کد خبر: ۵۸۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
پاکات مناقصه عمومی ساخت نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ۱۹۷۰ مگاوات در روز یکشنبه سوم تیرماه برای مشخص شدن برندگان سرمایه گذاری در ساتبا بازگشایی می‌شود.

به گزارش برق نیوز، بر اساس مجوزی که در سال ۱۴۰۲ از شورای اقتصاد اخذ شد، ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه‌های بادی برای واگذاری به سرمایه گذاران در نظرگرفته شد. قرار است پاکات مناقصه عمومی ساخت نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ۱۹۷۰ مگاوات در روز یکشنبه سوم تیرماه برای مشخص شدن برندگان سرمایه گذاری در ساتبا بازگشایی شود. در حال حاضر ۳۴ ساختگاه به ظرفیت ۱۹۷۰ مگاوات در چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و قزوین آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. ۸۳۰ مگاوات از ظرفیت باقیمانده ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه‌های بادی استان‌های مختلف پس از بررسی‌های بیشتر توسط توسعه دهندگان نیروگاه‌های بادی در مناقصات بعدی به سرمایه گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ظرفیت ۷۲۰ مگاوات در ۱۴ ساختگاه دارای بیشترین ظرفیت واگذاری برای ساخت نیروگاه‌های بادی در این مناقصه عمومی است؛ سیستان و بلوچستان با ۶۵۰ مگاوات در ۱۰ ساختگاه، خراسان جنوبی با ۵۵۰ مگاوات در ۹ ساختگاه و قزوین با ۵۰ مگاوات در یک ساختگاه در رتبه‌های بعدی برای واگذاری به سرمایه گذاران در مناقصه نیروگاه‌های بادی قرار دارند.

ظرفیت‌های واگذاری به سرمایه گذاران نیروگاه‌های بادی متنوع است و از ظرفیت‌های ۱۰ مگاواتی تا ۱۰۰ مگاواتی به مناقصه گذاشته می‌شود؛ در مجموع برای ظرفیت‌های ۱۰ مگاواتی یک ساختگاه، ۲۰ مگاواتی ۲ ساختگاه، ۵۰ مگاواتی ۲۳ ساختگاه، ۷۰ مگاواتی یک ساختگاه و ۱۰۰ مگاواتی ۷ ساختگاه در مناقصه مدنظر قرار گرفته است. شرایط اتصال به شبکه سراسری برق نیروگاه‌های بادی آماده واگذاری در سطوح ولتاژ مختلف، مشخص شده و زمینه اتصال ۵۰ مگاوات به شبکه ۲۰ کیلوولت، ۱۵۰ مگاوات به شبکه ۶۳ کیلوولت، ۹۷۰ مگاوات به شبکه ۱۳۲ کیلوولت و ۸۰۰ مگاوات به شبکه انتقال ۴۰۰ کیلوولت فراهم شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار