کد خبر: ۵۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
۱۰ طرح بزرگ صنعت آب و برق استان خراسان رضوی با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نیرو و اعضای هیئت دولت افتتاح شد که بخش اول نیروگاه سیکل ترکیبی ابن یمین سبزوار به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و بهره‌برداری از طرح آبرسانی نبی اکرم (ص) از جمله این طرح‌هاست.
بهره‌برداری از ۱۰ طرح صنعت آب و برق خراسان رضوی

به گزارش برق نیوز، محمد مخبر امروز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از  ۱۰ طرح بزرگ صنعت آب و برق استان خراسان رضوی تحت عنوان «یادگار ابراهیم» به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان، گفت: افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و طرح‌هایی در این خصوص در حال اجرا است.

وی افزود: در سه سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات برق وارد مدار شد و برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵ هزار مگاوات برق تجدید پذیر و تولید ۲۰ هزار مگاوات برق دیگر و همچنین تولید برق هسته‌ای در حال اجرا است.

وی بیان کرد: شهید رییسی هر ۲ هفته برای طرح‌های وزارت نیرو جلسه می‌گذاشت و از طرفی دوستان در وزارت نیرو مجاهدانه طرح‌های ضربتی برای رفع تنش‌های آبی و همچنین طرح‌های درازمدت برای افزایش تولید برق را در دستور کار قرار دادند.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: باید از استانداران در راستای اجرای طرح‌های وزارت نیرو از جمله استاندار خراسان رضوی قدردانی کرد.

وی نقش نمایندگان مجلس در همراهی با دولت را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: نمایندگان مجلس در دور گذشته با دولت نهایت همکاری را در تصویب بودجه و تامین برخی منابع با تصویب مصوبات گره گشا داشتند.

بنا بر این گزاش امروز بخش اول نیروگاه سیکل ترکیبی ابن یمین سبزوار به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات افتتاح شد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خصوصی ۵۴۶ مگاواتی سبزوار شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار جهت ایجاد زیرساخت‌های توسعه منطقه سبزوار و شمال شرق کشور است. همچنین احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی تربت حیدریه شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار جهت ایجاد زیرساخت‌های توسعه منطقه تربت حیدریه و شمال شرق کشور می‌شود.

از دیگر پروژه‌های افتتاحی صنعت برق در این استان می‌توان به بهره‌برداری از پست برق ۴۰۰ کیلوولت زکریا و ۳ پست ۱۳۲ کیلوولت اشاره کرد.

همچنین با حضور وزیر نیرو و دیگر مقامات کشور، امروز طرح‌های صنعت آب و فاضلاب نیز به مرحله افتتاح رسید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار