کد خبر: ۵۸۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
در سفر امروز وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان و با گرامیداشت یاد شهدای خدمت ۲۸ پروژه آب و برق به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش برق نیوز، "علی اکبر محرابیان"، در آیین افتتاح طرح جامع آبرسانی به زاهدان و سیستان، نیروگاه میل نادر، سد شهری کور و ۲۵ طرح دیگر وزارت نیرو که هیئت دولت نیز به صورت برخط این آیین را همراهی کردند، به بهره‌برداری از پروژه‌های برقی در استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: بهره‌برداری از نیروگاه بادی میلِ نادر به ظرفیت ۵۰ مگاوات از طریق توربین‌های ۲.۵ مگاواتی و توسعه و طراحی این سایت برای افزایش ظرفیت تولید برق بادی تا ۶۰۰ مگاوات از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

محرابیان در بخش پایانی سخنان خود افزود: ۳ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات و تعداد قابل توجهی طرح‌های انتقال و تقویت خط و پست، برق‌رسانی به روستا‌ها و هوشمندسازی از دیگر اقداماتی است که امروز در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

این گزارش حاکی است، امروزپنجشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر افتتاح پروژ‌ه‌های بزرگ و مهم صنعت آب، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی مپنا موسوم به میل نادر شامل ۲۰ توربین بادی ۲.۵ مگاواتی با اعتبار ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان (واحد‌های گازی زاهدان ۱ الی ۳) به ظرفیت ۴۲ مگاوات و در مجموع ۱۲۶ مگاوات تولید نیروی برق به بهره‌برداری رسید.

در این سفر وزیر نیرو همچنین ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان شامل احداث خطوط اسپکه- نیکشهر (قطعه دوم) و خاش به خاش ۲، خط ارتباطی پست سردرگان و احداث پست ۲۰.۶۳.۲۳۰ کیلو ولت پست سردرگان، احداث خط فنوج- کتیچ و پست سیار ۲۰.۱۳۲ کیلو ولت کتیچ، توسعه پست گلمورتی، خط ۲۳۰ کیلوولت تنگه سرحه- فنوج و پست ۱۳۲.۲۳۰ کیلو‌ولت فنوج، خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه پست پارود و پست دائم ۲۰.۲۳۰ کیلوولت پارود، احداث خط ۲۳۰ دشتک و احداث پست ۲۰.۶۳.۲۳۰ دشتک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

توسعه پست زرآباد، احداث پست سیار ۲۰.۲۳۰ کیلوولت میرجاوه، احداث پست سیار و توسعه فیدر پست ۲۰.۱۳۲ کیلوولت پیشین، توسعه فیدر ۲۰ کیلو‌ولت (در پست‌های لاشار، سیرکان و محمدآباد)، توسعه فیدر انتقال و فوق توزیع (در پست‌های سراوان، بهره، خاش و چاهان)، افزایش ظرفیت پست‌های چاه کیچی، سراوان، دامن، سرباز، جالق، چابهار ۲۳۰، جبرآباد، میل نادر، زابل ۱، زابل ۲، کهیر، نیروگاه گازی زاهدان و نصب بانک‌های خازنی در سطح پست‌های فوق توزیع استان (۷۶ مگاوات) و توسعه فیبر نوری خطوط استان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان است.

در سفر علی‌اکبر محرابیان به استان سیستان و بلوچستان در کنار افتتاح پروژ‌ه‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق منطقه‌ای، طرح‌ها و پروژه‌های توزیع برق شامل برق‌رسانی و توسعه شبکه برق روستایی با بهره‌مندی ۵۴۹۲ خانوار، اصلاح و بهینه‌سازی و رفع افت ولتاژ و برق‌رسانی به چاه‌های آب طرح جامع آبرسانی (چاه‌های آبخوان‌های شرقی، بندان و دشتک) جمعاً با اعتبار ۲۹۲ میلیارد تومان به صورت رسمی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
2
بدون شک برق منطقه ای سیستان و بلوچستان و شرکت توزی آن استان از برترین شرکتهای پیشرو در عرصه صنعت برق میباشند که با همّت عالی کارکنان متخصص و تیم مدیریتی صاحب سبک توانسته اند گامهای بزرگی بردارند. آنهم در استان گسترده و کم برخوردار. دوستان پر تلاش خدا قوّت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار