کد خبر: ۵۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: فعالیت در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مطمئن‌ترین راه برای کسب درآمد است.

به گزارش برق نیوز، جعفر محمدنژاد سیگارودی افزود: اکنون احداث یک نیروگاه ۵ کیلوواتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری باتوجه‌به نرخ‌های بالایی که برای خرید برق اعلام می‌شود بین ۳ تا ۴ سال بازگشت سرمایه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا خاطرنشان کرد: اکنون زیرساخت‌های خوبی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور فراهم شده و باتوجه‌به نیاز روزافزون کشور به برق فعالیت در این بخش بسیار جذاب و درآمدزا است.

محمدنژاد سیگارودی گفت: علاوه‌برآن اکنون امکان صادرات برق تجدیدپذیر‌ها فراهم شده و نیز امکان عرضه برق آن در بورس انرژی با نرخ‌های بسیار خوب فراهم است می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای خانوار‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: خانوار‌ها می‌توانند به‌صورت تعاونی و یا شرکت‌های سهامی و یا به‌صورت مجزا ورود کرده و از مزیت‌های این بخش استفاده کنند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا درعین‌حال افزود: توسعه تجدیدپذیر‌ها نیاز به کمک فرادستگاهی برای تأمین منابع مالی دارد و انتظار می‌رود دستگاه‌ها برای تأمین منابع مالی کمک کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار