزار مگاوات با رشد ۱۰ درصدی بود که رشد بالایی است و انتظار می‌رود با مشارکت مردم برق پایدار تأمین می‌شود.

گفتنی است، با هدف صرفه جویی در مصرف برق و کاهش ٣٠ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ٦٠ درصدی مصرف برق پس از پایان ساعت کار اداری و هدف گذاری کاهش ١٥٠٠ مگاواتی مصرف برق تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها ساعت کار ادارات سراسر کشور از ١٦ خرداد تا ١٥ شهریور امسال ٦ صبح تا ١ بعد از ظهر خواهد بود.

براین اساس، شرکت‌های توزیع نیروی برق موظف به پایش مصرف برق ادارات مطابق این مصوبه هستند.

کاهش ۱۰ درصدی در مصرف برق «خودرو» جایزه دارد

وی در ادامه بیان‌داشت:امسال مشترکانی که رعایت کنند، علاوه بر قبض رایگان از جوایز متعدد دیگری به‌قیدقرعه برخوردار خواهند شد.

وی به همکاری خوب مردم در ۲ سال گذشته با صنعت برق اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد مشترکان از پاداش برخوردار شدند و یک‌سوم نیز از قبض برق رایگان برخوردار شدند.

مدیرعامل توانیر ادامه‌داد: امسال با در نظر گرفتن جوایز علاوه بر پاداش‌های سال گذشته انتظار مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های مدیریت مصرف را داریم.

رجبی مشهدی از اختصاص ۳۰۰ خودرو مثل دنا و تارا برای مشترکانی که صرفه‌جویی کنند خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها لوازم‌خانگی برقی کم‌مصرف و لوازم دیجیتال نیز جزو این جوایز است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
1
کار خوب و پسندیده ایست و سال پیش موجب صرفه جویی در پیک بار حداقل بمیزان یک نیروگاه هشتصد مگاواتی شد..ولی اگر استانداردهای بهره برداری رعایت میشدند شاید احتیاج باینکار هم نمیشد و حداقل هزارو دویست مگاوات بطور مجازی افزایش تولید و کاهش تلفات داشتیم..خواب آلودگی کارکنان خیلی تابلو هستش
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
1
راه اعلام تخلف ساعت کاری را هم اعلام کنید تا بتونیم مواردی را گزارش کنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار