کد خبر: ۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۶ - ۰۴ تير ۱۴۰۳
هدف بلندپروازانه اتریش برای تولید برق تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ اتریش تمرکز خود را بر گسترش یک انرژی سبز جدید یعنی نیروی باد قرار داده است؛ این کشور باید طی ۱۰ سال آینده تولید ۲۷ تراوات ساعت انرژی تجدیدپذیر را آغاز کند و ایده این است که ۱۰ تراوات ساعت باید از توربین‌های بادی تأمین شود که به‌معنای تولید بیش از ۵۰۰ مگاوات اضافی در هر سال از هم‌اکنون تا سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش برق نیوز، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مردم می‌توانند برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست انجام دهند. بهره‌وری انرژی گامی کلیدی برای کاهش پیامد‌های ناگوار تغییرات آب‌وهوایی و ایجاد یک آینده انرژی پایدار است. به همین دلیل است که بسیاری از کشور‌ها تا حد ممکن از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

اتریش یکی از کشور‌هایی است که تلاش زیادی برای دستیابی به آینده‌ای سبزتر و استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است. هدف این کشور دستیابی به بی‌طرفی کربن حداکثر تا سال ۲۰۴۰ یعنی ۱۰ سال زودتر از هدف تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است و به‌دنبال آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای تلاش‌های کربن‌زدایی را در تمام بخش‌های انرژی خود افزایش داده است.

اتریش در راستای دستیابی به آینده‌ای پایدار در زمینه انرژی، ۱۰ سال زودتر از حد نهایی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، به استفاده قابل‌توجه از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر پرداخته است. در این میان سالزبورگ یکی از پیشروترین شهر‌های کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

اتریش همچنین به‌طور انحصاری یک هدف بلندپروازانه برای تولید برق خود از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ دارد. این امر فرصت‌هایی را برای جوامع انرژی ایجاد می‌کند تا به ثبات و عملکرد شبکه انرژی کمک کنند.

اتریش به این ترتیب تمرکز خود را بر گسترش یک انرژی سبز جدید یعنی نیروی باد قرار داده است. ااین کشور باید طی ۱۰ سال آینده تولید ۲۷ تراوات ساعت انرژی تجدیدپذیر را آغاز کند. ایده این است که ۱۰ تراوات ساعت باید از توربین‌های بادی تأمین شود که به‌معنای تولید بیش از ۵۰۰ مگاوات اضافی در هر سال از هم‌اکنون تا سال ۲۰۳۰ است.

افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر در سالزبورگ

سالزبورگ یکی از سرسبزترین شهر‌های اتریش و خانه سازگارترین سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور است. در واقع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر این شهر ۷۰ درصد از کل انرژی مصرفی اتریش را تشکیل می‌دهد. سالزبورگ از سال ۱۹۴۰ از ترالی‌بوس‌های سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند که با برق کار می‌کنند. ترالی‌بوس یک اتوبوس برقی است که از دو سیم بالای سر و با استفاده از تیر‌های واگن برقی با فنر نیرو می‌گیرد. شبکه ترالی‌بوس این شهر به‌طور مداوم در حال گسترش و بهبود است، به‌گونه‌ای که این سیستم هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

سالزبورگ همچنین اقدامات گسترده‌ای را برای حفاظت در برابر آب‌وهوا و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انجام داده، چشم‌انداز خود را برای سال ۲۰۵۰ در یک طرح جامع تعریف و یک نقشه‌راه برای توسعه به شهر هوشمند ایجاد کرده است. این طرح شامل تغییرات عمده‌ای از جمله گسترش و بهینه‌سازی شبکه گرمایش شهری، استفاده بیشتر از منابع انرژی تجدیدپذیر، کاهش مصرف انرژی و ارائه گزینه‌های بیشتر برای تردد شهری است.

سالزبورگ تعدادی پروژه مختلف حفاظت از آب‌وهوا و طیف گسترده‌ای از طرح‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را آغاز کرده و از سال ۲۰۰۸ پیروی استراتژی توسعه فضایی شهر شامل اهداف ملی و بین‌المللی برای حفاظت در برابر تغییرات آب‌وهوایی بوده است؛ سیاستی برای کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر.

هدف این شهر کاهش ۳۰ درصدی مصرف سرانه انرژی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ و افزایش سهم انرژی تولید شده در محل از انرژی‌های تجدیدپذیر از ۸.۸ درصد سال ۲۰۱۰ به ۳۲.۳ درصد در سال ۲۰۵۰ است.

 

منبع: ایمنا

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار