کد خبر: ۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت مجموع ۷۰ مگاوات در ۷ استان کشور در آستانه بهره برداری است.

۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر در ۷ استان کشور در آستانه افتتاح

 

به گزارش برق نیوز، ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر شامل ۱۱ نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت مجموع ۷۰ مگاوات در ۷ استان کشور در آستانه بهره برداری است. از ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر در آستانه افتتاح، یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در استان مرکزی، ۳ نیروگاه شامل دو نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت مجموع ۳۰ مگاوات در استان خراسان رضوی، دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت مجموع ۱۲ مگاوات در استان کرمان، یک نیروگاه ۶ مگاواتی در استان سمنان، یک نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی در الیگودرز استان لرستان، سه نیروگاه خورشیدی ۷.۵ مگاواتی در استان یزد و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در نایین استان اصفهان قرار دارد.

نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال بهره برداری شامل فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی تامین انرژی مانا با ظرفیت ۱۰ مگاوات در محلات، نیروگاه بادی ۱۰ مگاواتی فن آوران انرژی پاک در خواف، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشت و صنعت جوین، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشت و صنعت جوین در نقاب، فاز نخست نیروگاه ۴۰ مگاواتی گلگهر سیرجان به ظرفیت ۹ مگاوات، نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی صنایع انرژی سبز کویر کیش در ماهان، نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی انرژی پاک سمن سان در سمنان، نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی آتی صنعت ازنا در الیگودرز لرستان، فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی آدین بهتا نیروی ایساتیس خضرآباد یزد به ظرفیت ۳ مگاوات، نیروگاه خورشیدی ۲.۵ مگاواتی و ۲ مگاواتی عطرآباد ۲ و ۳ آوندپلاست کرمان- مانا مهر انرژی نسیم – سایاناوج پارس یزد و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی برق و نیروگاهی کیسون در نایین اصفهان است.

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱۹۲.۴۰ مگاوات بوده که در این میان، استان قزوین، کرمان، یزد، فارس و خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده اند.

۱۷۳ نیروگاه تجدیدپذیر در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که در استان‌های کشور پراکنده شده اند؛ بیشترین سهم ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۴۳ درصد به نیروگاه‌های خورشیدی و ۳۱ درصد به نیروگاه‌های بادی اختصاص داشته است.

بنا بر این گزارش، برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت بوده که معادل صرفه جویی در مصرف ۵۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و صرفه جویی در مصرف ۴۷ میلیون لیتر و جلوگیری از انتشار ۱۱۹ هزار تن گاز دی اکسید کربن بوده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار