کد خبر: ۵۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
پژوهشگران دانشگاه آلاباما آمریکا از کشف منبع سوختی جدید حاصل از آلومینیوم خبر دادند که به گفته آنها، در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین پاک‌ترین سوخت جهان یعنی هیدروژن خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، پژوهشگران دانشگاه آلاباما آمریکا از کشف منبع سوختی جدید حاصل از آلومینیوم خبر دادند که به گفته آنها، در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین پاک‌ترین سوخت جهان یعنی هیدروژن خواهد شد.

به نوشته وب سایت ایکونیوز، محققان با کشف منبع سوختی جدید حاصل از ترکیب آلومینیوم و نیکل، به ترکیبی جدید برای تولید انرژی دست یافته اند که به گفته آنها، حصول برق از این طریق می‌تواند تا ۵ درصد ارزانتر از هیدروژن تمام شود.

گفته می‌شود از ترکیب جدید همچنین می‌توان در توربین‌های گازی، جایگاه‌های سوخت حرارتی و موتور خودرو‌ها استفاده کرد. گفته می‌شود این سوخت جدید همچنین از مزایایی همچون قابلیت استفاده در دستگاه‌هایی که با حرارت بسیار بالا کار می‌کنند، کاربرد دارد.

اما مهمترین کاربرد این نوع سوخت از دید محققین آمریکایی، در نسل جدید خودرو‌هایی است که می‌توانند جایگزین خودرو‌های برقی و هیدروژنی شوند. البته موتور اینخودرو‌ها نیز از جنس آلومینیوم خواهد بود. محققین معتقدند که با توجه به هزینه پایینتر سوخت آلومینیومی، امکان جایگزین شدن آن‌ها با خودرو‌های برقی و هیدروزنی فعلی بسیار بالا است؛ موضوعی که در صورت اثبات، نه تنها بازار خودرو و فلزات اساسی مرتبط با آن، بلکه بازار جهانی آلومینیوم را نیز تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار