کد خبر: ۵۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: افزایش حجم فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بازار صادراتی حامل‌های انرژی و همچنین گسترش فروش برق از بستر معاملاتی بورس انرژی ایران به رکوردشکنی حجمی و ارزشی در بورس انرژی ایران ظرف سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ انجامید.

به گزارش برق نیوز، علی نقوی از رکوردشکنی ارزش معاملات بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: ارزش معاملات ثبت‌شده در بورس انرژی ایران ظرف این بازه سه‌ماهه از ۷۰‌هزار میلیارد تومان فراتر رفت که این رقم نسبت به میزان ارزش معاملات ثبت‌شده در این بازار در زمان مشابه قبل (سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲) بالغ بر ۱۹۰‌درصد رشد داشت. ارزش معاملات ثبت‌شده در تمامی تابلو‌های بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴‌هزار میلیارد تومان بود.

توسعه بازار برق با همکاری توانیر

مدیرعامل بورس انرژی ایران از جهش فروش برق از این بازار در سال‌جاری به واسطه همکاری توانیر در معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌ها در بورس خبر داد و گفت: ظرف بازه سه‌ماه ابتدای امسال بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۴‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که ظرف مدت مشابه سال قبل حجم فروش برق در این بازار برابر یک‌میلیارد و ۶۰۳ میلیون کیلووات ساعت برق بود و این معاملات ارزش ۲۹۴ میلیارد تومانی را برای این بازار رقم زده بود.

از کل برق مورد معامله قرار گرفته در این بازار (۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلوات ساعت) طی بازه سه‌ماهه امسال، بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون کیلووات ساعت برق (معادل ۹۷.۲‌درصد معاملات) به صورت سلف مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش فروش برق سلف از این بازار طی بازه بهار امسال نیز بالغ بر ۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بود. همچنین از کل معاملات برق در بورس انرژی ایران طی بازه سه‌ماه ابتدایی امسال، ۸۴۹ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۸۸ میلیارد تومان در بازار فیزیکی و ۷۴۴‌هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۷۵۸ میلیارد تومان در بازار برق سبز مورد داد و ستد قرار گرفت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
0
0
بابا برو جم کن شما نمیتوانید حقوق کارکنان تون رو بدین زن بچه اشون از گرسنگی مردن میان چ میگین
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار