کد خبر: ۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور با ظرفیت ۵۰ مگاوات افتتاح شد. این نیروگاه شامل ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی است.

به گزارش برق نیوز، طی سفر وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان علاوه بر طرح‌های آب و برق بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۶.۵ میلیون یورو هم به افتتاح رسید.

نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۵۰ مگاوات شامل ۲۰ واحد توربین بادی ۲.۵ مگاواتی تیپ دو است، کار ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و پس از انجام عملیات ساختمانی، انتقال به سایت و نصب تجهیزات، با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر زابل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نیروگاه بادی میل نادر با ظرفیت ۵۰ مگاوات و توربین‌های ۲.۵ مگاواتی به بهره برداری رسیده است. وی افزود: تولید برق از انرژی پاک این نیروگاه برای تامین مصارف منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محرابیان عنوان کرد: زیرساخت "میل نادر" را برای تولید ۶۰۰ مگاوات توسعه داده ایم و با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران، این ظرفیت را به ۶۰۰ مگاوات خواهیم رساند.

علیرضا پرنده مطلق، معاون فنی و مهندسی ساتبا در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این نیروگاه با ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی با ظرفیت کامل در مدار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه بادی میل نادر به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در شمال غرب زابل به ظرفیت ۵۰ مگاوات شامل ۲۰ واحد توربین بادی ۲.۵ مگاواتی با تکنولوژی روز توربین‌های بادی جهانی و قابل کارکرد در شرایط گرد و غبار و دمای بالا، در سال ۱۳۹۹، آغاز و در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ به شبکه سراسری متصل شد. این نیروگاه به صورت حدودی سالانه ۲۱۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که معادل ۷۰ درصد مصرف برق سه کارخانه سیمان سیستان، خاش و تیس در استان سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار کرد: نیروگاه بادی میل نادر، با ظرفیت حدود ۵۰ مگاوات امروز، پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ به صورت ویدئوکنفرانس توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسمی رسید.

پرنده مطلق، مزایای بهره‌برداری از نیروگاه "میل نادر" زابل در استان سیستان و بلوچستان را برشمرد و اظهار کرد: منطقه میل نادر از زمین‌های همواری برخوردار است و بررسی‌ها نشان می‌دهد منحنی باد در حال وزش در میل نادر در زمان اوج بار مصرف برق کشور یعنی اواسط خرداد تا اواخر شهریور به بالاترین حد ممکن می‌رسد که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز برق منطقه در فصل گرم سال باشد.

وی، منطقه میل نادر را مستعد و پرپتانسیل برای توسعه انرژی بادی در کشور دانست و تصریح کرد: منطقه میل نادر پتانسیل احداث حداقل ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را داراست و در منطقه رامشار نیز فضای خوبی برای توسعه نیروگاه‌های بادی وجود دارد؛ علاوه بر اینکه باید اذعان کرد که شرق ایران مستعد تامین یک سوم برق ایران با انرژی باد است.

نیروگاه بادی میل نادر به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان و در شمال غرب زابل واقع شده است.

بنا بر این گزارش با احداث این نیروگاه به ازای هر ۱۰۰ مگاوات تولید انرژی تجدید‌پذیر سالیانه بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر آب و ۳۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می‌شود. توربین‌هایی که در این منطقه به کار برده شده برای سرعت‌های باد بالا مناسب هستند و برای کارکرد در دما‌های بالای محیط و شرایط گردو غبار با اجرای آخرین إصلاحات تجهیز شده‌اند.

همچنین طبق اعلام ساتبا برنامه توسعه انرژی بادی در منطقه میل نادر تا ۷۰۰ مگاوات طی سال‌های پیش رو تدوین شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
1
پنجاه ملیون یورو هزینه شده نه ملیارد یورو بیشتر دقت کنین و مردم رو گمراه نکنید
مدیر پایگاه بله اصلاح شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار