کد خبر: ۵۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۳
معاون فنی و مهندسی سازمان ساتبا از برگزاری مناقصه عمومی ساخت نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ١٩٧٠ مگاوات در سالن شهید مطهری ساتبا خبر داد و خاطرنشان کرد: از ٣٤ ساختگاه در نظر گرفته شده برای مناقصه، سرمایه گذاران منتخب ١۵٧٠ مگاوات نیروگاه بادی در ٢٦ ساختگاه مشخص شدند.

به گزارش برق نیوز، علیرضا پرنده مطلق، استقبال سرمایه‌گذاران از مناقصه واگذاری ساخت نیروگاه‌های بادی را چشمگیر، عنوان و تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای ٨ ساختگاه باقی‌مانده به ظرفیت ٤٠٠ مگاوات با برگزاری مناقصه در آینده نزدیک مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه تنها یکی از ساختگاه‌های ۵٠ مگاواتی در این مناقصه در "سربیشه" پیشنهاد دهنده‌ای نداشت، گفت: در مجموع برای ۳۳ ساختگاه از سوی سرمایه‌گذاران پیشنهاداتی ارایه گردید و مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت. به گفته معاون فنی و مهندسی ساتبا، استان خراسان رضوی با ظرفیت ٧٢٠ مگاوات در ١٤ ساختگاه بیشترین ظرفیت برای ساخت نیروگاه‌های بادی را در این مناقصه به خود اختصاص داد که تمام این ظرفیت توسط سرمایه‌گذاران، انتخاب و واگذار شد.

علیرضا پرنده مطلق با اشاره به نحوه واگذاری ظرفیت ٦۵٠ مگاوات در ١٠ ساختگاه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در این مناقصه برای ظرفیت ۵٠٠ مگاوات در ۵ ساختگاه در "میل نادر" توسط یک شرکت و ظرفیت ۵۰ مگاوات توسط سه شرکت، پیشنهاد وجود داشت و البته سرمایه گذاران منتخب در این مناقصه برنده شدند. همچنین برای دو ساختگاه در "رامشار" با ظرفیت هرکدام ۵٠ مگاوات پیشنهاد وجود داشت، اما به دلیل تکمیل ظرفیت شرکت پیشنهاد دهنده، پاکات این سرمایه‌گذار باز نشد و در نهایت برنده‌ای نداشت. وی ادامه داد: در خراسان جنوبی ٩ ساختگاه به ظرفیت ۵۵٠ مگاوات در مناقصه شرکت داده شده بود که از این میزان، ٣٠٠ مگاوات برنده نداشت. قزوین نیز با یک ساختگاه به ظرفیت ۵٠ مگاوات در این مناقصه شرکت داده شد که برنده داشت.

معاون فنی و مهندسی ساتبا با اشاره با اینکه ١٠ شرکت بخش خصوصی هر‌کدام حداقل در یک ساختگاه در این مناقصه برنده شدند، تشریح کرد: در مجموع بیشترین ظرفیت واگذار شده متعلق به یک شرکت در میل نادر با ظرفیت ۵٠٠ مگاوات و یک شرکت با ظرفیت ۵٠٠ مگاوات به تفکیک ٢۵٠ مگاوات در خراسان رضوی و ٢۵٠ مگاوات در خراسان جنوبی است.

به گفته معاون فنی و مهندسی ساتبا همچنین یک شرکت با ظرفیت ١٢٠ مگاوات در دوساختگاه در خواف و یک ساختگاه در میل نادر، یک شرکت با دو ظرفیت ۵٠ مگاواتی در تاکستان و خواف، یک شرکت با دو ظرفیت ۵۰ مگاواتی در خواف، یک شرکت با ظرفیت ٧٠ مگاوات در خواف، دو شرکت با ظرفیت هر یک ۵٠ مگاوات در خواف، یک شرکت با ساختگاه ۵٠ مگاوات در خواف و ١٠ مگاوات در میل نادر و یک شرکت با ظرفیت ٢٠ مگاوات در میل از دیگر برندگان مناقصه بودند. پرنده مطلق ابراز امیدواری کرد که شرکت‌ها هر چه زودتر به احداث نیروگاه‌ها بپردازند و شاهد بهره‌وری و مزایای نیروگاه‌های بادی در آینده نزدیک باشیم.

بنا به این گزارش، بازگشایی پاکات مناقصه عمومی ساخت نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ١٩٧٠ مگاوات در چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان و قزوین امروز، روز یکشنبه ٣ تیر ١٤٠٣ در محل سالن مطهری ساتبا انجام شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار