کد خبر: ۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اعطای پاداش نقدی تا ۱۰ میلیون تومان به کشاوزان، جزئیات ۳ بسته تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی را تشریح کرد.
جزئیات ۳ بسته تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی

به گزارش برق نیوز، محسن ذبیحی با اشاره به برنامه‌های مدیریت بار بخش کشاورزی، از وجود بیش از ٢٣٠ هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: براساس پروانه بهره‌برداری، میزان کارکرد مجاز بالغ بر ٩٠ درصد چاه‌های کشاورزی در ماه‌های گرم سال، ١٩ ساعت و حتی کمتر از آن است.

وی با بیان این که برنامه مدیریت باردر بخش کشاورزی، به ویژه چاه‌های برقدار براساس همین مجوز‌های صادر شده، تنظیم شده است، افزود: با وجود آنکه این چاه‌ها ملزم به رعایت ١٩ ساعت درج شده در مجوز خود هستند، اما صنعت برق به منظور تشویق صاحبان این چاه‌ها و کشاورزان در سراسر کشور، نسبت به ارائه مشوق به کشاورزانی که در همین زمینه با اداره برق منطقه خود قرارداد همکاری امضا کنند، اقدام کرده است.

ذبیحی همچنین از ارائه سه بسته مشوق به کشاورزان در تابستان امسال خبر داد و با اعلام این که در قالب این برنامه کشاورزانی که بهره برداری از چاه خود را در ٥ ساعت بعد از ظهر خاموش کنند، می‌توانند ١٩ ساعت باقیمانده را با برق رایگان به استحصال آب بپردازند، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور تشویق بیشتر کشاورزان، تمهیداتی دیده شده که با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و کاهش میزان برق مصرفی برای برداشت آب، در صورتی که از ساعت ١٠ صبح تا ١٠ شب، کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشند، به صورت پلکانی مشمول مشوق‌هایی شوند که به ازای هر کیلووات ساعت تا ٢٥٠٠ تومان هم افزایش می‌یابد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر یادآور شد: براساس برآورد‌های انجام شده، کشاورزان در صورت مشارکت در این طرح می‌توانند حتی تا ١٠ میلیون تومان در هر ماه مشوق دریافت کرده و درآمدزایی داشته باشند.

ذبیحی در عین حال افزود: علاوه براین، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، کشاورزانی که به میزان ٨٠ درصد قدرت مصرفی شان اقدام به احداث مولد‌های خورشیدی کنند، از برنامه‌های مدیریت بار معاف بوده و در چار‌چوب پروانه بهره‌برداریشان مجاز هستند از انرژی برق استفاده کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار